بیوپلاستیک چیست؟ پلاستیک های زیست تخریب پذیر

بیوپلاستیک چیست؟ پلاستیک های زیست تخریب پذیر

۵/۵ - (۵ امتیاز)

در سالهای اخیر ، آنچه ما به عنوان ” بیوپلاستیک ” شنیده ایم پلاستیک های نوآورانه ای است که از مواد اولیه تجدید پذیر ساخته شده است. در بسیاری از کاربردها ، بیوپلاستیک می تواند پلاستیک های فسیلی را که قبلاً استفاده می شد ، (که بیشتر از نفت حاصل می شود) و سایر مواد پلاستیکی ، جایگزین کرد. برخی دانشمندان و مهندسان سعی در تطبیق این پلاستیک ها با ماشین های سنتی داشته اند ، همچنین در جستجوی مناطق جدیدی برای استفاده از آنها بوده اند.

بیوپلاستیک

تولید بیوپلاستیک

بیوپلاستیک را می توان از بسیاری از مواد اولیه گیاهی تولید کرد ، اما نشاسته از بین آنها جایگاه مهمی دارد. سلولز و شکر از دیگر مواد اولیه مهم هستند. استفاده از بیوپلاستیک به عنوان یک گزینه جایگزین اکنون می تواند به عنوان یک انتخاب گران قیمت تعبیر شود. مشاهده می شود که هزینه مواد تولید شده از مواد اولیه تجدید پذیر دو یا چهار برابر گران تر از نمونه های سنتی است.
تولید بیوپلاستیک

بیوپلاستیک های حاصل از منابع تجدید پذیر 

به نظر می رسد در صنعت پلاستیک که در آن پلیمر های تجاری مورد علاقه تولید شده از نفت یا گاز ، بطور عمده وجود دارند ، حضور در بازار را ایجاد می کنند. مطابق استاندارد EN 13432 ، این مواد که می توانند کمپوست شوند ، تحت شرایط خاص ، می توانند به حالت کمپوست تبدیل شوند.

پلاستیک لفاف مهر آموز

اگرچه این یک واقعیت شناخته شده است که تولید مواد اولیه مورد نیاز پلاستیک غیرممکن است. حتی اگر بذر ذرت و غیره برای کلیه مزارع موجود در دنیا کاشته شود تا بتواند تولید بیوپلاستیک را آغاز کند.
مواد دیگری به نام اکسو قابل تجزیه پذیری با روشهایی مانند کاهش استحکام با اضافه کردن به مواد پلیمری حاصل از محصولات بنزینی تولید می شوند. استانداردی که می تواند به عنوان پایه ای در تولید این نوع مواد مورد استفاده قرار گیرد ، هنوز منتشر نشده است. بنابراین ، شرایط تولید آنها ، چگونگی دور ریختن ، تأثیرات آنها بر محیط زیست هنوز سوال است. با این حال ، این واقعیت است که ادعا می شود که مواد oxo در خاک تجزیه می شوند. و توسط باکتری ها کمپوست می شوند ،خب نمیتوان این ادعا را کاملا صحیح دانست، بنابراین ، تا زمانی که این مقدمات تکمیل نشود ، دفاع از مواد و ادعاهای خاص صحیح نیست.

با توجه به مطالعات انجام شده ، مشخص شده است که این مواد از خواص مکانیکی ضعیف تری برخوردار هستند. خواص آنها باعث کاهش ارزش کالری مواد می شود. (این وضعیت به عنوان مانعی در روند سوزاندن که یک روش بازیافت مهم در کشورهای مدرن است) نشان داده شده است. هیچ استانداردی برای این مواد وجود ندارد.

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا