چگونه می توانم هزینه خود را برای تهیه منابع کاهش دهم؟ ” – این یک سؤال متداول است. همه مدیران به دنبال کاهش هزینه بسته بندی برای نیازهای استاندارد خود هستند که به راحتی در بازار موجود است.در صنعت چاپ و بسته بندی این فناوری بسیار اهمیت دارد.با این حال ، بسته بندی یک عنصر اساسی برای اکثر مشاغل است و اکنون پایش را به همان اندازه خود محصول برجسته کرده است.
بنابراین چگونه می توان یک استراتژی تهیه بسته بندی هوشمند و مقرون به صرفه را بوجود آورد؟
شماره ۱- گزینه های بسته بندی خود را مشخص کنید
آخرین فن آوری ، مواد و طرح ها اصول اولیه ای هستند که در صورت نیاز به انتخابی با دوام و پایدار ، باید از آنها آگاه باشید . شما به راحتی می توانید پتانسیل ارزش را بیرون بکشید و تفاوت بین هزینه های واجب و هزینه های غیر ضروری را تشخیص دهید.
شماره ۲- نقل قول های متعدد را مقایسه کنید
این یک مرحله اساسی است. صنعت بسته بندی کاملاً پراکنده است و اندازه گیری گزینه های دیگر را حتی مهم تر می کند.
ارتباط با فروشندگان متعدد و گرفتن نقل قول های مستقل آنها می تواند بسیار خسته کننده باشد.
شماره ۳- نیازهای بسته بندی خود را جمع کنید
بارها و بارها ، شرکت ها در این فرایند دچار اشتباه می شوند. این سبک کار منجر به عدم مطابقت بین مشخصات داده شده و محصولات نهایی می شود. غالباً طرح ها به راحتی از روی کاغذ یا طرح کامپیوتری به عمل راحت و امکان پذیر نیستند.
شماره ۴- در حمل و نقل صرفه جویی کنید
حمل و نقل بخش عمده ای از هزینه ها را هنگام تهیه بسته بندی مصرف می کند و این همان جایی است که شما نیاز به آن دارید. صرفه جویی در حمل و نقل دو بخش وجود دارد – مشخصات بسته بندی ایده آل و تحویل مقرون به صرفه.
مشخصات بسته بندی را به درستی دریافت کنید
به نقل از سایت آموزش چاپ و بسته بندی لفاف مهر آموز ، گاهی اوقات از وزن بعدی برای محاسبه هزینه حمل و نقل نیز استفاده می شود. در چنین مواردی ، محاسبه دقیق اندازه نوسانات بسته بندی به عمل می آید. اندازه گیری درست جعبه ها به شما کمک می کند تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.
در حمل و نقل بهینه سازی کنید
نحوه حمل و زمان تحویل به عنوان اصلی ترین ویژگی های نگران کننده است، اگر به دنبال گزینه های پرسود هستید ، از این مورد استفاده کنید!!
با انتخاب گزینه های بسته بندی قابل استفاده مجدد ، می توان تحویل را نیز بهینه کرد. به نقل از سایت لفاف مهر آموز ، جعبه های تاشو نمونه ای از این نوع بسته بندی ها هستند .به علاوه ، آنها از نظر فضا کارآمد هستند و فضای کمتری را در انبار و همچنین در وسیله نقلیه می گیرند. در مقایسه با جعبه های یک بار مصرف بسیار مقرون به صرفه هستند.
۵- کنترل انبارداری و هزینه کار
انبار بانک قدرت بسته بندی است. برای تجارت ضروری است و محصول زمان زیادی را در آنجا می گذراند. می توانید با استفاده از استراتژی تأمین فقط در زمان ، هزینه بسته بندی را به راحتی حفظ کنید. تحویل در زمان به معنی زمان کمتری برای ذخیره سازی است که منجر به کاهش هزینه های انبار داری خواهد شد. با این وجود ، شما باید اطمینان حاصل کنید که با استراتژی زمان تحویل الزامی به مشتری از انبار داری و نگهداری محصول فروخته شده خلاص می شوید و در اینجاست که هزینه ها را باز کاهش می دهید.
شماره ۶- طرح خود را ساده کنید
شماره ۷- استفاده مجدد
یکی از بهترین راه های بازیافت استفاده مجدد است. با وجود ممنوعیت پلاستیک در تصویر ، گزینه های دیگر گران هستند. پس چه کاری می توانید انجام دهید؟
می توانید بسته های ثانویه / قابل استفاده مانند جعبه های پلاستیکی قابل تاشو را استفاده کنید آنها را می توان برگرداند و دوباره برای یک محموله دیگر و حمل و نقل دیگر استفاده کرد.نمونه دیگر این می تواند جعبه های PP باشد
استفاده از چنین گزینه هایی با جریان دو طرفه در خط تولید می تواند یکی از بهترین راهکارهای در نظر گرفتن کاهش هزینه بسته بندی باشد.