تفاوت و شباهت های چاپ افست و چاپ فلکسو

۵/۵ - (۲ امتیاز)

چاپ و بسته بندی در اشکال و اندازه های مختلفی ارائه می شود. چاپگرها و سازندگان برچسب از چهار نوع اصلی بسته بندی فرآیندهای چاپ استفاده می کنند: فلکسوگرافی ، دیجیتال ، گراور و افست.

چاپ افست و فلکسوگرافی دو روش پرطرفدار چاپ و بسته بندی است که با کیفیت بالا ، سازگار و بلند مدت را در یک ضرورت انجام می دهد. بیایید چاپ فلکسو و افست را با هم مقایسه کنیم تا ببینیم کدامیک برتری دارند.

شباهت های چاپ فلکسو و افست:

قبل از اینکه به تفاوت های کلیدی بپردازیم ، اجازه دهید ابتدا به شباهت های بین فلکسو و افست در صنعت چاپ و بسته بندی نگاهی بیندازیم:

  • هر یک شامل ایجاد و استفاده از صفحه چاپ یا حامل تصویر دیگر است.
    هر دو فرآیند با جوهرهای مرطوب کار می کنند.
    هر دو قادر به چاپ بر روی طیف گسترده ای از بسترها هستند.
    به دلیل زمان طولانی تنظیم و ایجاد صفحه / تصاویر حامل تصویر ، هر دو فرآیند برای کارهای طولانی مدت ایده آل هستند.

چاپ تا ۶ رنگ با دستگاه فلکسو سیلندر مرکز

۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

مبانی چاپ فلکسو

فلکسو به طور معمول از ناقل تصویر پلیمر یا الاستومر ، سیلندر و صفحه استفاده می کند. حامل تصویر حک شده است تا طرح برجسته شده چاپ نهایی مورد نظر را ایجاد کند. سپس جوهر از طریق یک غلتک آنیلوکس روی ناقل تصویر از جوهر جوهر منتقل می شود ، جایی که سپس روی بستر چاپ می شود.

چاپ فلکسو بیشتر با کاربردهای پلاستیک های انعطاف پذیر و سایر مواد فیلم BOPP ، برچسب ، فویل و سایر بسته بندی ها همراه است.

تفاوت و شباهت های چاپ افست و چاپ فلکسو

چاپ افست چیست؟

چگونه چاپ افست متفاوت از چاپ فلکسو کار می کند؟ در فرآیند چاپ افست نیز از صفحه ای استفاده می شود که معمولاً از فلز ساخته می شود و جوهر چاپ از طریق صفحه به یک قطعه لاستیکی  منتقل می شود و سپس به سطح چاپ می رسد.

چاپگرها معمولاً از افست روی کاغذ استفاده می کنند (روزنامه ها و مجلات ) ، برنامه هایی که سطح صاف و یکنواخت دارند.

تامین انواع فیلم bopp و bopet و cpp

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

چاپ افست در مقابل چاپ فلکسو : تفاوت های کلیدی

همچنین چندین تفاوت مهم بین چاپ افست و فلکسو وجود دارد.

جوهر
نگهداری
هزینه
راحتی کار

جوهر:

فلکسو قادر است با انواع بیشتری از جوهرها کار کند .

روش چاپ افست به طور کلی با جوهرهایی استفاده می شود که دارای روغن هستند و همچنین استفاده از برخی از جوهر های قابل تصفیه آب و UV.

نگهداری:

نکته ای که باید در مورد فناوری چاپ افست به آن توجه کرد این است که در صورت عدم مراقبت صحیح صفحات مورد استفاده در این فرآیند مستعد اکسیداسیون هستند. به همین دلیل ، تعمیر و نگهداری اضافی اغلب برای اطمینان از کیفیت صفحه ضروری است.

هزینه :

ناقل های تصویر فلکسو معمولاً کمی ارزان تر هستند و از نوع پلاستیکی که برای جبران آن استفاده می شود دوام بیشتری دارند – به این معنی که قبل از لزوم تعویض مجدد می توانند چند بار از آنها استفاده مجدد کنند.

علاوه بر این ، طیف گسترده تری از جوهرهایی که فلکسو با آنها کار می کند (خصوصاً زمان خشک شدن سریعتر با جوهرهای چسبناک کم و جوهرهای ماوراء بنفش) می توانند کار چاپی را تسریع کرده و سود شغلی را افزایش دهند .

راحتی کار:

به یاد داشته باشید که از چاپ افست برای چه استفاده شده است – دلیلی وجود دارد که فقط نتایج خوبی را در یک سطح صاف به دست می آورد. از طرف دیگر ، فلکسو می تواند بر روی طیف گسترده ای از بسترها چاپ کند ، و این را برای بسیاری از افراد به انتخاب راحت تری تبدیل می کند.

انتخاب چاپ فلکسو یا افست؟

بنابراین ، کدام فرآیند برای شما مناسب است؟ این تا حد زیادی به کار ، بستر و انواع دیگر کارهایی که چاپ می کنید بستگی دارد.

تکنیک های چاپ فلکسو می توانند نتایج بهتری را بدهد.اما در سطوح صاف بهترین انتخاب چاپ افست است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا