بسته بندی پایدار چیست؟

بسته بندی پایدار چیست؟

Rate this post

بسته بندی پایدار بسته بندی است که با گذشت زمان ، موجب تخریب محیط زیست نمی شود.یکی از اولین برداشت هایی که مصرف کنندگان از شرکت شما خواهند کرد بسته بندی شما است. بسته بندی می تواند راهی مناسب برای ارسال پیام شرکت شما به مصرف کننده باشد. یک طراحی جذاب می تواند توجه را به خود جلب کند. در بازار امروز ، مصرف کنندگان خواهان شفافیت هستند. مشتریان می خواهند بدانند که شرکت شما بسته بندی های خود را در کجا تولید می کند. آیا این ماده تأثیر منفی بر محیط خواهد گذاشت؟ آیا این روند ، برای چاپ و بسته بندی ، پایدار بوده؟ فرایند و مواد مورد استفاده برای بسته بندی شما یک عامل مهم است و می تواند تأثیر روی مصرف کننده شما بگذارد. پایدار بودن به دلیل داشتن یک طراحی عالی بسیار مهم است.

بسته بندی باید قابل بازیافت باشد. چه بازیافت در خانه و چه در انبار محلی ، روند بازیافت باید آسان و کارآمد باشد. نکته اصلی بسته بندی پایدار این است که باید تأثیر کمتری بر محیط ما داشته باشد.

عناصر بسته بندی پایدار

کاغذ کرافت

کرافت

کاغذ کرافت ۱۰۰٪ پایدار است و در میان یکی از محبوب ترین مواد بسته بندی در جهان است. تولید کاغذ کرافت در مقایسه با کاغذ معمولی بسیار پایدارتر است. کرافت از مواد کاملاً طبیعی مانند پالپ از انواع چوب تولید می شود ، در حالی که کاغذ معمولی از چوب های خاصی استفاده می کند.

سفید کننده نیز درگیر نمی شود ، که استحکام کاغذ را حفظ می کند و هزینه های تولید را کاهش می دهد. کاغذ کرافت همچنین یک ماده بسته بندی سبک است که به حفظ هزینه حمل و نقل کم کمک می کند.

فوم ها

بخش بسیار بزرگی از صنعت بسته بندی استفاده از فوم است. کفهای بسته بندی ماده ای هستند که در سطوح مختلف صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. از آن به عنوان یک لایه محافظ دو منظوره استفاده می شود ، و همچنین برای سازماندهی محصولات کوچک برای ارائه مناسب است. 

از آنجا که موضوع بسته بندی پایدار همچنان رو به افزایش است ، جایگزین های زیست تخریب پذیر و جایگزین های کف کاغذ برای جایگزینی این ماده ایجاد شده است. از آنجایی که بازار پایداری رو به رشد است ، برای شرکت های کوچکتر مفید است که این تغییر را داده و به سوی بسته بندی های دیگر بروند.

بسته بندی پایدار چیست؟

پلاستیک

هنگام صحبت در مورد بسته بندی ، نادیده گرفتن پلاستیک کار سختی است. وقتی صحبت از بسته بندی پایدار می شود موضوع حتی بحث برانگیز تر است. بر اساس اعلام فدراسیون پلاستیک بریتانیا ، پلاستیک بهترین سهم در بسته بندی پایدار را دارد.

پلاستیک مزایای بسیار خوبی در بسته بندی ارائه داده است. این ماده سبک وزن ، از نظر منابع انرژی و کارآمد می باشد و در مقایسه با گزینه های کاغذ دوام عالی دارد. در نتیجه ، استفاده از پلاستیک به عنوان یک ماده بسته بندی ، می تواند ضایعات را کاهش داده و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کند.

اگرچه پلاستیک ممکن است یک گزینه بسته بندی مناسب باشد ، اما فراموش نشود که در طول دهه گذشته ، زباله های پلاستیکی زیادی راه خود را به اقیانوس پیدا کرده اند که بر حیات وحش و نابود کردن اکوسیستم ها تأثیر می گذارند.

از ماه مه سال ۲۰۱۹ ، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد ۱۰۰ میلیون تن زباله پلاستیکی موجود در اقیانوس را تأیید کرده است. ۹۰-۹۰٪ از منابع زمینی آمده بودند. هنگامی که از پلاستیک استفاده می کنیم ، باید اطمینان حاصل کنیم که می توان از آن استفاده مجدد و بازیافت کرد.

جوهر

استفاده از جوهرهای پایدار روند رو به رشدی دارد. این جوهرها دیگر نیازی به فلزات سنگین مانند سرب و جیوه ندارند. بزرگترین تفاوت کاهش یا حذف کامل ترکیبات آلی فرار است. این ترکیبات گازهایی ایجاد می کنند که هم برای محیط زیست و هم برای سلامتی انسان خطرناک است.

اگرچه ابتکارات صرفه جویی در مصرف انرژی وجود دارد ، اما جوهرهای تخریب پذیر از همه مهمتر بوده اند این جوهرها از روغنهای گیاهی ارگانیک استفاده می کنند. نتیجه ، تأثیر کاهش یافته بر محیط زیست بوده و باعث می شود در طی فرآیند بازیافت ، انرژی کمتری مصرف شود.

پیمایش به بالا