اثرات و راه حل های استفاده از پلاستیک در بسته بندی مواد غذایی

اثرات و راه حل های استفاده از بسته بندی پلاستیکی در مواد غذایی

Rate this post

صنعت بسته بندی مواد غذایی بزرگ و رو به رشد است. بسته بندی پلاستیکی بطور گسترده استفاده می شود در این مقاله ما پلاستیک را به عنوان ماده بسته بندی بررسی می کنیم.

ویژگی های بسته‌بندی پلاستیکی

  • کیسه های پلاستیکی سهولت بازیافت را دارند. برای تولید آنها نسبت به سایر مواد بسته بندی ، انرژی نسبتاً کمتری برای تولید نیاز است. در مقایسه با کیسه های پلاستیکی کاغذی ، ۴۰ درصد انرژی کمتری برای تولید نیاز دارند و ۸۰ درصد ضایعات جامد کمتری تولید می کنند.
  • بسته‌بندی پلاستیکی بسیار ارزان است و می تواند بدون توجه به اندازه آنها توسط صنایع مورد استفاده قرار گیرد. مدل کم هزینه مخصوصاً برای کار های کوچکتر جذاب است زیرا دسترسی به گزینه های بسته بندی با کیفیت را با بودجه کم امکان پذیر می کند.
  • بسته‌بندی پلاستیکی بادوام است. این کیفیت به تولید کنندگان این امکان را می دهد تا از طراحی های زیبایی ، با کیفیت بالا و منحصر به فرد چاپ کنند و از این رو دید محصول را در یک محیط خرده فروشی تقویت می کنند.
  • امکان استفاده مجدد و بازیافت پلاستیک به راحتی امکان پذیر است. بنابراین ، هدر رفتن منابع کمتر و حداقل تأثیر منفی بر محیط زیست وجود دارد.

بسته بندی مواد غذایی

کاربرد های بسته‌بندی پلاستیکی

  • بسته بندی پلاستیکی می تواند در برابر محیط های شدید مقاومت کند. آنها در برابر درجه حرارت و گرما و گرما در برابر تخریب مقاوم هستند و در ضمن محتویات آن ها سالم است. پلاستیک از بو ، نور ، گرد و غبار ، اکسیژن و همچنین رطوبت محافظت می کند.
  • بسته بندی پلاستیکی تضمین می کند که محتوای آنها همیشه به خوبی حفظ می شود. بنابراین ، هیچ اتلاف موجودی و قابلیت اطمینان در تحویل محصول وجود ندارد که باعث افزایش ارزش برند شود.
  • بسته بندی پلاستیکی یک بسته بندی بسیار سازگار و همچنین انعطاف پذیر است. بنابراین ، تولید کنندگان می توانند با توجه به روند بازار ، سبک ، اندازه و شکل آن را تغییر دهند.
  • بسته‌بندی پلاستیکی بسیار سبک است.  بنابراین ، حمل و نقل آنها به آسانی می تواند انجام گیرد.

محیط زیست در فرایند بسته بندی

محیط زیست در فرایند بسته بندی پلاستیکی

نگرانی های فزاینده ای وجود دارد که در نتیجه در تغییرات آب و هوایینشان داده می شود. این مواد شامل ضایعات و همچنین از بین رفتن پلاستیک ها در محیط طبیعی است. از این رو توسعه و استفاده از پلاستیک های زیست تخریب پذیر. حالت دوم در بسته بندی مواد غذایی به کار رفته و به طور طبیعی در تماس با عناصر محیط طبیعی مانند گرما و همچنین رطوبت به مواد آلی جدا می شود. پلاستیک های سنتی با استفاده از نفت تولید می شوند. با این حال پلاستیکهای تخریب پذیر معمولاً با استفاده از منابع گیاهی مانند ذرت تولید می شوند.

فرآیند تولید پلاستیک زیست تخریب پذیر ۶۵ درصد انرژی کمتری را در مقایسه با تولید پلاستیک های سنتی مبتنی بر نفت مصرف می کند.این موضوع در مورد بازده انرژی این نسخه جدید پلاستیک بسیار صحبت می کند. همچنین ، این نوع پلاستیک از منابع تجدید پذیر مانند نشاسته سیب زمینی ، ذرت و همچنین نیشکر استفاده می کند.

در حال حاضر تلاش می شود تا باکتریهای پلاستیکی بخورند که بتوانند از پسماندهای پلاستیکی جمع آوری شده در کشور ما استفاده کنند. زباله های پلاستیکی برای حیوانات اهلی و همچنین حیات وحش خطرناک است. بسیاری از حیوانات ، پرندگان و ماهیان با مصرف زباله های پلاستیکی جان خود را از دست داده اند یا رنج برده اند.

[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””]پلاستیک زیست تخریب پذیر آینده بسته بندی است[/box]

پیمایش به بالا