انواع پلی پروپیلن و مزایای آنها

انواع پلی پروپیلن و مزایای آنها

Rate this post

پلی پروپیلن هموپلیمر به طور گسترده مورد استفاده چند منظوره است . این ماده حاوی پروپیلن مونومر به صورت نیمه کریستالی جامد است. برنامه های اصلی شامل بسته بندی ، منسوجات ، مراقبت های بهداشتی ، لوله ، برنامه های کاربردی خودرو و برقی است.

خانواده کوپلیمرهای پلی پروپیلن به کوپلیمرهای تصادفی و کوپلیمرهای بلوک تولید شده توسط پلیمریزاسیون پروپن و اتان تقسیم می شوند:

    1. کوپلیمر  پلی پروپیلن با پلیمریزاسیون با هم اتیان و پروپان تولید می شود. این واحد دارای واحدهای Ehene است که معمولاً حداکثر ۶٪ جرم دارد و به طور تصادفی در زنجیره های پلی پروپیلن گنجانیده می شود. این پلیمرها انعطاف پذیر و بصری شفاف هستند و آنها را در برنامه هایی که نیاز به شفافیت دارند مناسب می دانند.
    1. در حالی که در پلی پروپیلن بلوک کوپلیمر ، میزان اتین بزرگتر است (بین ۵ تا ۱۵٪). این واحد دارای مونومر است که به صورت منظم (یا بلوک) مرتب شده اند. از این رو الگوی منظم ، ترموپلاستیک را سخت تر و شکننده تر از کوپلیمر تصادفی می کند. این پلیمرها برای کاربردهایی که نیاز به استحکام بالایی دارند ، مانند کاربردهای صنعتی ، مناسب هستند.

انواع پلی پروپیلن و مزایای آنها

پلی پروپیلن ، کوپلیمر ضربه ای 

پروپیلن هوموپلیمر حاوی یک فاز کوپلیمر تصادفی پروپیلن تصادفی که دارای میزان اتیلن ۴۵-۶۵٪ است به کوپلیمر ضربه PP گفته می شود. در بخش هایی که به مقاومت خوبی در برابر ضربه نیاز دارند مفید است. کوپلیمرهای ضربه ای عمدتا در بسته بندی ، لوازم خانگی ، فیلم و لوله و همچنین در بخش های خودرو و برقی مورد استفاده قرار می گیرند.

گسترش یافته پلی پروپیلن- این یک فوم مهره سلول بسته با چگالی فوق العاده کم است. EPP برای تولید محصولات فوم پلیمری سه بعدی استفاده می شود. فوم دانه ای EPP از مقاومت بالاتری نسبت به وزن ، مقاومت در برابر ضربه عالی ، عایق حرارتی و مقاومت شیمیایی و آب برخوردار است. EPP در برنامه های مختلفی از اتومبیل تا بسته بندی ، از محصولات ساختمانی گرفته تا کالاهای مصرفی و موارد دیگر استفاده می شود.

پلی پروپیلن ترپولیمر – این قطعه توسط پروپیلن ساخته شده است که توسط مونومرهای اتیلن و بوتان (کو مونومر) متصل می شوند که به طور تصادفی در سراسر زنجیره پلیمر ظاهر می شوند. PP terpolymer PP شفافیت بهتری نسبت به PP homo دارد. همچنین ، ترکیب مونومرها باعث کاهش یکنواختی کریستالی در پلیمر می شود و آن را برای آب بندی برنامه های فیلم مناسب می کند.

پلی پروپیلن ، استحکام ذوب بالا (HMS PP) – این ماده با شاخه های زنجیره ای طولانی است که هم از قدرت ذوب بالا و هم قابلیت انعطاف پذیری در مرحله مذاب را دارد. درجه PP HMS دارای دامنه خاصیت مکانیکی گسترده ای ، پایداری در برابر حرارت بالا ، مقاومت در برابر شیمیایی خوب است. HMS PP به طور گسترده ای برای تولید کف های نرم و کم چگالی برای مصارف بسته بندی مواد غذایی و همچنین در صنایع خودروسازی و ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد

 

چاپ سه بعدی با پلی پروپیلن

چاپ سه بعدی با پلی پروپیلن

به عنوان یک پلیمر سفت و مقاوم و همچنین بسیار بادوام است، PP برای کاربردهای کوچک تر مقاومت ایده آل است. به دلیل ساختار نیمه کریستالی و پیچ و تاب بودن آن ، در سال های قبل استفاده از پلی پروپیلن برای فرآیندهای چاپ سه بعدی دشوار است .

امروزه ، چندین تولید کننده خواص PP را بهینه کرده و حتی ترکیبی از مقاومت سختی را ایجاد کرده اند که این امر را برای برنامه های چاپ سه بعدی مناسب می کند. از این رو ، توصیه می شود برای تهیه درجه حرارت چاپ ، تحت چاپ و غیره توسط تهیه کننده به طور کامل مراجعه کنید ، در حالی که چاپ با پلی پروپیلن مناسب برای چاپ سه بعدی است.

پیمایش به بالا