مقدمه
یکی از روشهای بسته بندی کالا استفاده از بسته بندی لمینت میباشد. امروزه با وجود رقابت در بازار فروش، بسته بندی کالاها نقش مهمی را در بازاریابی و فروش کالا دارد.
بسته بندی لمینت(لمینیشن)
لمینت یعنی اضافه کردن هر سطح روی سطح دیگر که در جعبه سازی افزودن مقوا برروی سطوح کارتن است، و در تعریفی دیگر عبارتند از نصب یک ورق توپر با چاپ افست برروی سینگل فیس که منجر به محافظت بیشتر کالا در برابر ضربه شده و کیفیت چاپ را حفظ میکند.
روش بسته بندی در لمینت
۱-آماده سازی ورق توپر با چاپ افست که با کیفیت بالا چاپ شده و لمینه کردن با سینگل فیس است.
۲- لمینه کردن ورق، روی سینگل فیس و ارسال به بخش دایکات.
۳- عملیات لب چسب( چسب کناری).
۴- آماده شدن جعبه برای مصرف.
کاربرد لمینت کردن
لمینت کردن در صنایع لبنی، بسته بندی محصولات آرایشی و بهداشتی، بسته بندی مواد غذایی ، بسته بندی لوازم خانگی و…. کاربرد دارد.
مزایایلمینت چند لایه در بسته بندی
۱-افزایش دوام پوشش و حفاظت کالا
۲- کیفیت چاپ بالا
۳- مقاومت در برابر ضربه بالا
۴- بازاریابی و فروش
معایبلمینت چند لایه در بسته بندی
۱-هزینه بسته بندی بالا
۲- در بسته بندی قطعات سنگین بدون کاربرد
ماشین آلات بسته بندی لمینت
۱-شیتر:برش مقوا براساس دستور طراحی و برنامه ریزی عملیات برش
۲-چاپ: یکی از پرکاربردترین ماشینهای چاپ از نوع چاپ افست
۳- دایکات: ماشین دایکات رفت و برگشتی برای تولید جعبههای لمینت با ابعاد بالا
۴- لبچسب: برای چسبانیدن لبههای کارتن
کلام آخر
یک بسته بندی مناسب و با کیفیت بالا هم میتواند باعث محافظت کالا شود و هم منجر به رضایت مشتریان گردد. امروزه فروش محصولات خانگی و قطعات یدکی خودرو ارتباط مستقیمی با نوع بسته بندی آنها دارد. هر چقدر بسته بندی لوکس و شیک باشد، جذب مشتری و فروش هم زیاد است.