چاپ فلکسو

منظور از انتقال تصویر در چاپ فلکسو چیست؟

Rate this post

در چاپ فلکسو ، “انتقال تصویر” به فرآیندی گفته می شود که توسط آن تصویر از حامل تصویر به بستری که روی آن چاپ می شود منتقل می شود. این مورد در واقع یکی از اصلی ترین تفاوت های بین چاپ فلکسو و چاپ افست است. در این مقاله نگاهی دقیق تر به انتقال تصویر می اندازیم.

انتقال مستقیم و غیر مستقیم تصویر

مقاله های منتشر شده توسط دانشگاه ایلینویز اشاره می کند که روش انتقال تصویر چیزی است که فرآیندهای چاپ مستقیم و غیرمستقیم را از هم جدا می کند. چاپ فلکسو یک فرآیند چاپ مستقیم است زیرا تصویر مستقیماً از حامل تصویر به بستر منتقل می شود. در مقابل ، فرآیندهای چاپ غیرمستقیم ، مانند لیتوگرافی ، تصویر را از حامل تصویر ، به یک واسطه و سپس به بستر منتقل می کنند.

انتقال تصویر در چاپ فلکسو

فرآیند انتقال تصویر چاپ فلکسو به شرح زیر انجام می شود:

۱) یک نسخه سه بعدی از تصویر که باید چاپ شود بر روی حامل تصویر ساخته می شود ، که به طور معمول از یک پلاستیک یا مواد پلیمری انعطاف پذیر ساخته شده است. این تصویر سه بعدی به طور موثری در داخل مواد ساخته می شود.

۲) جوهر به آنیلوکس انتقال داده می شود ، یعنی سیلندر موجود در سیستم چاپ که جوهر را روی حامل تصویر می چرخاند. نورهای کوچک سپس دقیقاً در سطح غلطک آنیلوکس حک شده اند. سپس جوهر اضافی با استفاده از یک قیچی حذف می شود ، که بیشتر به عنوان “تیغه پزشکی” شناخته می شود.

۳) آنیلوکس جوهر را به حامل تصویر منتقل می کند.

۴) بستر بین حامل تصویر و سیلندر تأثیر قرار گرفته است که فشار را اعمال می کند. این امر باعث انتقال تصویر از ناقل تصویر به بستر می شود.

انتخاب بهتری از بسترها

یکی از مهمترین مزایای چاپ فلکسو نسبت به چاپ افست ، امکان انتقال تصاویر روی طیف وسیع تری از مواد است. در حالی که چاپ افست به سطوح مسطح محدود است ، می توان از چاپ فلکسو برای چاپ روی بسته بندی ، کیف ، بسته بندی ، فویل ، کاغذ ، کاغذ دیواری و انواع بسترهای اضافی استفاده کرد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا