بسته بندی انعطاف پذیر و محیط زیست: قسمت اول

بسته بندی انعطاف پذیر و محیط زیست: قسمت اول

Rate this post

با انتخاب بسته بندی انعطاف پذیر نسبت به قالب های سنتی تر مانند بسته بندی با شیشه ، پلاستیک سفت ، فلز و مقوا می توان ضایعات را به صورت چشم گیری کاهش داد و همچنین در حال حاضر در جهت کاهش ضایعات مواد غذایی ، گازهای گلخانه ای و مصرف انرژی اضافی مفید واقع شده است.

کاهش ضایعات مواد غذایی

 

جدول نشانگر تفاوت در ماندگاری حاصل از محصولات غذایی با استفاده از بسته بندیهای منعطف در مقابل سنتیطبق گزارش سایت آموزش چاپ و بسته بندی لفاف مهر آموز ، تخمین زده می شود ۱.۳ میلیارد تن یا تقریبا ۳۰٪ از تولید جهانی مواد غذایی ، هر ساله از بین می رود یا هدر می رود. به طور کلی ، هنگامی که زباله های مواد غذایی در محل های دفن زباله به پایان می رسند ، متان تولید می کنند – یک گاز قوی گلخانه ای که ۲۱ برابر بیشتر از دی اکسید کربن برای محیط زیست مضر است. این تولید متان حدود ۱۰٪ از کل انتشار گازهای گلخانه ای در سال را تشکیل می دهد. بسته بندی انعطاف پذیر قابلیت افزایش ماندگاری محصولات غذایی را دارد. با ادغام موانع خاص برای لمینت مواد ، می توانید مدت زمان ماندگاری محصول خود را بطور چشمگیری افزایش دهید. در کنار ویژگی های قابل قبول آن ، فناوری شستشوی گاز و خاصیت کنترل بخشی ، یک راه حل عالی برای کاهش زباله های مواد غذایی است.

 

کاهش مصرف انرژی

 

جدول تفاوت های مصرف انرژی هنگام تولید انواع بسته بندی مختلف را نشان می دهدبسته بندی انعطاف پذیر در مقایسه با گزینه های بسته بندی سفت و سخت سنتی از انرژی کمتری برای تولید استفاده می کند. به دلیل ماهیت انعطاف پذیر ، این محصول مانند حجم محصول نسبت به بسته بندی های سنتی بیشتر مورد استفاده است. بسته بندی کمتر به معنای مصرف بهینه انرژی است که به نوبه خود منجر به کاهش هزینه های عملیاتی می شود.

 

 

کاهش انتشار CO2

 

اینفوگرافیک تعداد کامیون های مورد نیاز برای تحویل شیشه های شیشه ای در مقابل بسته بندی های انعطاف پذیر را نشان می دهد

 

بسته‌بندی انعطاف پذیر بسیار سبک است. به طور متوسط ​​، یک کیسه پلاستیکی ۳۵ برابر سبکتر از همتای شیشه شیشه ای خود است و به دلیل ماهیت انعطاف پذیر ، نسبت محصول به بسته بندی بالاتری دارد و نسبت به بسته بندی های سنتی بیشتر شبیه به همان حجم است. از آنجا که غالباً بجای کاملاً درست و خالی مانند بطری یا قوطی ، کاملاً مسطح حمل می شود ، بسته بندی انعطاف پذیر بین ۱۵ تا ۲۵ کامیون کمتری برای حمل همان مقدار بسته‌بندی نیاز دارد. ۲۵ کامیون تحویل کمتر با تقریباً ۸۵ گرم CO2 کمتر در هر نوع تحویل از جو خارج می شوند.

 

 

مواد پایدار

 

با گام برداشتن مفهوم بسته بندی انعطاف پذیر و محیط زیست ، تولید کنندگان مواد در حال حاضر ورقه های پلاستیکی قابل استفاده بیشتر با پایه زیست محیطی ، کاغذی یا قابل بازیافتی را به عنوان گزینه ای برای لمینت های پلاستیکی مخلوط سنتی استفاده می کنند. از آنجایی که پیش از این ، این مواد بیولوژیکی با توجه به محافظت از کالای بسته‌بندی شده قادر به رقابت با پلاستیک استاندارد نبودند ، اکنون پیشرفت های تجاری را می بینید که از مزایای بسته‌بندی انعطاف پذیر سنتی با تأثیر کمتری بر محیط استفاده می کنند.

سه گزینه بسته بندی انعطاف پذیر مواد بسته بندی

 

در بخش دوم این مجموعه ، ما از طریق گزینه های مختلف مواد پایدار برای بسته‌بندی های انعطاف پذیر صحبت خواهیم کرد. 

با تشکر از خواندن این مطلب ( سایت آموزش چاپ و بسته بندی لفاف مهر آموز )

پیمایش به بالا