الزامات اولیه چاپ برچسب مواد غذایی

الزامات اولیه چاپ برچسب مواد غذایی

Rate this post

اگر مشغول فعالیت در زمینه برچسب زدن به مواد غذایی هستید ، باید بتوانید در مورد غذای مشتری خود اطلاعاتی را برقرار کنید تا مصرف کننده بتواند تصمیمی آگاهانه بگیرد. برخی از الزامات وجود دارد که باید در تمام برچسب های مواد غذایی برآورده شود.

الزامات اولیه چاپ برچسب مواد غذایی

هر برچسب مواد غذایی چاپی باید شامل سه نوع اطلاعات اساسی باشد: نام آن ، هر ماده حساسیت آور  برای محصولات گوشتی ، بیانیه QUID یا کمی مواد تشکیل دهنده.

برچسب های غذاهای از قبل بسته بندی شده – آن دسته از غذاهایی که پس از بسته بندی در بازار عرضه می شوند – باید اطلاعات خاصی در مورد محصول داشته باشند. علاوه بر اطلاعات اولیه ، این کار خوب است که لیست کاملی از مواد تشکیل دهنده روی بسته بندی را درج کنید. برخی از تولید کنندگان مواد غذایی همچنین دوست دارند چربی ، نمک و چربی های موجود در آن را نشان دهند . این امر به ویژه در ساندویچ های بسته بندی شده و محصولات غذایی رایج شده است.

رسانه ها و قلم

برچسب های مواد غذایی باید بر روی رسانه هایی چاپ شوند که غیرقابل استفاده هستند یا حذف آنها مشکل است. کلیه اطلاعات مربوط به غذا باید در یک طرف بسته قرار داشته باشد و در صورت لزوم باید نام مواد غذایی ، مقدار خالص و قدرت الکلی را نیز درج نماید.

قلم مورد استفاده برای اطلاعات اجباری در مورد لیبل مواد غذایی IML باید حداقل ۱.۲ میلیمتر طول داشته باشد. ۰.۹ میلی متر در صورتی که سطح بسته بندی مواد غذایی زیر ۸۰cm2 باشد.

نام محصول

یک غذا دارای دو نام است: یک نام قانونی و یک نام بازاریابی. نام قانونی محصول باید محصول را به گونه ای توصیف کند که باعث گمراهی مصرف کننده نشود. نام قانونی نامی است که در هنگام رعایت برخی از معیارهای ترکیب مواد غذایی و آشامیدنی مانند مربا استفاده می شود. نام بازاریابی نام تجاری است که سازنده به محصول می دهد. به عنوان مثال ، “Ready Brek” یک نام بازاریابی است ، در حالی که “غلات صبحانه مبتنی بر جو” یک نام قانونی است.!!laughing

الزامات اولیه چاپ برچسب مواد غذایی

محتوای تغذیه ای

علاوه بر رعایت الزامات اجباری ، می توانید اطلاعات داوطلبانه راجع به محصول غذایی که می فروشید نیز ارائه دهید. این اطلاعات داوطلبانه می تواند بسیار کلی یا بسیار دقیق باشد و می تواند همه چیز را از انرژی محصول گرفته تا نمک ، قند ، چربی و سایر محتویات این محصول توضیح دهد. هر دو توضیحات عمومی و دقیق باید شامل نیازهای بهینه برای بزرگسالان با وزن متوسط ​​، قد ، سن و تناسب اندام باشد.

برچسب های مواد غذایی کد کننده رنگ

مشاغل فروش محصولات غذایی نیز باید از الزامات رنگی یا لیبل IML مواد غذایی خاص آگاه باشند. در جایی که اطلاعات موجود در برچسب به تفصیل ذکر شده است ، باید از یک رنگ بندی اساسی رنگ قرمز ، کهربا و سبز استفاده شود تا مقدار چربی ، اشباع ، قند و نمک را نشان دهد. این رنگ ها باید از نظر ظاهری پر جنب و جوش باشند تا توجه مصرف کننده را به خود جلب کنند.

جلوگیری از خطاهای چاپ

حتی هنگامی که آنها به صورت حرفه ای چاپ می شوند ، روند چاپ برچسب مواد غذایی می تواند با خطر همراه باشد. رنگ با برچسب های مواد غذایی بسیار مهم است ، به این معنی که رنگ های دیجیتالی شش ضلعی باید به درستی به فرمت CYMK تبدیل شوند. کلیه اطلاعات مربوط به برچسب های مواد غذایی بایددر لیبل موجود باشد.

چاپ فلکسوگرافی

اکثر برچسب های مواد غذایی با استفاده از دستگاههای چاپ فلکسوگرافی چاپ می شوند .

پیمایش به بالا