انواع مختلف مواد بسته بندی

انواع مختلف بسته بندی

Rate this post

۱. پلاستیک

متداولترین انواع بسته بندی در صنایع پلاستیک است. به طور عمده رزین برای شرکتهای بسته بندی بسیار مفید است زیرا می تواند بسته به آنچه در بسته قرار می گیرد ، سفت و سخت یا انعطاف پذیر باشد. اگرچه انواع پلاستیک زیادی وجود دارد که می تواند برای روشهای بسته بندی استفاده شود ، رزین رایجترین در بین صنایع است.

۲. آلومینیوم

آلومینیوم به طور گسترده ای برای محصولاتی مانند سدیم ، آبمیوه، مواد کنسرو و غذاها استفاده می شود. به دلیل هزینه بالای استفاده از آلومینیوم برای بسته بندی محصولات کمتر استفاده می شود.

۳. مقوا

بیشتر محصولاتی که در انواع بسته بندی مقوایی بسته بندی می شوند ابتدا در نوع دیگری از بسته بندی ها مانند بسته بندی حباب یا فوم پیچیده می شوند. اگر صنعت شما در حال برنامه ریزی برای تبدیل شدن به مقوا به عنوان اصلی ترین روش بسته بندی است ، ایده آل است که در یک دستگاه بهره برداری سرمایه گذاری کنید تا به شما و مشتری اطمینان دهید که بسته محکم بسته شده باشد و هیچ مشکلی برای خارج شدن آن هنگام تحویل نداشته باشد.

۴. شیشه

انواع بسته بندی شیشه و بطری های شیشه ای برای محصولات غذایی و آشامیدنی های بیشماری از جمله مربا ، عسل و مواد غذایی مانند ترشی و… بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. اگرچه شیشه  شکننده است ، اما کاملاً از خرابی مواد که بسته بندی شده است جلوگیری می کند. این ایده خوبی است که بتوانید هر شیشه ساده را برچسب بزنید تا مارک خود را به مشتری معرفی کنید.

۵. فوم

فوم به اندازه سایر روشهای بسته بندی رایج نیست ، اما برای انواع وسایل خانگی مانند مبلمان ، تلویزیون ، شیشه یا هر چیز دیگری که ممکن است دارای لبه های تیز باشد که می تواند مقوا و پلاستیک را سوراخ کند استفاده می شود. حتی اگر فوم قسمت اصلی بسته بندی باشد ، معمولاً مقوا از آن برای محصور کردن محصول و کف آن استفاده می شود.

پیمایش به بالا