معرفی انواع فیلم پلاستیکی و فویل آلومینیومی برای لمینت

معرفی انواع فیلم پلاستیکی و فویل آلومینیومی برای لمینت

Rate this post

فیلم چند لایه که فیلم پلاستیکی را با سایر مواد مانند ورق های پلاستیکی ، برچسب ، کاغذ چسب ، بسته بندی مواد غذایی و .. پوشش دهید. یا فویل فلزی با اتصال بین لایه های فیلم با استفاده از گرما یا چسب مخصوص فیلم لمینت می شود و  بسته به نیاز تولید کننده با توجه به کاربردهایی از قبیل بسته بندی مانند کیسه های پلاستیکی ایجاد یک فیلم مقاوم در برابر حرارت (فیلم سبک) برای استفاده در صنایع.

لمینت انواع فیلم با یکدیگر : تک لایه - سه لایه

انوع فیلم برای لمینت

۱. فیلم پلی اتیلن:

این نوع فیلم قادر به ارائه انعطاف پذیری مختلفی است. بسیار خوب ، قادر به تحمل گرما نیز هست علاوه بر این ، قادر به مقاومت در برابر خوردگی مواد شیمیایی است. انعطاف پذیری سایر موارد محبوب کیسه های خنک کننده ،کیسه های زیپ دار ، فیلم های کوچک شده و غیره هستند.

۲. فیلم پلی اتیلن: CPP و فیلم BOPP بیشتر در فرآیند لمینت استفاده می شود 

هر دو نوع فیلمی است که ویژگی های برجسته بسیاری دارد. همچنین دارای ظاهری شفاف ، براق و چسبنده است که قادر به مقاومت در برابر کشش های مختلف است خیلی خوب و همچنین قادر به ضد آب بودن است بیشتر آنها به عنوان فیلم برای پوشش استفاده می شود.

۳. فیلم پلی اتیلن: PET

این نوع فیلم به احتمال زیاد دارای سطح براق و صاف ، شفاف و مقاوم در برابر پارگی است. قادر به حفظ اشکال مختلف و همچنین مقاوم در برابر گرمای زیاد است که می توان آن را درون مایکروویو قرار داد که فیلمی است که می تواند بوی غذا را به خوبی حفظ کند ضمن اینکه تازه بودن مواد غذایی را نیز حفظ می کند.

۴. نایلون ، فیلم پلی آمید: PA

دارای خواصی است که قادر به مقاومت در برابر نشت های مختلف است ، قادر به تحمل دما ، گرما ، سرما که می تواند برای تولید بسته بندی خلاء بسیار مناسب استفاده شود در بیشتر موارد ، تولید آن در غذاهای منجمد ، کیسه های برنج و غیره بسیار محبوب است.

۵. فیلم متالایز

این نوع فیلم از رنگ بسیار براق برخوردار باشد اگر این فیلم ساختمانی باشد ، می تواند اتاق را از گرما به خوبی محافظت کند. در زمینه بسته بندی نیز استفاده از این نوع فیلم مانند بسته بندی شکلات ، کیسه های قهوه و غیره بسیار محبوب است.

۶. فویل آلومینیومی

این نوع فویل خواص بسیار خوبی دارد اما گرچه قیمت آن بسیار گران است اما این ویژگی هایی دارد که واقعاً  ارزش قیمت بالا را دارند: قادر به محافظت از محصولات مختلف است همچنین به حفظ غذا کمک می کند ، چه جامد و چه مایع ، بیشتر آنها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

پیمایش به بالا