تمیز کردن چاپ فلکسو

نقایص چاپ فلکسو : نحوه رفع نقطه نقطه شدن و تمیز کردن آن در چاپ در فلکسو

Rate this post

از جمله دیگر نقایص چاپ فلکسو ، ایجاد لک در ظاهر چاپ می باشد. این می تواند ناشی از آلودگی ، قوام جوهر ، مشکلات صفحه ، فضای اتاق و … باشد. چاپ کثیف یا لک دار اغلب به عنوان نمونه هایی در جوهر ظاهر می شود که به ظاهری کثیف یا نمونه هایی از افزایش بیش از حد نقطه در مناطق با وضوح بالا می دهد.

راه حل هایی برای نقص چاپ فلکسو پیدا کنید: چه عواملی باعث چاپ با ظاهری لک دار یا نقطه تقطه می شوند؟

آیا چنین کیفیت چاپی را تجربه کرده اید؟ بیایید دلیل این نقص را بررسی کنیم:

آلودگی

ذرات و آلودگی های موجود در هوا  همه جا را احاطه کرده اند.در هر مکان صنعتی ، ماشین آلات در عمل باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می شوند ، و باعث جذب گرد و غبار شناور ، ذرات کاغذ ریز و سایر آلاینده ها به اشیاء با بار مثبت یا منفی در مجاورت می شوند.

نتیجه؟ یک لایه نازک از گرد و غبار ، که احتمالاً با چشم قابل مشاهده نیست ، در دستگاه چاپ فلکسوگرافی باید آنتی استاتیک نصب شود.

همچنین  نگهداری و تمیز کردن معمول و تهویه مناسب اتاق کار می تواند آلودگی ها را به حداقل برساند.

کثیف print.jpg

جوهر خشک کن

در امتداد همان خطوط ، جوهر خشک شده در سلولهای آنیلوکس یا روی آستینهای چاپی ، سیلندرها و صفحات نیز می توانند باعث چاپ کثیف یا لک دار شوند.اگر جوهر خیلی سریع ، نادرست یا خارج از تعادل خشک شود ، ممکن است بر روی آنیلوکس ، تیغه و یا حامل تصویر بماند تا در انتقال جوهر مشکلات جدی ایجاد کند . این مشکلات انتقال جوهر در یک انتهای طیف می تواند شامل پرش (که هنگام انتقال جوهر خیلی کم) رخ می دهد یا نقص چاپ فلکسو مانند چاپ کثیف (هنگام انتقال بیش از حد).

ویسکوزیته نادرست جوهر

هرچه جوهر چسبناک تر باشد ، به راحتی در طول اجزای انتقال جوهر مطبوعات جمع می شود. علاوه بر چاپ کثیف ، این همچنین می تواند باعث نقص چاپ فلکسو مانند پل زدن و پر کردن آن شود .

آنیلوکس

آنیلوکس سیلندری است که جوهر را به حامل تصویر منتقل می کند. مقدار جوهر تحویل شده توسط الگویی از نورهای کوچک و دقیقاً اندازه به نام سلول در سطح آنیلوکس کنترل می شود.

جوهر زیاد روی آنیلوکس در نهایت می تواند باعث مشکلاتی شود:

شما باید یک آنیلوکس با حجم و تعداد سلول مناسب انتخاب کنید:

  • حجم سلول: کل فضای موجود برای نگه داشتن جوهر در ۱ اینچ مربع بر روی سطح آن است.
  • شمارش سلول: تعداد سلول در اینچ آنیلوکس هنگام زاویه حکاکی اندازه گیری می شود ، که این ترتیب ترتیب سلول ها نسبت به محور رول است.

علاوه بر این ، کارشناسان وب سایت آموزش چاپ و بسته بندی همچنین به شدت پیشنهاد می کنند حداقل ۶ برابر از چاپ LPI از رول آنیلوکس با LPI (خطوط در اینچ) استفاده کنید . این امر از پدیده ای موسوم به نقطه فرو بردن ، جلوگیری می کند ، که در آن نقاط کوچک روی چاپ یا بشقاب در اصل جوهر اضافی را جمع می کنند.

نحوه تمیز کردن چاپ های لک دار یا نقطه نقطه

چاپ فلکسو یک فرآیند حساس به فشار است که دارای بخش ها و فرایندهای متغیر است. به همین دلیل ، در هر عملیاتی، همیشه باید بهینه شوید تا فشار در نقاط تماس جوهر در امتداد مطبوعات را بهینه کنید.

اما در مورد چاپ لک دار یا نقطه نقطه ، بسیاری از مسائل از ویسکوزیته جوهر و سرعت خشک شدن تا انتخاب آنیلوکس و آلودگی جوهر می تواند یک دلیل اصلی باشد. جوهرهای شما همچنین می توانند رنگدانه اضافی داشته باشند ، یا حتی نوار نصب ممکن است خیلی ضخیم باشد.

 

 

پیمایش به بالا