بسته بندی و برچسب زدن

برچسب زدن چیست؟ فواید بسته بندی و برچسب زدن

۳/۵ - (۱ امتیاز)

برچسب زدن چیست؟

برچسب یک برگه کاغذ است که روی بسته بندی و یا روی محصول چسبیده است و جزئیات آن را شرح می دهد:

۱. ماهیت محصول ،

۲. سازنده ،

۳. تاریخ ساخت ،

۴- تاریخ انقضا (در بعضی موارد) ،

۵- مواد مورد استفاده (در بعضی موارد) ،

۶. قیمت

۷. مالیات های مربوط به آن.

برچسب در اصل رسانه ای است که از طریق آن تولید کننده اطلاعات لازم را به مصرف کننده می دهد : ماننده برچسب IML

برچسب زدن

اهمیت و فواید برچسب زدن

۱. آموزش استفاده از محصول.

۲. این مورد خریدار را قادر می سازد تا از کیفیت کالاهایی که خریداری می کند ، از قبل از استفاده متوجه ان باشد.

۳- سازنده را قادر می سازد تا اطلاعات ضروری را در صورت لزوم به خریدار ارائه دهد.

۴- کمک می کند تا از تغییر قیمت در بازار محصول جلوگیری شود ، زیرا قیمت روی آن ذکر شده است.

۵- به جلوگیری از ادعاهای دروغین در رابطه با مشکل یا کیفیت محصول  کمک می کند.

۶. همچنین به عنوان یک رسانه تبلیغاتی کمک می کند.

۷. به رعایت الزامات قانونی کمک می کند.

اهمیت و فواید بسته بندی

اهمیت و فواید بسته بندی

۱. برای جلوگیری از خراب شدن و آسیب دیدن محتویات.

۲- اجازه استفاده آسان از برخی کالاهای فله ای مانند برنج ، گندم ، شکر و غیره.

۳. برای تسهیل حمل و نقل کالا به نقاط مختلف.

۴- برای تسهیل ذخیره سازی کالا در انبارها. کالاهای بسته بندی شده را می توان به راحتی در انبار قرار داد.

۵- برای جلوگیری از خرابی کالا ، مانند  بسته بندی منجمد گشت .

۶- فراهم کردن فضایی برای ارائه جزئیات کالاهایی مانند قیمت ، کمیت ، تاریخ تولید و غیره.

۷. اجازه دادن به فضا همچنین برای چسباندن برچسب.

۸- فراهم آوردن زمینه استفاده مجدد. برای مثال بطری ها قابل استفاده مجدد هستند.

۹- برای تسهیل خدمات دیجیتال مارکتینگ (در یک فروشگاه اینترنتی ).

به گفته فیلیپ کوتلر ، حمایت ، راحتی و اقتصاد سه هدف مهم است که توسط بسته ارائه می شود.

پیمایش به بالا