چاپ دیجیتال مسطح برای بسته بندی

چاپ دیجیتال مسطح برای بسته بندی

Rate this post

چاپ دیجیتال برای بسته بندی چیست؟

چاپ دیجیتال  فرایند انتقال یک سند بر روی دسکتاپ یا هر وسیله ذخیره دیجیتالی به بستر چاپ خاص از طریق دستگاهی است که خروجی گرافیکی و متن را می پذیرد.

برای ذخیره سازی اطلاعات و تولید مثل آن ، اطلاعات موجود در سند به کد باینری تبدیل می شوند.

در صنعت چاپ و بسته بندی ، چاپ دیجیتالی مسطح به  طور معمول از یک چاپگر جوهر افشان برای تولید تصاویر دیجیتال استفاده می کند.
چاپ جوهر افشان  آینده چاپ دیجیتالی محسوب می شود. این فرایند از جوهرهایی با ماوراء بنفش (UV) برای چاپ تصاویر دیجیتالی روی سطوح صاف استفاده می کند.

این فرایند دارای اهمیت است زیرا می تواند در سطوح مختلفی از قبیل چوب ، فلز ، شیشه و کاشی چاپ شود. این فناوری همچنین می تواند روی موادی چاپ شود که دارای ضخامت های مختلفی هستند.

چاپ دیجیتال مسطح برای بسته بندی

مزایای چاپ دیجیتال تخت

  • کیفیت بالاتر و سازگار با کیفیت بالاتر 
    دیجیتال صاف هزینه اولیه بالاتری نسبت به رقبای خود دارد اما با جزئیات بیشتر چاپ می شود و از دقت و تکرار بالاتری برخوردار است.
  • سازگار با محیط زیست
    چاپ مسطح نیز سازگاری بیشتر  با محیط زیست از چاپ معمولی دارد .
  • چاپ صاف و انعطاف پذیر و کم هزینه برای بسته بندی های سفارشی و تجاری عالی است. هزینه پایین تر آن سهولت سفارشی سازی را افزایش می دهد و به مشتریان این امکان را می دهد تا طرح های خود را با قیمت پایین توسعه دهند.
  • زمان تولید سریع و کارآمد
    در مقایسه با چاپ معمولی زمان زیادی صرفه جویی می کند زیرا نیازی به تغییر مداوم صفحه ها نیست ، زیرا این فناوری از هیچ صفحه ای استفاده نمی کند.

چاپ دیجیتال نیازی به استفاده از صفحات مانند افست یا چاپ سنتی ندارد. این فرایند در درجه اول از تونر و جوهر مایع استفاده می کند.

در بسیاری از موارد چاپ دیجیتال ، بر خلاف جوهر معمولی ، جوهر مورد استفاده باعث نمی شود بستر چاپ شده روی آن نفوذ کند. جوهر یک لایه نازک روی بستر ایجاد می کند و جوهر از طریق  UV یا گرم کردن لیزر به سطح بیشتر چسبیده می شود.

پیمایش به بالا