بسته بندی غذایی

درباره بسته بندی بیشتر بدانیم

Rate this post

در همه بسته بندی ها ، اطلاعات کم و بیش روی بسته بندی غذایی نشان داده می شوند

این اطلاعات به انواع مختلف تقسیم می شوند. از جمله می توان به نشان دادن

برند ، نام ، تنوع محصول ، فواید و ویژگی های آن، وزن، اندازه و غیره اشاره نمود

اغلب به نظر می آید که اطلاعات ارائه شده بیش از گنجایش فضای موجود باشد.

قوانین خرید و حفاظت از حقوق مصرف کننده

مالکین برند را موظف کرده که با درج همه موارد لازم، اطمینان حاصل کنند که مصرف کننده،

محصول را شناخته است و چگونگی برآورده شدن نیازهایش از طریق استفاده از آن را درک می کند.

نتایجی که از چالش طراح در مواجه با این اطلاعات به دست آمده، نشان داده است

که همه ی این اطلاعات در فضای محدود ارائه می شوند به طوری که برای برند مفید باشد

و مصرف کنندگان را قادر سازد محصولی را که طالب آن هستند انتخاب کنند.

در اینجا، مهارت، بستگی به درک چگونه نشان دادن اطلاعات

و جانمایی آن و قرار دادن اطلاعات در معرض دید مصرف کننده دارد.

آنچه طراح عرضه می کند بستگی به درک موجود از بهترین موارد برای مصرف کننده

در لحظه ی تصمیم گیری او برای خرید و نیز لحظه ی استفاده از محصول در خانه یا محل کار) دارد.

بسته بندی

یکی از فاکتورهای اولیه که باید در زمان طراحی بسته بندی و خلق سلسله مراتب اطلاعات لحاظ شود

تجربه ی خرید مصرف کننده می باشد. سلایق همه مصرف کنندگان یک جور نیست.

بعضی ها خرید را دوست دارند در حالی که برخی دیگر از آن متنفرند.

بعضی از آن ها جذب اطلاعات ارائه شده می شوند و تصمیم به خرید می گیرند، بعضی دیگر هم ممکن است

فاقد توانایی مقایسه محصولات با یکدیگر باشند. آن ها نگاهی به بسته بندی می اندازند تا از آن کمک بگیرند

و بنابراین در این موارد باید بدانیم که کدام فاکتورها بر تصمیم آن ها اثر می گذارند و سپس آن ها را اولویت بندی کنیم

زمانی که طراح، پیغام های محوری و کلی را معلوم کرد، می تواند روی استفاده از انتخاب و جانمایی رنگ و وزن

، حروفچینی و سایر ابزارهای گرافیکی از جمله پانل ها (فاب بندی تزیینی)

نمادها، آیکون ها، میله ها، و خطوط کلیدی کار کند تا اطلاعات مورد نظر را در معرض دید مصرف کننده قرار دهد

آنچه مهم است توازن، فضا، سادگی و ارائه مطالب لازم ، می باشد.

بسته بندی غذایی

رابطه ی بین شکل گرافیکی واژه ها و محتوای آن ها نیز مهم است.

در چیدمان اطلاعات و سلسله مراتب آن، هرگز نباید این حقیقت را فراموش کرد

که زیبایی کار مطرح می باشد.

به قول Paul Rand در کتاب Design Form & Chaos

(چاپ ۱۹۹۳): « فرم، جرقه ای در گل کار است که بدون آن، محتوا نیروی خود را از دست می دهد.»

پیمایش به بالا