مزایای بسته بندی پلاستیکی در صنعت غذایی

مزایای بسته بندی پلاستیکی در صنعت غذایی

Rate this post

موفقیت تجاری پلاستیک به عنوان یک محصول بسته بندی به دلیل ترکیبی از انعطاف پذیری ، استحکام ، سبکی ، پایداری ، نفوذ ناپذیری و سهولت ذخیره است. این ویژگی ها باعث می شود پلاستیک به عنوان یک ماده بسته بندی ایده آل برای انواع مصرف کنندگان تجاری و صنعتی استفاده شود.

مزایای بسته بندی پلاستیکی

موارد زیر فقط برخی از مزایای ارائه شده توسط بسته بندی پلاستیکی است: 
 

سبکترین ماده بسته بندی
 

در حالی که بیش از ۵۰٪ کل کالاهای جهان در پلاستیک بسته بندی شده اند ، آنها تنها ۱۷٪ از وزن کل بسته بندی را در بازار تشکیل می دهند. علاوه بر این ، این وزن طی ۱۰ سال گذشته ۲۸ درصد کاهش یافته است! بسته بندی سبک وزن به معنای بارهای سبک تر برای حمل و نقل همان میزان محصولات ، کمک به کاهش انرژی حمل و نقل ، کاهش انتشار و کاهش هزینه های حمل و نقل است. همچنین به کاهش میزان ضایعات تولید شده کمک می کند.
 

حفظ و نگهداری مواد غذایی
 

بسته بندی پلاستیک از نظر بهداشتی مواد غذایی امکان فاسد شدن ان ها است را برای مدت بیشتری محافظت می کند. در ضمن حفظ طعم مواد غذایی به کاهش ضایعات و استفاده از مواد نگهدارنده کمک می کند.  

مزایای بسته بندی پلاستیکی

 

راحت و خلاقانه
 

امروزه مردم بسته بندی هایی با شناسایی و برچسب مشخص و واضح می خواهند. که که مشخصات یک محصول را را به انها بدهد و باز کردن ان راحت باشد. بسته بندی پلاستیکی تکامل می یابد تا دقیقاً اطلاعات داخل یک محصول را ارائه دهد. به عنوان مثال ، در آینده نزدیک تراشه های قابل چاپ RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) بر اساس پلیمرهای رسانا ادغام خواهد شد و اطلاعات ارزشمندی در مورد کیفیت و وضعیت محصولات ارائه می دهد.

 

ایمن و بهداشتی
 

بسته بندی پلاستیکی در برابر آلودگی مواد غذایی و داروها محافظت می کند. و به جلوگیری از انتشار میکروب ها در طول تولید ، توزیع و فروش نهایی کمک می کند.بسته بندی شفاف به افراد امکان می دهد بدون نیاز به بازکردن یک محصول ، داخل ان را دیده و با خیال راحت ان را انتخاب کنید.
 

پیمایش به بالا