چاپ-و-بسته-بندی-مواد-غذایی

چاپ بسته بندی مواد غذایی در تکنولوژی

Rate this post

چاپ بسته بندی مواد غذایی در تکنولوژی، در ویکی ‌پدیا این گونه عنوان شده است که هنر ، دانش و تکنولوژیِ که برای محافظت یا محصور کردن یک محصول در هنگام ذخیره و پخش استفاده می شود. از چاپ و بسته ‌بندی مواد غذایی همین طور به عنوان یکی از مراحل ارزشیابی، طراحی و ساخت بسته ‌ها اشاره کرد و می ‌توان آن را یک سیستم هماهنگ برای انتقال، تدارکات، انبارداری، فروش محصولات بیان کرد. در حالت کلی بسته ‌بندی برای در اختیار قرار دادن اطلاعات کالا به کار می رود. نکاتی که در یک بسته ‌بندی‌ ایده آل باید توجه داشت عبارتند از:

۱. منحصر به فرد و خلاق بودن بسته بندی :

اگر دوست دارید از مشتریان زیادی را برای خود جذب کنید بهتر است از یک طرح نو و خلاقانه در بسته بندی استفاده کنید. مثل استفاده از مارپیچ یا حل جدول در روی بسته بندی.
شاید شما هم بیاد داشته باشید و امروزه هم ببینید که شرکت کبریت بی خطر در روی بسته بندی هر کدام از بسته بندی های کبریت خود یک جدول سودوکو برای سرگرمی مشتری به صورت ساده و خلاقانه ای طراحی کرده است.

۲. انتخاب یک قلم و رنگ مناسب برای متن :

رنگی متناسب با محصول خود انتخاب کنید و نوشته‌هایتان را با یک کنتراست و ترکیب درست که واضح و قابل خواندن است در روی بسته قرار دهید.
۳. راحتی در خواندن برچسب‌ ها (خوانا و واضح بودن برچسب ها)
برچسب محصول باید واضح و خوانا باشد تا مشتری به راحتی بتواند اطلاعات درج شده روی بسته را بخواند. هیچ گاه از فونت ریز در روی بسته های خود استفاده نکنید زیرا باعث می شود مشتری گمراه شده و حتی اگر اطلاعاتی به دست نیاورد از خرید منصرف شود.

۴. استفاده از تصاویر :

برای این که چاپ و بسته بندی شما شکیل به نظر برسد بهتر است از اشکال و تصاویر مرتبط با محصول خود در روی آن کمک بگیرید. این نکته قابل ذکر است که اشکال دارای رزولوشن بالا و هماهنگ با درون بسته می تواند فروش شما را بالا ببرد و از سر در گمی خریدار جلوگیری کند.

۵. بسته بندی محصولات مرتبط با محصول :

قلم، تصویر، رنگ، شکلِ بسته بندی ، طرح و … بسته بندی باید متناسب با نوعِ محصولِ درونِ آن باشند.

۶. استفاده از زبان مناسب :

همیشه این را در نظر بگیرید که مصرف ‌کنندگان شما افرادی مطلع و با سواد هستند. از یک زبان واضح برای معرفی محصول خود استفاده کنید. خیلی دقت کنید که در نوشته های خود غلط‌ های دستور زبان و املا نداشته باشید. اگر این چنین باشد محصول و بسته بندی شما بی کیفیت به نظر رسیده و باعث سلب اعتماد مشتری می شود.

۷. بسته بندی محصولات دارای طراحی آسان و قابل فهم برای کاربر:

مطمن شوید که چاپ و بسته بندی شما دارای کاربرد آسانی است. به این فکر کنید که امروزه همه ما در یک زندگی پرمشغله به سر می بریم و باید کاری کرد تا از این بار کمی کاسته شود. شما می توانید به عنوان یک تولید کننده دلسوز بسته بندی جمع ‌و جور و ساده انتخاب کنید تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد.

۸. عدم استفاده از بسته بندی ناخنک زده:

داشتن امنیت برای هر محصول دارای اهمیت قابل توجهی است. بسته بندی انتخاب و طراحی کنید که مهر و موم‌ باشد، زیرا مصرف‌ کننده اگر با یک بسته‌ی باز یا دست‌ کاری شده روبرو شود آن را هرگز انتخاب نمی کند.

۹. سهولت در باز کردن بسته بندی محصولات :

در زمانی که تصمیم گرفتید یک بسته‌ طراحی کنید که هم محصول شما را محافظت‌ کند و هم دست ‌نخورده باقی بماند، هنوز احتیاج است این را در نظر بگیرید که مصرف ‌کننده برای باز کردن آن در زمان مصرف به زحمت نیفتد.

۱۰. سادگی در چاپ بسته بندی مواد غذایی :

بسته بندی کالا باید ساده و حال گیرا باشد. طوری برای چاپ و بسته بندی خود طرح وبرنامه ریزی کنید که همه سنین از کودک تا بزرگسال به راحتی بتوانند آن را حمل و نقل کرده و باز کنند.

پیمایش به بالا