برای بسته بندی مواد غذایی از چه مواد بسته بندی استفاده می شود؟

برای بسته بندی مواد غذایی از چه مواد بسته بندی استفاده می شود؟

Rate this post

جالب است بدانید که صنایع غذایی و آشامیدنی برای افزایش فروش محصولات مشابه ، روی بسته بندی محصولات متمرکز شده اند. بسته بندی مناسب نیز برای حفظ طراوت و شرایط مناسب یک محصول لازم است. همچنین این محصول را ایمن می کند. در کنار این عوامل ، موارد دیگری مانند شرایط بازاریابی ، اندازه محصولات و همچنین از همه مهمتر رعایت مقررات بهداشت باید مورد توجه قرار گیرد. بطور کلی شرکت های تولید کننده مواد غذایی و نوشیدنی کار بسته بندی محصول را به یک شرکت دیگر واگذار می کنند.

متداول ترین انواع مواد بسته بندی که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود

انواع بسته بندی مواد غذایی وجود دارد. برخی از رایج ترین و مهم ترین موارد زیر به شرح زیر است:

آلومینیوم: -

  • مواد بسته بندی آلومینیوم: –

آلومینیوم از محبوب ترین موادی است که برای بسته بندی انواع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. بهترین مواردی که در مورد آلومینیوم وجود دارد این است که در طبیعت قابل بازیافت است ، ارزان قیمت ، سازگار با محیط زیست و از همه مهمتر  هزینه کم در ساخت دارد. این ماده دوباره و دوباره قابل بازیافت است. قوطی های آلومینیومی برای بسته بندی نوشیدنی های گازدار ، کنسرو ، ماهی ، گوشت ، لوبیای پخته شده ، شیرینی و موارد مشابه به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. طرح های ساخته شده روی قوطی ها و ظروف آلومینیومی بسیار جذاب هستند و بیشتر آنها دارای ظاهر براق است.

پلاستیک:

  • پلاستیک: –

پلاستیک احتمالاً متنوع ترین موادی است که برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شود. کیسه های سفارشی بهترین نوع برای این منظور هستند. برخی از مواردی که معمولاً در کیسه های سفارشی نگهداری می شوند و بسته بندی می شوند شامل غذاهای میان وعده ، کالاهای یخ زده ، نان ، پنیر ، چاشنی ها و غیره هستند. بسته بندی وکیوم رایج ترین و ارجح ترین گزینه در بسته بندی گوشت و ماهی های تازه و  منجمد شده است. فیلم های پلاستیکی به عنوان روکش در بسته های دیگر استفاده می شود.

مقوا: -

  • مقوا: –

با وجود شرکت های بیشتر که به دنبال مواد بسته بندی تجدید پذیر و سازگار با محیط زیست هستند ، مقوا با بسیاری از آنها به گزینه ای مطلوب تبدیل شده است. لوله های مقوایی ، قوطی های کوچک ساخته شده و وسایل دیگر داخل همان بسته بندی می شوند. با این حال ، وسایل بسیار سنگین و مرطوب را نمی توان داخل این جعبه های مقوایی بسته بندی کرد. کالاهای خشک و سبک مانند آجیل ، آب نبات ، نمک ، ادویه جات ترشی جات ، چای ، پودر کاکائو ، غذاهای میان وعده ، ذرت ، ذرت و غیره بهترین موادی هستند که میتوانند توسط مقوا بسته‌بندی شوند. محصولات لبنی با وزن کمی نیز می توانند به راحتی در جعبه های مقوایی بسته بندی شوند. بعد از استفاده می توان جعبه های مقوایی را خرد و جابجا کرد و از آنجا که در طبیعت قابل تجدید هستند ، بازیافت می شوند و تجزیه می شوند.

ظروف و بسته های شیشه ای: -

  • مواد بسته بندی ظروف و بسته های شیشه ای: –

ظروف و شیشه های شیشه ای به شدت در صنعت بسته بندی محصول مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه بسیار سنگین بوده و احتمال شکستن آنها وجود دارد ، اما هنوز هم برای نگهداری از وسایل خاص مانند مربا ، ژله ، ترشی ، سس ، آب میوه ، روغن های پخت و پز و غیره استفاده از ان ترجیح داده می شود که از نگهداری چنین موادی دور از دسترس کودکان استفاده شود. زیرا ممکن است آنها بیفتند و بشکنند. پس از اتمام مورد ، می توانید شیشه را بشویید و از آن برای مقاصد دیگر نیز استفاده کنید.

بسیاری از شرکت ها تولید کننده انواع مختلفی از اقلام بسته بندی برای محصولات مختلف از جمله مواد غذایی و نوشیدنی وجود دارند. اما مهم است که برای کسب بهترین نتیجه ، کالای مناسب را از شرکت مناسب انتخاب کنید. محصولات سازگار با محیط زیست باید ارجح داده شوند.

پیمایش به بالا