مزایا و مضرات بسته بندی پلاستیکی

مزایا و مضرات بسته بندی پلاستیکی چیست؟

Rate this post
با وجود اعتقادات مردمی ، بسته بندی پلاستیکی همیشه بدترین انتخاب از دیدگاه محیط زیست نیست. در حقیقت ، پلاستیک فواید دیگری دارد که سایر مواد معمولاً از نظر سازگاری با محیط زیست مناسب است. . مضرات و سایر مزایای پلاستیک مورد توجه این مقاله خواهد بود.

 

زباله های پلاستیکی یک تهدید بزرگ است

تحقیقات زیادی در مورد تأثیر پلاستیک بر محیط زیست انجام شده است و ناگفته نماند که زباله های بسته بندی یک مشکل بزرگ است . زباله های پلاستیکی با پر کردن اقیانوس ها و مسمومیت از حیوانات وحشی ، تهدیدی بزرگ برای سیستم محیط زیست ما محسوب می شوند. با این حال ، تولید کنندگان هنوز هم در بسیاری موارد پلاستیک را بجای شیشه انتخاب می کنند. چرا؟ همانطور که معلوم است ، صرفاً مسئله صرفه جویی در هزینه نیست.

مزایا و مضرات بسته بندی پلاستیکی چیست؟

پلاستیک از شیشه انعطاف پذیرتر است

همانطور که انتظار دارید در تصمیم گیری از مواد بسته بندی برای یک محصول ، فاکتورهای زیادی در نظر گرفته شود. مواردی مانند شکل ، وزن ، بازیافت و هزینه همه باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ، صنایع غذایی را انتخاب کنید ، جایی که PET و سایر ظروف پلاستیکی هنوز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از بزرگترین مزایای پلاستیک در اینجا انعطاف پذیری آن است. در حالی که شیشه می تواند به شکل طیف گسترده ای از محصولات مختلف شکل بگیرد ، پلاستیک حتی امکانات بیشتری دارد. جدای از بطری ها ، پلاستیک را می توان در انواع مختلف – و به راحتی – مانند قوطیها ، سینی ها و ظروف قالب ریزی کرد.

حمل و نقل و ذخیره پلاستیک

علاوه بر این ، بسته بندی های پلاستیکی به طور کلی فضای کمتری را نسبت به شیشه به خود اختصاص می دهند و باعث می شوند محصولات بیشتری در همان اتاق نگهداری شوند. پلاستیک همچنین بسیار سبکتر از شیشه است ، از مزایایی که مصرف کنندگان مستعد به صورت عمده می باشند ، بسیار قدردانی می کنند. سرانجام ، مسئله وزن و فضا از منظر لجستیک چیز بزرگی است  زیرا می توان موارد بیشتری را در یک کامیون جا کرد.

برای بازیافت پلاستیک انرژی کمتری مصرف می کند

سپس سوال بازیافت وجود دارد که ظروف شیشه ای و پلاستیکی قابل بازیافت هستند ، اما در حقیقت شیشه کمتر از بسته بندی پلاستیکی بازیافت می شود.چرا؟ از آنجا که به طور کلی شیشه نیاز به انرژی بیشتری برای بازیافت دارد. شیشه ای بسته بندی موسسه اشاره می کند که با استفاده از بازیافت شیشه ۶۶ درصد از انرژی آن را به تولید شیشه ای جدید به طور متوسط، در حالی که پلاستیکی فقط ۱۰ درصد از انرژی مورد نیاز برای بازیافت را دارد.

نتیجه؟

این بدان معنا نیست که پلاستیک همیشه بهترین انتخاب برای تولید کنندگان است ، اگرچه پلاستیک یک محصول سمی است که غیرقابل انکار بر محیط زیست ما تأثیر می گذارد. بدیهی است ، جامعه به طور کلی ، و به ویژه دنیای بسته بندی ، هنوز هم برای حل این مشکل عظیم باید چند قدم به جلو بردارد.

پیمایش به بالا