بسته بندی انعطاف پذیر

بسته بندی انعطاف پذیر و محیط زیست : قسمت دوم

Rate this post

بسته بندی انعطاف پذیر با توجه به ماهیتش یکی از گزینه های سازگار با محیط زیست برای بسته بندی های موجود است ، اما تقاضای مصرف کننده با مقررات سختگیرانه محیط زیستی یکی شده است و منظره اجتماعی در حال تغییر ، به بسته بندی ساخته شده از مواد پایدار است. گرچه انتقال به بسته بندی پایدار باید در رأس استراتژی بسیاری از شرکت ها باشد، اما می تواند یک کار بسیار دشوار باشد.

 بسته بندی انعطاف پذیر

 

کیسه کمپوستدر دنیای بسته بندی پایدار ، دو کلمه بیشتر از بقیه مطرح می شوند؛ قابل جمع شدن و تجزیه تخریب پذیر اما منظور آنها چیست؟ با تعریف آن ، بسته بندی کمپوست به عناصر طبیعی تجزیه می شود بدون اینکه باقی مانده آن سمی بجای بگذارد. تفاوت اصلی بین بسته بندی قابل تجزیه و تجزیه پذیری در این است که محصولات کمپوست به منظور تجزیه شرایط خاص دما و رطوبت همراه با حضور میکروارگانیسم ها نیاز به شرایط خاص دارند ، در حالی که محصولات تخریب پذیر به طور طبیعی تجزیه می شوند. مانند بسیاری از ادعاهای پایداری ، شیطان در جزئیات است. در این نمونه خاص ، جزئیات زمان است. قبلاً اشاره کردیم که تجزیه بیولوژیکی یک اتفاق طبیعی است ، در واقع همه چیز از پوست موز گرفته تا باتری های سمی در نهایت زیست تخریب می شود. از آنجا که تعریف بسته بندی زیست تخریب پذیر محدودیت زمانی به آن ندارد ، مصرف کنندگان فرض می کنند که زمان تجزیه آن بسیار کمتر از ۱۰۰۰ سال تخمین زده شده برای پلاستیک است ، با این وجود ، همیشه اینگونه نیست. از طرف دیگر بسته بندی کمپوست یک قاب زمانی دارد که با آن ارتباط دارد. به منظور ادعای کمپوست پذیری تحت استاندارد EN13432 ، مواد بسته بندی باید در ۱۸۰ روز در شرایط کمپوست صنعتی و بیش از ۳۶۵ روز در شرایط کمپوست خانگی تجزیه شوند.

به عنوان بخشی از محدوده سبز تولید ، foxpak یک لمینت قابل کمپوست ساخته شده از مخلوطی از مواد پلیمری مصنوعی زیستی و مصنوعی تولید کرده است که به طور جداگانه به استاندارد جهانی EN13432 برای کمپوست خانگی و صنعتی گواهی داده شده اند. بسته بندی کمپوست ما با یک فشرده سازی فشرده بسته شده برای زیپ در دسترس است و با جوهرهای کمپوست قابل استفاده برای محیط زیست غیر سمی چاپ می شوند به این معنی که می توانید بدون تأثیر منفی بر محیط زیست از ظاهر و احساس بسته بندی پلاستیکی بهره مند شوید.

 

بسته بندی قابل انعطاف قابل بازیافت

 

کیسه قابل بازیافتبه نقل از سایت آموزش چاپ و بسته بندی ، بسته بندی قابل بازیافت بسته بندی است که می تواند دوباره به فرم اصلی خود برگردد و به جریان تولید برگردد. به طور سنتی ، بسته بندی انعطاف پذیر از ترکیبی از مواد پلاستیکی مختلف ساخته شده است که به هم چسبیده اند و جدا کردن آنها بسیار سخت است. به همین دلیل ، بسته بندی انعطاف پذیر بازیافت بسیار دشوار است. همانطور که گفته می شود ، کاهش ، استفاده مجدد و بازیافت. با ترجمه در دنیای بسته بندی ، این مانند سناریوی زیر خواهد بود.

  • کاهش: جابجایی از چند لایه به مواد تک لایه و اندازه گیری اندازه های تصویری برای چاپ کارآمدتر در یک وب واحد
  • استفاده مجدد: استفاده مجدد از مواد زاید از فرآیند تولید برای تبدیل زباله به انرژی
  • بازیافت: در پایان عمر به درستی از بسته بندی استفاده می شود تا در صنعت بسته بندی مجدداً بازیافت شود

به همان سادگی که تئوری حلقه بسته به نظر می رسد ، بعضی از این مراحل در مورد بسته بندی پیشرفته تر هستند. با توجه به ماهیت آن ، بسته بندی همیشه زباله تولید می کند ، اما بسته بندی های پلاستیکی لزوما بزرگترین مقصر نیستند. این جای تعجب ندارد زیرا بسته بندی انعطاف پذیر نسبت به همتایان سنتی خود به تولید مواد کمتری نیاز دارد. مجموعه ای از اصطلاحات که معمولاً بصورت قابل تعویض مورد استفاده قرار می گیرند ، بر روی بسته بندی های قابل بازیافت قابل بازیافت هستند. بنابراین ، تفاوت این دو در چیست؟ بسته بندی بازیافتی بسته بندی هایی است که با استفاده از درصد مواد اولیه حاصل از بازیافت بسته های قدیمی ساخته می شود. بسته بندی قابل بازیافت به بسته بندی هایی ساخته شده از مواد باکره که به راحتی بازیافت می شوند ، اشاره دارد. ایده تهیه بسته بندی ساخته شده از محتوای بازیافتی بسیار عالی است ، اما ،

 

 

بسته بندی انعطاف پذیر کاغذی

 

راه حل های بسته بندی نوآورانهیکی از بزرگترین عوامل موثر در این امر ، حرکت بدون پلاستیک است که به عنوان پیشرو مباحث بسته بندی تبدیل شده است. اما این یعنی چه؟ ما قبلاً در مورد اهمیت پلاستیک برای صنایع غذایی از نظر ماندگاری و محافظت از محصول بحث کرده ایم ، اما بسته بندی محصولات غیر خوراکی ، کالاهای مصرفی با سرعت بالا یا بخش های یک وعده چیست؟ بدون نیاز به ویژگی های مانع یا حفظ ، مارک ها می توانند بسته بندی کاغذی آزاد و پلاستیکی را انتخاب کنند ، مسلما پایدارترین گزینه برای مواد. کاغذ آشکارا قابل بازیافت مواد بسته بندی است ، به طور طبیعی منبع آن است و می تواند به راحتی زیست تخریب شود و به طبیعت بازگردد. جریان بازیافت کاغذ یکی از گسترده ترین موارد موجود است به این معنی که می توانیم به صورت مؤثر و مؤثر زباله ها را از محل دفن زباله منحرف کنیم. با این حال ، مقاله دارای محدودیت های زیست محیطی است. کاغذ مورد استفاده در بسته بندی در پایان عمر از نظر فنی کم چرخ است ، بازیافت نمی شود. پس از استفاده اولیه ، کاغذ از طریق جریان های بازیافت زباله های خشک دفع می شود ، از نظر نوع و درجه از هم جدا می شوند ، آب و مواد شیمیایی به آن اضافه می شوند تا آن را به فرم خمیر برگردانده و سپس آن را درون کاغذ بازیافت شده مجدداً بازسازی می کنند.

 

 

بنابراین بهترین انتخاب برای محصول شما چیست؟

اگرچه پیشرفت های جایگزین پایدار برای پلاستیک باعث ایجاد موج هایی در طیف وسیعی از صنایع مختلف می شود ، اما هر ماده پایدار دارای مزایا و اشکالاتی است. به عنوان مثال ، کاغذ ممکن است از نظر چگونگی دفع آن پس از استفاده ، پایدارترین گزینه برای مواد باشد ، اما کمترین خاصیت سد را برای محصولات غذایی فراهم می کند و در کاربردهای آن محدود است. جدول زیر بطور گسترده ای برنامه های مناسب برای هر یک از گزینه های مواد بسته بندی سبز را تشریح می کند .

جدول ، طیف وسیعی از برنامه های کاربردی مناسب برای بسته بندی های کمپوست ، قابل بازیافت و کاغذ را تشریح کرد

 

 

با تشکر از خواندن این مطلب

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا