بسته بندی انعطاف پذیر

دستورالعملهای روش کنترل برای چاپ و بسته بندی انعطاف پذیر

Rate this post

بسته بندی انعطاف پذیر  از بسته بندی روزمره غذایی گرفته تا محصولات بهداشتی است. چاپگر های بسته بندی انعطاف پذیر برای به حداکثر رساندن بازده ، باید فرایندهای خود را ساده تر انجام دهند ، اما همچنین باید استانداردهای زیست محیطی را برای انتشار آلاینده های آلی فرار (VOC) حفظ کنند. 

در اینجا ما به برخی از دستورالعمل ها و بهترین روش ها برای بهره وری خط تولید و آگاهی از محیط زیست می پردازیم. 

چاپ و بسته بندی انعطاف پذیر چگونه کار می کند؟

چاپ بسته بندی انعطاف پذیر شامل چندین فرآیند در زنجیره تولید است. چاپ تنها بخش کوچکی از کل مراحل تولید است. لمینت ، برش از دیگر فرایند ها است.

در این مقاله دو روش اصلی برای چاپ بسته بندی انعطاف پذیر ، فلکسوگرافی و چاپ گراور میپردازیم.

چاپ گراور

 چاپ گراور ، با تصویر یا متنی حک شده روی استوانه فلزی شروع می شود. از جوهر بسیار مایع برای انتقال تصویر مورد نظر روی بستر استفاده می شود و برخی از جوهرها یا روکش ها و چسب ها به محض عبور بستر از خشک کن های هوای گرم تبخیر می شوند. این فرایند VOC را آزاد می کند ، به خصوص اگر جوهر مبتنی بر حلال باشد. 

چاپ گراور برای تولید و راه اندازی گران است و برای اجرای چاپ طولانی تر ایده آل است. 

فلکسوگرافی 

به جای استفاده از صفحه یا رولر حکاکی شده ، فلکسوگرافی و صفحه های لاستیکی یا الاستومری به عنوان حامل تصویر استفاده می کند. چاپ فلکسوگرافی از جوهرهای مبتنی بر آب یا حلال استفاده می کند ، اما دقیقاً مانند چاپ گراور ، مقادیر VOC خارج از گاز در آن وجود دارد. 

چاپ فلکسوگرافی اغلب برای اجرای چاپ های کوتاه تر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا تولید صفحات و تنظیم پرس آسان تر و سریعتر از تنظیم گراور است. 

روشهای کنترل چاپی VOC چاپ بسته بندی انعطاف پذیر

۲ روش وجود دارد که انتشار VOC را وارد جو می کند: تبخیر از جوهر ، روکش و چسب و تبخیر از مواد تمیز کننده. برای حفظ سلامت کارگران و محیط زیست ، اجرای روشهای صحیح کنترل انتشار VOC مهم است. موثرترین روش ها در زیر توضیح داده شده است. 

دستگاه های کنترل

تعدادی دستگاه کنترل برای ادغام در محیط انبار شما وجود دارد تا به کاهش انتشار VOC کمک کند. امروز ، دستگاه های کنترل با حدود ۹۵٪ راندمان در تنظیم VOC کار می کنند. اکثر دستگاه های کنترل شامل 

  • جذب کننده کربن 
  • اکسید کننده های حرارتی 
  • اکسید کننده های کاتالیزوری

جذب کربن اجازه می دهد تا VOCs به عنوان یک مایع چگالش جذب شود و استفاده مجدد یا بازیافت بهتر را تقویت می کند. دانستن اینکه دستگاه کنترل برای فضای کاری شما به چه معناست بستگی به اندازه ساختمان شما ، نوع جوهر ، پوشش و چسب هایی که استفاده می کنید بستگی دارد و اینکه چقدر هوای حل شونده حل شده مورد نیاز است.

محافظت از محصول شما ، محافظت از محیط زیست

حالا شما کمی در مورد مشخصات فنی در مورد انتشار VOC می دانید ، وقت آن است که فکر کنید که چه کار دیگری می توانید انجام دهید تا فرآیندهای چاپ شما کارآمدتر شود. 

چاپ فلکسوگرافی به طور کلی از نظر گشتاور یا چاپ فتوپلیمر از نظر زیست محیطی پایدارتر است . آ الاستومر که برای فلکسو استفاده می شود بیشتر از صفحات فلزی یا سیلندرها ماندگار هستند زیرا الاستومر به طور طبیعی در برابر بیشتر جوهر های خورنده و سایر مواد مقاوم است. با استفاده از الاستومر می توانید کاهش دهید 

  • هزینه های تولید
  • مدت زمان صرف تنظیم پرسهای پیچیده

 

پیمایش به بالا