بسته بندی محصولات به عنوان یک فروشنده بی صدا کار می کند زیرا مصرف کنندگان اغلب با آن ارتباط روانشناختی برقرار می کنند. بسته بندی ممکن است برای مصرف کنندگان جذاب باشد. اگر این امر نمایانگر چیزی باشد که برای آنها مهم باشد یا نمادی از کسی باشد که دوست داشته باشد در خرید انها تاثیر به سزایی می گذارد. خریدارانی که نگرانی های زیست محیطی دارند ممکن است محصولی را که در مواد بازیافتی بسته بندی شده است انتخاب کنند. افرادی که سبک زندگی پرهیجان دارند و یا عاشق ورزش ها هستند ممکن است محصولی را انتخاب کنند که بسته بندی شامل عکس یک ورزشکار است که نشاط را نشان می دهد.

وقتی شما وارد یک مغازه می شوید ، هزاران مورد هست که نظر شما را جلب می کند. مانند: بوی خاص ، چراغ های داخل و گوشه های مکان ، دیدن محصولات ، کارمندان ، لباس های آنها و غیره.

بسته بندی یک فروشنده موفق
بسته بندی یک فروشنده موفق

همه ی این عوامل یک برند به خصوص در ذهن شما ایجاد میکند. حرکت به الگوی تجارت الکترونیکی بدان معنی است که این فاکتورها دیگر به آن اهمیت نمی دهند ، زیرا آنها به سادگی از بین می روند. جای آنها توسط طراحی وب سایت ، خدمات آنلاین مشتریان و غیره گرفته است.

این هم در همان لحظه است ، وقتی بسته بندی به عنوان یک ابزار فروش نقش مهمی پیدا می کند. ارسال جعبه یک عامل است ، اما ارسال آن برای ایجاد گزینه یا تصویری است که به در ذهن مشتری می ماند. ایجاد تصور در نهایت منجر به ایجاد پیوند می شود. بنابراین ، یک محصول لوکس نیاز به یک راه حل بسته بندی مجزا دارد.

بسته بندی یک محصول عضو مهمی از تیم فروش است که می تواند فروش محصولات را از طریق قفسه ، فروشگاه های کوچک یا حتی تجارت الکترونیکی  و فروش آنلاین هدایت کند.