بسته بندی وکیوم در محصولات غذایی

بسته بندی خلاء در محصولات غذایی

Rate this post

بسته بندی وکیوم (VP) و بسته بندی جوی اصلاح شده (MAP) می توانند با محدود کردن رشد میکروارگانیسم ها ماندگاری غذاهای سرد را افزایش دهند. با این حال ، در شرایط خاصی ، یک باکتری به نام غیر پروتئولیتیک کلستریدیوم بوتولینوم (C. botulinum) ممکن است در صورت عدم وجود اکسیژن رشد کند. این باکتری در دمای ۳ درجه سانتیگراد و بالاتر قادر به رشد و تولید سموم مضر است.

این مهم است که غذاهای سرد VP / MAP کنترل های مناسبی را انجام دهند تا خطر ابتلا به این ارگانیسم در رشد و تولید مقادیر مضر سموم به حداقل برسد.

بسته بندی وکیوم در محصولات غذایی

راهنمایی بسته بندی خلاء

راهنمایی به شما کمک می کند تا بسته های خلاء و جوی اصلاح شده محصولات خام و آماده برای خوردن را خالی کنید. این روش به شما نشان می دهد که چگونه بطور عملی می توانید یک روش مبتنی بر کنترل بحرانی برای تجزیه و تحلیل خطر (HACCP) ایجاد کرده و آنها را برای کنترل خطر بوتولینوم غیر پروتئولیتیک کنترل کنید.

بسته بندی خلاء

قانون ۱۰ روز برای ماندگاری

اگر ماندگاری محصول بیش از ۱۰ روز باشد ، راهنما قوانینی را که اعمال می شود و الزام عوامل کنترل کننده اضافی را توضیح می دهد. این یک “درخت تصمیم” مفید برای کمک به شما در درک خطر کنترل بوتولینوم فراهم می کند.

لیستریا و سایر خطرات

شما باید خطرات دیگری را که می تواند با محصولاتی که استفاده می کنید همراه داشته باشید. به ویژه ، Listeria monocytogenes قادر به رشد در دمای کمتر از ۰ درجه سانتی گراد است.

کنترل سایر خطرات باید در روشهای مبتنی بر HACCP گنجانده شود ، و همچنین هنگام تنظیم ماندگاری در نظر گرفته شود.

آلودگی خارجی

بسته بندی خلاء اطمینان حاصل می کند که یک محصول با خیال راحت ذخیره می شود و از آلودگی خارجی محافظت می شود. اینها شامل گرد و غبار ، رطوبت و گاهی گازهای متفاوت است که واکنش پذیر است. از آنجا که بیشتر صنایع ، محصولات غذایی تولید می کنند که در مسافت های طولانی منتقل می شوند ، بدون این نوع آب بندی ، محصولات غذایی آنها به یک روش یا روش دیگر آسیب می بینند. برخی از محصولات غذایی هنگام تماس با رطوبت ، باعث خسارت زیادی می شوند و باعث از بین رفتن قابل توجهی می شوند. به عنوان مثال ، برخی از محصولاتی مانند بذر معمولاً در حالی که فاقد رطوبت هستند منتقل می شوند.

پیمایش به بالا