انحنا در چاپ فلکسو چیست؟

انحنا در چاپ فلکسو چیست؟

Rate this post

انحنا در چاپ فلکسو هنگامی رخ می دهد که (نسبتاً) ماده نرم صفحه چاپ هنگام نصب بر روی پرس سیلندر سخت بسته شود.

اگر انحنا در طراحی تصویر اصلی به درستی محاسبه و حساب نشده باشد ، در نتیجه تصویر چاپ شده در امتداد محور محیطی (جهت چاپ) کشیده و تحریف می شود.

این نوع انحنا تصاویر و متون موجود در محصولات چاپی نهایی خود را به صورت ظاهری خرد یا دراز نشان می دهد ، گویی در حال مشاهده تصویر اصلی خود در یک آینه هستید .

آیا می توان از تحریف در چاپ فلکسو جلوگیری کرد؟

پاسخ کوتاه کاملاً بله است. با حساب کردن در پرونده تصویری خود که باید حک شود ، می توانید از ایجاد تحریف در چاپ نهایی خود جلوگیری کنید. تا زمانی که صفحه پیچیده و به سیلندرهای چاپی خاص شما بسته شود ، تصویر حکاکی شده به نسبت های صحیحی شباهت نخواهد داشت.

این فرآیند برای تعیین ضریب انحنا برای صفحات خاص چاپ فلکسوگرافی شما نیاز به محاسبه دارد . محاسبه انحنا شما نیاز به دانش و اندازه گیری دارد:

  • تکرار چاپ
  • دور پایه پایه صفحه
  • ضخامت صفحه
  • ضخامت پشت چسبنده
  • دندان دنده (در صورت نیاز )

۴ مرحله برای محاسبه انحنا در چاپ فلکسوگرافی

به نقل از سایت آموزش چاپ و بسته بندی برای اینکه دقیقاً بدانید که چه میزان تصویر صاف شما باید پیش بینی شود تا از انحنا تصویر حساب شود ، این مراحل را دنبال کنید:

  1. ابتدا لازم است طول کار تکراری خود را اندازه گیری کنید.
  2. ضخامت محیط چاپ را که به صفحه چاپی وصل می شود ، تعیین کنید. این معمولاً شامل یک پشتیبان فیلم پلی استر است که به یک پوشش فوتوپلیمر متصل است.
  3. ضخامت صفحه را با استفاده از معادله زیر محاسبه کنید :
    • ضخامت صفحات ثابت = ۲π (ضخامت فوتوپلیمر)
  4. عامل انحنا را با معادله زیر تعیین کنید:
    • ضریب تحریف٪ = (ضخامت صفحه / طول تکرار) (۱۰۰)

از ۱۰۰٪ حامل تصویر بدون تحریف استفاده کنید

محاسبه تحریف فقط برای چاپ صفحات ضروری است.

آستین و سیلندرهای ما ایجاد شده و ۱۰۰٪ بدون انحنا را چاپ می کنند. این امر به این دلیل است که آنها به جای اینکه تخت تصویر شوند ، به صورت دورانی حک شده اند.

 

پیمایش به بالا