جایگاه-بسته-بندی-در-بازاریابی

جایگاه بسته‌ بندی در بازاریابی

Rate this post

بسته ‌بندی در بازاریابی:

جایگاه بسته ‌بندی در بازاریابی غیر از محافظت از محصول، نشان دادن ظاهر آن و سهولت در توزیع و حمل‌ ونقل به عوامل دیگری هم ارتباط دارد. شاید فکر کنید بسته بندی طبق نظر وعلایق شخصی است.
به ‌جرأت می ‌توان گفت که بسته ‌بندی در بازاریابی و فروش دارای نقش مهمی است و می‌ تواند یکی از ابزارهای فعال به حساب آید و با حضور خود در میان انبوهی از مصرف‌ کنندگان باعث بالا رفتن و پیشرفت کسب‌ وکار می ‌شود. حال ببینیم یک بسته‌ بندی مناسب چه کاربردهایی در بازاریابی دارد؟

۱- متمایز ساختن یک محصول

همیشه بسته‌ بندی اجناس و کالاها باعث شده‌اند تا به نوعی از همدیگر متمایز شوند اگر بسته‌ بندی در جلوه ابتدایی یعنی طراحی، برچسب، اندازه و شکل به صورت ماهرانه باشد و مشتریان با کمک تصاویر بتوانند به اطلاعات درون بسته و محتویات آن پی ببرند پس می ‌توان گفت که در بازاریابی موفق بوده است. یک بسته ‌بندی اصولی می ‌توانند نقش عمده در تفکیک برندها ایفا کند گاهی این هدف با شکل ظاهری آن بسته‌ بندی نمایان می شود، گاهی با رنگ و در برخی از موارد ساختار جعبه. برای نمونه در لوازم آرایشی و عطر

۲- سبک زندگی و الگوی رفتاری

هر نوع بسته ‌بندی در طول گذر زمان طبق تغییراتی که در زندگی مصرف ‌کننده وجود دارد توسعه و گسترش یافته است و محصول طبق نیاز و درخواست مشتریان می باشد.

۳- بسته ‌بندی در بازاریابی و فراتر از کاربردی بودن بسته بندی

در سال‌ های گذشته انواع بسته‌ بندی‌های خاص دارای نقش و کاربرد زیادی بودند. بسته‌ بندی کالاها و خدمات برای این ‌که در بازاریابی موفق باشد، باید به گونه ‌ای طراحی شود که برای خود ارزش قائل باشد و با نمایش گذاشتن برند هر محصول باعث شود تا همیشه در نظر خریداران اولین حرف را بزند.

پیمایش به بالا