چاپ-و-تولید-بسته-بندی

چاپ و تولید بسته بندی محصولات

Rate this post

چاپ و تولید بسته بندی محصولات:

بسته‌ بندی در همه جا دیده می ‌شود. طراحی و چاپ و تولید بسته ‌بندی شامل مواردی مانند انتخاب جنس بسته‌ بندی (متریال )، انتخاب درست شکل و قالب آن، اجرای اصولی طراحی گرافیک (شامل انتخاب رنگ، المان‌ های گرافیک، فونت‌ ها و چیدمان) و در نهایت تولید و ساخت بسته‌ بندی می باشد.
این روزها، مردم بیشتر به محیط زیست اهمیت داده و در نتیجه بسته ‌بندی‌ هایی که به طبیعت ضرر می رساند را قبول ندارند. پس باید در تولید و چاپ بسته بندی همیشه این را در نظر داشته باشیم که تا جای ممکن از بهترین جنس برای جعبه یا بسته ‌بندی استفاده کنیم که دارای کمترین دورریز مقوا باشد. در این صورت هم طبیعت از شما راضی خواهد بود و هم هزینه کمتری برایتان خواهد داشت!
این روزها به دلیل افزایش جمعیت ، نیاز به انواع صنایع و کارخانه های تولیدی برای رفع نیازهای انسان افزایش یافته است در نتیجه با تولید محصولات و کالا ، احتیاج به بسته بندی مناسب محصول بیشتر احساس می شود که این مرحله (بسته بندی) باید با دقت خاص و ظرافت انجام گیرد زیرا باعث ماندگاری بالا و حفظ کیفیت و در نتیجه معرفی بهتر کالا به مشتری و جذب آن برای خرید می شود.
در انتخاب بسته بندی باید دقت زیادی داشت زیرا نوع بسته بندی در بازار رقابت نقش مهمی ایفا می کند و با توجه به جنس، نوع محصول، طرح بسته بندی با هم متفاوت خواهند بود که می توان به نوع های مقوایی، طلقی و لمینتی اشاره کرد. لازم به ذکر است در صنعت بسته بندی بیشترین کاربرد را نوع مقوایی دارد و بر طبق محصول یا کالای که درون جعبه آن قرار می گیرد جنس مقوا انتخاب می شود. مثل جعبه مواد غذایی ، جعبه دارو ، جعبه دستمال کاغذی ، جعبه لوازم آرایشی و … که پس از گذشت این مراحل وارد مقوله چاپ و تولید بسته بندی می شود.
در چاپ و بسته بندی در نظر گرفتن زیبایی ظاهر، شکیل بودن و انتخاب رنگ بندی مناسب نقش مهمی در فروش و بازاریابی محصول در بازارهای داخلی و در بیشتر موارد در صادرات محصول به بازار های خارجی (اروپا و کشورهای همسایه) ایفا می کند و تصویر یا نوشته روی جعبه باید به نحوی باشد که انگیزه خرید را در مصرف کننده ایجاد کرده در واقع بسته بندی را می توان یک نوع فروشنده خاموش (آفلاین) برای محصول به حساب آورد.

پیمایش به بالا