بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی مواد غذایی: انواع آن و تفاوت ها

Rate this post

بسته بندی مواد غذایی از اهداف بسیاری برای محافظت از مواد غذایی تا ایجاد اندازه های مختلف برای ارائه اطلاعات در مورد محصول مورد استفاده است.با این حال ، آنچه در مورد بسته بندی مواد غذایی به خوبی شناخته نشده است ، انواع مختلف بسته بندی است.که در این مقاله شرح داده شده است.

جعبه ها

جعبه ها برای حمل و نقل یک محصول غذایی استفاده می شوند. متداول ترین مواد موجود در جعبه ها عبارتند از تخته فیبر و چوب.

پیتزا منجمد ، غلات و میان وعده ها نمونه هایی از غذاهای بسته بندی شده در جعبه ها هستند.

قوطی

قوطی همچنین یک راه عالی برای نگهداری و حمل مواد غذایی است. بیشتر قوطی ها از فلز ، و همچنین شیشه ساخته می شوند.

کارتن

جعبه ها و کارتن ها اغلب اوقات قابل تعویض هستند. و برای حمل و نقل مواد غذایی استفاده می شوند. در نوع بسته بندی مواد غذایی کارتن ها ، چهار دسته وجود دارد.شناخته شده ترین کارتن تخم مرغ است که به شکل تخم مرغ شکل می گیرد تا در حین حمل از آن محافظت کند. کارتن های آسپتیک نیز در این دسته قرار دارند. نمونه هایی از این موارد ، شیر ، آب میوه و کارتن های سوپ است.دسته کارتن های دیگر کارتن های تاشو هستند که به عنوان تکه های تخته فیبر هستند و سپس توسط سازنده مواد غذایی جمع می شوند.

بسته بندی انعطاف پذیر

بسته های انعطاف پذیر ، مشابه کیسه ها ، از مواد غذایی در برابر محیط و محافظت از مواد غذایی مناسب ، محافظت می کند.

پالت

پالت ها برای حمل و نقل انبوه یک محصول استفاده می شوند.جعبه های محصول در پالت قرار داده شده و روی آن بسته می شوند و سپس برای اطمینان و کاهش حرکت مواد غذایی پیچیده می شوند.

بسته بندی جدا کننده

بسته بندی ها برای موارد خاص استفاده می شوند ، بین غذا و محیط و یا غذا و دست شخص محافظت می کنند. چوب بستنی یا آب نبات از نوع آن ها هستند.

پیمایش به بالا