فیلم پلی استر

فیلم پلی استر bopet و کاربرد آن در بسته بندی و چاپ

۵/۵ - (۲ امتیاز)

اشتباه نکنید؛ این متن نقد  یک فیلم سینمایی نیست.پلی اتیلن ترفتالات با قابلت دو محوره (BOPET) تشکیل شده و از آن بخاطر خاصیت شیمیایی بالا ، استحکام کششی و پایداری بعدی ، شفافیت ، بازتابی ، خاصیت سد گاز و عطر و الکتریکی استفاده می شود. عایق بندی پلی استر بسته بندی به خودی خود یک مانع اکسیژن خوب است ، بنابراین در بسته بندی مواد غذایی و نوشیدنی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. خصوصا با وجود شیوع ویروس‌های همه‌گیر و لزوم رعایت هرچه بیش‌تر نکات بهداشتی. برای همین بسته‌بندی غذایی امروزه یکی از مراحل بسیار مهم در توزیع مواد غذایی به حساب میاد. می‌خوایم از ماده‌ای شیمیایی بگیم که فقط توی بسته‌بندی غذایی کاربرد نداره و خیلی جاها باهاش مواجه هستیم.

تولید و تامین انواع متالایز شفاف BOPET

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

فیلم پلی استر bopet
یکی از پرکاربردهای فیلم‌ها(PET)، فیلم پلی‌استر bopet هست که خصوصا در بسته‌بندی غذایی نقش دارد

تامین انواع متالایز شفاف BOPET

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

فیلم پلی‌استر Bopet چه کاربردی داره؟

یکی از مواردی که توی بسته‌بندی غذایی کاربرد زیادی داره، فیلم پلی‌استر bopet هستش. این کاربرد بالا از خواص ویژه‌ی فیلم پلی‌استر bopet نشئت گرفته. به طور کلی مقاومت کششی بالا، پایداری شیمیایی بالا، ایزوله بودن(نور،‌ هوا و رایحه) و عایق الکتریکی از خصوصیات فیلم پلی‌استر bopet هستن. Bopet یعنی چی؟ چیز عجیبی نیست. یه ماده‌ی شیمیایی هست که به اختصار نوشته شده. اگه شیمی‌دان هستید یا به شیمی علاقه دارید این واژه رو جستجو کنید؛ حتما به نتایج جالبی می‌‌رسید.

تامین انواع مواد اولیه بسته بندی :

BOPP – CPP – BOPET

۰۹۱۳۶۲۴۴۵۴۵

فیلم مناسب رو انتخاب کنید

همونطور که هر فیلمی با روحیه شما سازگار نیست، هر فیلم پلی‌استری هم برای هرکاری مناسب نیست. مثلا وقتی بخوان از ماده‌ی حساسی مثل قهوه محافظت کنن، فیلم پلی‌استر bopet رو با چند نوع فیلم دیگه لمینت(پوشش) می‌کنن تا استحکام و دوام بسته‌بندی بره بالاتر. قهوه به راحتی با هوا واکنش میده و هوازدگی کیفیتش رو پایین میاره که توی طعم نهایی اثرگذار هستش. وقتی یه قهوه خوردید و خوشتون نیومد، شاید یکی از دلایل همین باشه؛ ممکنه قهوه از دونه‌ی خوبی تهیه شده باشه و باریستا هم کاربلد باشه اما در معرض هوا کیفیتش رو از دست داده. البته بسته‌بندی قهوه باید بتونه گازهای موجود توی بسته رو هم آزاد کنه. تو این موارد ترکیب یک لایه pet به همراه یک لایه آلومینیوم مناسب تشخیص داده شده.

بسته بندی غذایی

فیلم پلی‌استر Bopet معمولا با چه موادی ترکیب میشه

نمونه موادی که برای افزایش مقاومت با فیلم پلی‌استر bopet همراه میشن: فیلم متالایز شده،‌ یونومر، کوپلیمر اتیلن وینیل استات، پلی‌اتیلن با روکش پلی‌وینیل دی‌کلراید. امان از این اسم‌ها. البته علم برای سادگی نامگذاری می‌کنه تا دسته‌بندی‌های منظم‌تری داشته باشیم و شیمی‌دان با دیدن این اسم‌ها خیلی چیزا رو مجسم می‌کنه.

فیلم‌ها یا PETهای(پلی‌اتیلن ترفتالات) مختلفی توی صنعت بسته‌بندی غذایی استفاده میشه: یکی از اونا پلی‌اتیلن کم‌چگال(ny-lldpe) هستش که با وجود نایلون(پلی‌آمید) بسته‌بندی غذایی رو در مقابل سوراخ شدن و نفوذ سرما مقاوم می‌کنه. pet و این ماده یک ترکیب مناسب برای بسته‌بندی غذایی فراهم می‌کنه.

Lldpe جز پلی‌اتیلن‌های پرکاربرد به حساب میاد. اگه دفعه‌ی بعدی هرگونه نوشیدنی با بسته‌بندی پلاستیکی خریدید، احتمالا از lldpe برای ساختش استفاده شده. این ماده باعث افزایش مقاومت و همچنین ایزوله‌شدن از نظر حرارتی میشه.  

حمل و نقل در صنعت بسته بندی

حمل و نقل محتاطانه در صنعت بسته بندی بسیار اهمیت دارد، هنگام انتخاب گزینه حمل و نقل، باید زمان بیشتری را برای بسته بندی صرف کنید، زیرا از محصول شما در مرحله حمل و نقل بهتر محافظت می کند.

شما همچنین باید بودجه و محصول خود را در هنگام تعیین حمل و نقل برای ارسال محصول خود در نظر بگیرید.

شما باید بسته بندی خود را برای ارسال با شرایط لرزش خودرو که با حمل و نقل محصولات در کامیون یا ون ایجاد می شود آماده کنید.

انتخاب مناسب همه جا اهمیت داره

برای بسته‌بندی هر ماده‌ای باید خواص فیلم‌ها در نظر گرفته بشه تا مناسب‌ترین اونها انتخاب بشه. ما همیشه دوست داریم بهترین کیفیت نصیبمون بشه و این قضیه در مورد بسته‌بندی غذایی بسیار برامون حائز اهمیت هست. امروزه برای خرید فیلم پلی‌استر حساسیت بالایی وجود دارد. البته یکی از نکاتی که همیشه توی هر خریدی هست، قیمت اون محصوله. پرتقال رو از باغ بخریم بهتره یا سوپری سر کوچه؟ خب مشخصا قیمت تولید کننده معمولا پایین‌تر از جاهای دیگه هستش. این قضیه در مورد فیلم‌ها هم صادقه. فیلم‌هایی مثل متالایز، شفاف و پیچشی که انواع مختلفی از اونها توی بازار موجود هست و بهتره که اول کیفیت رو مدنظر داشته باشیم و بعد با پرس و جو تولید کننده رو پیدا کنیم و به صرفه خرید کنیم.

فیلم‌های Bopet با خواص ویژه‌ای مثل شفافیت، انعطاف پذیری و مقاومت و ویژگی‌هایی که ذکر شد علاوه بر بسته‌بندی غذایی، کاربردهای الکتریکی و صنعتی هم دارن. این ماده که اساسا یک رزین پلی‌استر ترموپلاستیک به حساب میاد کارایی بالایی توی صنعت‌های مختلف،‌ خصوصا بسته‌بندی غذایی و صنعت چاپ داره. PET بابت این خصوصیات ویژه‌اش نسبت به فیلم‌های پلاستیکی دیگه، قیمت بالاتری داره.

جالبه بدونید این دسته فیلم‌ها مانع بنزین هستن :

پایداری و ثبات بالای شیمیایی فیلم پلی‌استر bopet‌ رو خیلی محبوب کرده. اگه انعطاف واسمون مهم باشه،‌ سراغ ضخامت‌های پایین میریم؛ اما برای کاربردهای صنعتی مختلف شاید دامنه‌ی ضخامت به ۲۳تا۳۵۰ میکرون هم برسه که برای این فیلم ضخامت بالایی محسوب میشه.

با وجود این خصوصیات ویژه انتخاب مناسب حائز اهمیت هست. باید بدونیم برای چه کاری و چه منظوری می‌خوایم از فیلم استفاده کنیم. کیفیت اونا هم بسته به تولیدشون داره. مورد آخر هم قیمت هست که باید بهش توجه کنیم. نه کیفیت رو فدای قیمت کنید و نه قیمت رو فدای کیفیت.

 

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا