مزایای-سفارش-بسته-بندی-مواد-غذایی

مزایای سفارش بسته بندی مواد غذایی

Rate this post

از مزایای بسته بندی مواد غذایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

۱- حفاظت فیزیکی:

مزایای سفارش بسته بندی مواد غذایی در برابر لرزش، شوک، دما، فشرده سازی و باکتری ها محافظت می ‌کند. همین طور این بسته بندی باعث می ‌شود تا مواد غذایی در مقابل بخار آب، اکسیژن، گرد و غبار و …. در امان باشد. برخی بسته ‌ها دارای جذب کننده اکسیژن بوده که برای افزایش و ماندگاری مواد غذایی کمک زیادی می‌ کند. بهداشت و تمیز نگه داشتن محتویات درون بسته یکی از مزایای سفارش بسته بندی مواد غذایی می ‌باشد.

۲- نظم دادن به محتویات:

در اغلب موارد بسته بندی طبق اندازه و وزن محتوا انجام می ‌شود. این علت باعث می‌ شود تا کالاها و محصولات ما به نظم خاص و درستی برسند و موقع حمل و نقل و ارائه خدمات کمترین مشکل برایشان به وجود آید. برای مثال برای بسته بندی یک کیلوگرم نمک یک طرح خاص یک کیلویی طراحی شده است. این باعث سرعت بخشیدن و عدم اتلاف وقت وزن نمک شده و نیاز به اندازه گیری نیز ندارد.
۳- درج اطلاعات: یکی از بزرگترین اهداف چاپ در روی جعبه درج برند شرکت، طرز استفاده از کالا، درج علامت‌ های استاندارد کسب شده، علامت‌ ها مربوط به بازیافت و حمل و نقل است. چاپ جعبه باید باید جوری باشد که نام برند و اطلاعات به خوبی مشخص شود تا در ذهن مشتری برای همیشه ماندگار شود.

۴- بازاریابی:

چاپ و بسته بندی و طراحی که روی بسته بندی زده می‌ شود نقش بسیار مهم و اساسی در ترغیب و بازاریابی خریداران بالقوه برای خرید محصول دارد. ارائه کردن رنگ‌ ها و طرح ‌های مختلف گرافیکی باعث می‌ شود تا نظر و انتخاب افراد به محصول ما جذب شود و احتمال خرید کالا را بیشتر می‌ کند. این روزها از بسته بندی و چاپ جعبه محصولات به عنوان یکی از امور مهم در بازاریابی یاد می شود. در چاپ جعبه مواد غذایی علاوه بر نام برند شرکت باید سعی کنید تا از یک ترکیب رنگ خاص استفاده نموده تا باعث برانگیختن شدن احساسات مصرف کننده شود.

۵- اثرات زیست محیطی:

مواد غذایی دارای مصرف زیادی هستند. خریداران غیر از سه وعده روزانه معمولا در بین روز هم مواد خوراکی دیگری مصرف می‌ کنند در نتیجه بسته بندی ‌ها خیلی زود تر از تصور تبدیل به زباله می ‌شوند. حال اگر این بسته بندی‌ ها قابل تجدید شدن نباشند باعث می ‌شود تا محیط زیست به خطر جدی بیفتد. به همین علت برای پکیجینگ مواد غذایی اکثرا از مقوا استفاده می شود زیرا در عین بهداشتی بودن، تجدید پذیر بوده و آسیبی جدی به محیط زیست وارد نمی ‌کنند.

گروه آموزشی لفاف مهر آموز
chapamoz.ir

پیمایش به بالا