نحوه انتخاب بسته بندی مناسب مواد غذایی

نحوه انتخاب بسته بندی مناسب مواد غذایی

Rate this post

کدام بسته بندی با محصولات غذایی شما مناسب است؟ خوب ، انواع مختلفی برای انتخاب وجود دارد ، از شیشه ، کاغذ تا پلاستیک. با این حال ، همه بسته بندی مواد غذایی یکسان نیستند. همه ی انها  مزایای و نقاط ضعفی دارند.

هنگام تعیین بسته بندی مناسب مواد غذایی ، باید به ۲ نکته توجه کرد:

  1. بسته بندی باید محصول غذایی شما را ایمن نگه دارد.
  2. باید توجه مشتری را جلب کند.

به عنوان یک تجارت دانا ، مشتریانتان انتظار دارند بسته بندی مواد غذایی مناسب برای شیوه های مدیریت محیط زیست و مدیریت پسماند نیز مناسب باشد ، اما حقیقت این است که یک ماده بسته بندی این موارد را در خود نشان نمی دهد. به عبارت دیگر ، هر ماده بسته بندی مواد غذایی ویژگی های خود را دارد. برخی از غذاهای خاص به احتمال زیاد با برخی از انواع بسته بندی در تعامل هستند. 

در اینجا چند مواد بسته بندی  و ویژگی اصلی انها در  بسته بندی مواد غذایی آورده شده است:

شیشه:

رطوبت و مقاوم در برابر حرارت شکننده 
حمل و نقل حمل آسان نیست
شفاف (به مصرف کنندگان اجازه می دهد محصولات را ببینند) —–
قابل استفاده مجدد / قابل بازیافت  

آلومینیوم:

در برابر رطوبت ، گرما ، گازها و خوردگی مقاوم است جوشکاری نمی شود
سبک وزن قدرت کمتر
قابل بازیافت اشکال محدود
 قیمت گران

فولاد بدون قلع:

قوی و بادوام جوشکاری نمی شود
در برابر حرارت مقاوم است در معرض خوردگی
قابل بازیافت به درب بازکن نیاز دارد
ارزانتر از tinplate سنگین تر از آلومینیوم است

کاغذ و مقوا:

سبک وزن مستعد رطوبت و رطوبت است
قدرت خوب سدی ضعیف برای نور
کم هزینه
ساخته شده از منابع تجدید پذیر  
قابل بازیافت  

پلی استر:

قوی
ایده آل برای پر کردن 
ویژگی های عالی مانع
وضوح بالا
 مقاوم در برابر پارگی
بازیافت آسان به شکل سفت و سخت

و اگر از بسته بندی پلاستیکی استفاده می کنید …

پلاستیک همه جا فراگیر است. آنها علی رغم اعتراضات از طرف متخصصین محیط زیست ، حیات بسته‌بندی غذایی هستند. طرفدار آن باشید یا از آن متنفر باشید ، درست است که هیچ بسته بندی به اندازه پلاستیک انعطاف پذیر ، مقرون به صرفه نیست. باز هم ، انتخاب بسته بندی پلاستیکی مناسب برای محصولات غذایی مهم است. در اینجا انواع پلاستیک و نحوه استفاده آنها با محصولات غذایی شما آورده شده است:

پلی اتیلن ترفتالات ( BOPET یا PET) (کد: ۱): پلاستیک سبک و دارای خاصیت مقاوم در برابر ضربه است. بازیافت بی خطر و آسان است. فیلم پلی استر  یک بسته بندی محبوب برای نوشیدنی ها ، روغن ، آب ، سس سالاد و مربا / ژله است.

نحوه انتخاب بسته بندی مناسب مواد غذایی

پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) (کد: ۲): پلاستیک کم خطر ، که برای بسته بندی شیر ، آب ، غلات و آب میوه استفاده می شود.

پلی وینیل کلراید یا PVC (کد: ۳): در ساخت بسته بندی مواد غذایی ، بطری ها ، روغن و داروها مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که حاوی کلر به عنوان ماده اصلی آن است ، از نظر بیولوژیکی و شیمیایی مقاوم است. اما ، برای پخت و پز یا گرم کردن بی خطر نیست و به طور کلی توسط برنامه های بازیافت پذیرفته نمی شود.

پلی اتیلن کم چگالی یا LDPE (کد: ۴): ایده آل برای تهیه کیسه های مواد غذایی ، بسته بندی مواد غذایی ، بطری های قابل فشار و کیسه های نان است. ضخیم تر از بیشتر رزین ها نیست ، اگرچه خاصیت مقاوم در برابر حرارت را دارد. با وجود ایمنی ، قابل بازیافت نیست و می تواند به محیط زیست آسیب برساند. بنابراین ، استفاده مجدد از آن توصیه نمی شود.

PP یا پلی پروپیلن (کد: ۵): معمولاً برای تهیه بسته بندی ماست ، دارو و کچاپ استفاده می شود. مقاومت در برابر حرارت آن باعث می شود مایکروویو ایمن باشد.

پلی استایرن یا استروفیوم (کد: ۶): برای بسته بندی مواد غذایی مانند ، کاسه ، ظروف غذا و کارد و چنگال پلاستیکی ایده آل است. با این حال ، آن بی خطر نیست زیرا هنگام تماس با گرما ، مواد شیمیایی بالقوه سمی را بیرون می زند. بازیافت نیز آسان نیست و بنابراین باید مجدداً مورد استفاده مجدد قرار گیرn.

O (کد ۷): یا بسته بندی با پلی کربنات یا پلی الاستیک پلاستیک یا بیش از یک ماده پلاستیک ساخته می شود.

بسته بندی غذایی
بسته بندی غذایی

آخرین روند بسته‌بندی مواد غذایی

شناختن روند بسته بندی مواد غذایی بسیار مهم است زیرا صنعت بسیار رقابتی و پویا است. با وارد کردن این روندها در بسته بندی خود می توانید محصول خود را به دست آورید:

رنگهای جسورانه: رنگهای پررنگ در بسته‌بندی مواد غذایی مد روز است. علاوه بر اینکه توجه مشتری را به خود جلب می کنند ، آنها به خوبی با طرح طراحی پیش می روند. مواد پروتئینی بهترین نمونه این روند است.

چاپ بزرگ موارد مهم: چرا مواد لازم را در فونت های بزرگ لیست نمی کنید؟ خوب به نظر می رسد و اعتبار شما را به مشتریان نشان می دهد.

پیمایش به بالا