چاپ-و-بسته-بندی

چاپ و بسته‌ بندی محصولات

Rate this post

چاپ و بسته‌ بندی محصولات، به ‌علت افزایش جمعیت، نیاز به انواع صنعت‌ها و کارخانه‌های تولیدی برای رفع نیازهای انسان باعث شد تا مدیران کارخانجات به فکر تولید محصولات جدید با چاپ بسته بندی های جذاب و شکیل بیفتند. هر محصولی که با ظرافت و دقت خاص و کیفیت و ماندگاری بالا به بازار ارائه شود باعث جذب مشتری و فروش بالا است.
هر نوع بسته ‌بندی در بازار رقابت با توجه به نوع محصول، جنس و طرح بسته‌ بندی آن دارای نقش مهمی است. می ‌توان به انواع بسته ‌بندی طلقی، مقوایی، لمنیتی اشاره کرد. از بین این سه نوع، بسته‌ بندی مقوایی دارای کاربرد بیشتری است و طبق محصول یا کالای درون جعبه جنس مقوای آن انتخاب می شود. مثل جعبه مواد غذایی، جعبه دارو، جعبه لوازم آرایشی و بهداشتی و. . . .
بعد از این مراحل وارد بحث چاپ می ‌شویم. چاپ و بسته ‌بندی هر کالایی اگر با شکل زیبا و ظاهر جذاب و رنگ ‌های مناسب انتخاب شود نقش مهمی در فروش و بازاریابی محصول در بازارهای داخل و بازارهای اروپایی و همسایه در بحث صادرات خواهد داشت. نوشته و طرح روی جعبه باید طوری انتخاب و طراحی شود که انگیزه خرید را در مشتری و مصرف‌ کننده بالا برده و در درواقع به نوعی به ‌عنوان یک فروشنده خاموش ظاهر شود. در بحث چاپ انواع مختلفی مثل چاپ افست، چاپ فلسکو، چاپ سیلک، چاپ دیجیتال و. . . وجود دارد.

وظایف تخصصی مدیر بسته‌ بندی:

  1. ۱- آموزش نیروهای آگاه
    ۲- نظارت بر چاپ و بسته‌ بندی مناسب و با کیفیت
    ۳- بررسی ماشین‌آلات بسته ‌بندی جدید
    ۴- داشتن راهکاری برای چاپ و بسته‌ بندی محصولات مقرون به‌ صرفه و اقتصادی
    ۵- به‌ کارگیری رنگ و طرح مناسب روی بسته ‌بندی
    ۶- ایجاد و هماهنگی بین واحدهای خود
    ۷- تحویل به موقع سفارشات
    ۸- کم کردن ضایعات بسته ‌بندی
پیمایش به بالا