مراحل کار شرکت ‌های چاپ و بسته بندی : چاپخانه

مراحل کار شرکت ‌های چاپ و بسته بندی : چاپخانه

Rate this post

مراحل کار شرکت ‌های چاپ و بسته بندی – امر بسته بندی انواع مواد، به دنیای ما نظم خاصی هدیه می‌دهد. هیچ تفاوتی ندارد که این بسته بندی، شامل لباس‌های کثیف شود یانوشیدنی‌های خوش طعم، یا هر کالای دیگری. عاملی که کالاهای ما را در خود جای دهد و آن‌ها را مرتب نماید، برای ما از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود.

بسته بندی به چه معناست؟

برای رسیدن به موضوع مراحل کار شرکت ‌های بسته بندی و چاپ، ابتدا باید بدانید که بسته بندی چیست؟
بسته بندی به ابزاری بسیار کاربردی گفته می‌شود، اما می‌شود یک مفهوم فراتر از یک ابزار به آن نسبت داد.
اگر وسیله ما، به صورت مرتب و زیبا بسته بندی شده باشد، بیانگر یک طراحی بسیار چشم نواز می‌باشد و طراحی یک بسته بندی، دارای این قاعده خواهد بود.

در واقع، با تعریفی دیگر، بسته بندی یک تجربه احساسی به حساب می‌آید و حس بینایی، حس شنوایی و لامسه شخص را در دست می‌گیرد (نکته: بعضی از بسته بندی‌ها و بعضی از محصول‌ها، تاثیر مستقیم بر روی حس چشایی و حس بویایی شخص نیز می‌گذارند).
با نگاه کردن به نوع طراحی بسته بندی، می‌توانید تشخیص دهید که محتوای داخل بسته بندی شامل چه چیز‌هایی می‌باشد.
می‌توانید با توجه کردن به بسته بندی، متوجه شوید که محصول داخل آن برای چه کاری مناسب است، برای استفاده چه اشخاصی به تولید رسیده و بسیاری موارد دیگر.

مراحل کار طراحی بسته بندی در شرکت‌های مربوطه

شرکت‌های چاپ و بسته بندی، برای این کار مراحلی را باید طی کنند که آن مراحل، عبارتند از:

  • جمع آوری اطلاعات و همچنین انجام تحقیقات
    شخصی که طراحی بسته بندی را به عهده دارد، نباید قرار دادن یک محصول در جعبه را «بسته بندی» بنامد، روش درست این است که یک بسته خاص و منحصر به فرد طراحی نماید که از لحاظ زیبایی شناختی، در درجه بالایی قرار بگیرد.
  • به وجود آوردن مفاهیم مقدماتی
    این مرحله، نیازمند تولید تعداد ایده اولیه می‌باشد، جهت انجام این کار، مفهوم بسته بندی را ذکر کنید و بعد از آن، حداقل ۱۰ تا ۱۵ طرح اولیه ایجاد نمایید.
  • تهیه نمودن یک طرح جامعه
    این مرحله، حاوی تهیه فاکتورهای جامعه می‌باشد. این مرحله شامل یک طرح ساختار جعبه، مدل جعبه و یا پیش نمونه خواهد شد.

    در این مرحله، توجه به تولید بالقوه و همینطور مسئله‌های تولید بسیار الزامیست.
  • طراحی نمودن شکل ظاهری یا پوشش
    این مرحله، در خصوص ساخت یک پوشش برای محصول می‌باشد.

    با بهره گیری از نشانه‌ها و علائم‌ها، به آماده سازی یک طرح بپردازید که نشانگر چیزی باشد که قصد دارید پوشش نهایی بسته باشد.
  • ساخت یک نمونه
    در این مرحله باید یک نمونه و یک ماکت تهیه شود به شکلی که تا بیشترین حد ممکن، نزدیک به طرح نهایی باشد.

    مورد استفاده‌ی این مرحله، جهت تست نمودن قابلیت عملی کردن مفاهیم طراحی می باشد که در مرحله دوم به وجود آمده‌اند.
  • آزمون پیش نمونه
    این مرحله حاوی طراحی آزمودن بسته نهایی از لحاظ مهندسی، واسطه‌ها، بصری، تاثیر گذاری هزینه و همچنین مشتریان می‌باشد.

    اگر به صورت دیگر بخواهیم بگوییم، در اصل در این مرحله، طراحی بسته بندی هم از نظر محافظتی و هم از نظر بازار محصول، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
  • تولید انبوه
    پس از بازخورد‌هایی که از تست نهایی حاصل شد، اگر اصلاحاتی در مورد بسته بندی لازم بود به انجام می‌رسد.

    در همین زمان است که بسته بندی نهایی به دست خواهد آمد که بر اساس محصول و همچنین سلیقه بازار می‌باشد و توانایی این را دارد که به تولید انبوه برسد.
پیمایش به بالا