کارخانه بسته بندی مواد غذایی

کارخانه بسته بندی مواد غذایی

Rate this post

 

بسته بندی مواد غذایی از بخش ‌های مهم و حساس در صنعت جعبه سازی می‌ باشد که در کارخانه بسته بندی مواد غذایی انجام میگیرد. در ساخت جعبه مواد غذایی باید حتما از مقواهای بهداشتی استفاده شود به همین علت سعی می شود بیشتر از مقواهای ایندربرد یا همان پشت سفید برای چاپ و بسته بندی جعبه استفاده می ‌کنند. در چاپ جعبه مواد غذایی باید دقت بسیاری داشت زیرا اکثر مدل‌ ها و برند های گوناگون از یک غذا در فروشگاه موجود می ‌باشد و ما باید به روشی این جعبه خود را چاپ کنیم تا مصرف کننده مجذوب کار ما شود و برای خرید مواد غذایی ما تشویق و ترغیب شود.
شاید یکی از اولین اقدامات انسان ها در زمان های دور برای نگهداری از مواد غذایی به ۷ هزار سال قبل از میلاد مسیح بر می‌ گردد. در آن دوران برای نگهداری آب و مواد غذایی خود از ظروف سفالی استفاده می ‌کردند. در آخر سال ۱۹۷۰ استفاده از مقوا به عنوان یک اصل در بسته بندی پکیجینگ مواد غذایی رسم شد و تقریبا امروزه شاهد هستیم که بیشتر مواد غذایی در مقوا بسته بندی می ‌شوند.
یکی از مهم ‌ترین فعالیت‌ ها در صنایع غذایی را می توان به چاپ و بسته بندی مواد غذایی نسبت داد. این روزها تعداد بسیار اندکی از مواد غذایی بسته بندی و چاپ به خصوصی ندارند. بسته بندی کمک کرده تا علاوه بر عملکرد بهتر در فروش و بازاریابی، تولد کننده بتواند مواد غذایی را بهداشتی و سالم حفظ کند.
همان‌ جور که بیان شد برای چاپ جعبه و بسته بندی محصولات غذایی از مقوای ایندربرد ( پشت سفید) استفاده می ‌شود زیرا اکثر این مقواها بهداشتی بوده و در برابر شرایط خاص به هیچ عنوان تغییر حالت نمی‌ دهند. برای مثال بعضی از پلی اتیل، پلاستیک ‌ها و استروفیوم‌ ممکن است در مقابل تابش نور خورشید دچار تغییر حالت شود و سموم را ازاد می ‌کند و در نتیجه باعث به خطر افتادن سلامتی مصرف کنندگان شده و به همین علت از این مواد برای بسته بندی استفاده نمی کنند.

مزیت استفاده از مقوا برای بسته بندی و چاپ جعبه مواد غذایی:

مقوا به علت وزن کم، در دسترس بودن، قیمت کمتر و از همه مهم‌ تر تجدید پذیر بودن اغلب برای پکیجینگ مواد غذایی استفاده می ‌شوند. معمولا چاپ در روی مقوا نیز از شفاف ترین و با کیفیت ترین موارد بوده و برای همین خاطر اصولا مقوا نسبت به دیگر موارد دارای ارجحیت تر است.
همین طور برای مواد غذایی و حتی در مواردی دارو نیز از مقوا ایندربرد می توان استفاده کرد زیرا باعث می‌ شود تا محتویات درون جعبه کاملا به صورت بهداشتی باقی بماند. همین طور از نظر چاپ هم این مقوا بسیار ایده‌آل و منطقی می ‌باشد.

پیمایش به بالا