بسته بندی غذایی

بسته بندی برای محصولات و صنایع غذایی

Rate this post

سته بندی عالی در مورد محصول ، مارک شما ، ضروری است. شما باید با طراحی بسته بندی خود خلاقیت پیدا کنید تا پیام مناسب را به افراد مناسب نشان دهید – و باید بازار هدف خود را جذب کنید و آنها را برای خرید محصول خود هیجان زده کنید. هنگامی که صحبت از بسته بندی مواد غذایی می شود ، فاکتورهای زیادی برای در نظر گرفتن یک محصول موفق وجود دارد.

بسته بندی غذایی
بسته بندی غذایی

محصول خود را بشناسید

شما می دانید چه محصولات غذایی را می فروشید ، اما آیا آنها را به خوبی می شناسید؟ شما باید درمورد کالای در داخل و خارج بدانید ، به خصوص وقتی صحبت از بسته بندی آن می شود.

  • آیا می دانید هر ماده و مواد تشکیل دهنده فرآورده غذایی شما چیست؟
  • چه نوع مواد نگهدارنده ای کاملاً مورد نیاز است و برای محدود کردن این موارد ، آیا مواد بسته بندی یا مواد افزودنی مواد بسته بندی می تواند بدون نیاز به ماده نگهدارنده ، کار حفظ را انجام دهد؟
  • آیا آلرژی هایی وجود دارد که باید به آنها هشدار دهید؟ آلرژن های بسیار بیشتری وجود دارد که امروزه در مقایسه با حتی یک دهه قبل از آنها آگاه هستیم ، بنابراین درک اینکه چه آلرژن هایی در غذاهای شما وجود دارد که می تواند به مصرف کننده آسیب برساند از اهمیت بالایی برخوردار است.

    بسته بندی غذایی
    بسته بندی غذایی

آلرژن ها نه تنها در محصولات غذایی بلکه در جاهای دیگر در تأسیسات شما یک نکته مهم محسوب می شود. امکاناتی که فرآوری آجیل ، لبنیات یا صدف را پردازش می کند ، برای حفظ آلودگی متقابل در خلیج فارس باید بهترین اقدامات خاص را داشته باشد.

ایمنی مواد غذایی نگرانی فزاینده ای از مردم عمومی و همچنین تنظیم کننده ها بوده است. با امضای قانون نوسازی ایمنی مواد غذایی در سال ۲۰۱۱ ، هیچگاه تأکید بیشتر بر به حداقل رساندن یا از بین بردن احتمال آلودگی مواد غذایی صورت نگرفته است.

قانون شوی مواد غذایی حساسیت زا  نیاز شما را سازگار، به خصوص اگر شما پردازش هر یک از این ۸ گروه عمده آلرژن:

  • شیر
  • تخم مرغ
  • ماهی (به عنوان مثال ، باس ، گله زدن ، کد)
  • صدف صدف (مثل خرچنگ ، ​​خرچنگ ، ​​میگو)
  • آجیل درختی (مثلاً بادام ، گردو ، پیان)
  • بادام زمینی
  • گندم
  • سویا

    بسته بندی غذایی
    بسته بندی غذایی

هر نوع سوء استفاده نادرست می تواند برای برند شما فاجعه بار باشد ، بنابراین توجه جدی داشته باشید! این مهم است که از اینکه چه غذاهایی در هر شخص ثالثی استفاده می شود که ممکن است غذاهایی را که شما تهیه می کنید ، پردازش شوید ، آگاهی داشته باشید. شامل بررسی پیروی از مقررات آنها و بررسی گواهینامه های حسابرسان بزرگ مانند SQF برای حفظ انطباق است. تمیز کردن و نگهداری صحیح ماشین آلات شما به همان اندازه مهم است که با اطمینان از بسته بندی محصول خود استفاده کنید. قوانین و مقررات وضع شده توسط FDA و USDA برای کمک به این امر وجود دارد.

شما باید بدانید که در لیست بسته بندی های خود از جمله اطلاعات مربوط به مواد مغذی ، خرما و مواد تشکیل دهنده و حداقل اندازه و انواع قلم مورد نیاز برای این بخش های مهم اطلاعات ، باید بدانید. FDA اخیراً برای اولین بار در ۲۰ سال به روزرسانی دستورالعمل های برچسب زدن به مواد غذایی را آغاز کرد. اگرچه رعایت اجباری از دستورالعمل های جدید برچسب گذاری تا ژانویه سال ۲۰۲۰ به مرحله اجرا نمی رسد ، مهم است که قبل از ورود غذاهای جدید به بازار ، توجه داشته باشید که در مورد بسته بندی و برچسب زدن مورد نیاز خود باید آگاه باشید. فراموش نکنید که این تاریخ را ذخیره کنید تا محصولات غذایی فعلی خود را تا آن زمان مطابقت دهید. اگر به انطباق برچسب زدن خود اطمینان ندارید ، پیدا کردن یک مشاور برای برچسب زدن به مواد غذایی هرگز ایده بدی نیست.

حفاظت

بسته بندی محصولات در صنایع غذایی بی نظیر است زیرا باید اجازه دهد تا محتویات داخل ، تازه و ایمن برای مصرف باقی بماند حتی پس از ساعت های طولانی در حمل و نقل بین تولید کننده و مرکز توزیع و سپس به خرده فروش و در مصرف کنندگان دست کمی را اضافه کنید. مصرف کردن! به همین دلیل ، محصولات خاصی به انواع خاصی از مواد بسته بندی نیاز دارند که از آنها در برابر عناصر و نحوه استفاده محافظت می کند. مواد غذایی منجمد ، مواد غذایی خشک و مواد غذایی قابل ویرایش همه به انواع مختلفی از مواد بسته بندی نیاز دارند که باعث حفظ شادابی محصول می شود. فراموش نکنید که ماده ای را انتخاب کنید که بتواند در برابر آلودگیهای احتمالی که در طول چرخه حیات خود در معرض آن باشد ، مقاومت کند.

مواد سد مختلف در بسته بندی های فیلم انعطاف پذیر می توانند در ظاهر کلی بسته بندی شما تأثیر بگذارند و موانع مختلف با انواع خاصی از فیلم بهتر کار می کنند اما با سایر فیلم ها به خوبی کار نمی کنند. افزودنیهای مختلف همچنین خواص خاصی را ارائه می دهند تا از ظاهر و طراوت محصول شما سود ببرند. به عنوان مثال ، غذاهای تازه مانند گوشت و تولید آنها اغلب به مواد افزودنی ضد مه نیاز دارند تا مانع از مه آلود شدن و رطوبت از بین رفتن در بسته بندی برای دیدن مواد غذایی موجود در بسته بندی شوند.

مگر اینکه دقیقاً آنچه را که شما نیاز دارید و گزینه های موجود در دسترس شماست ، با یک متخصص بسته بندی کار کنید تا به شما در انتخاب بهترین مواد برای مواد غذایی خاص خود کمک کند. آنها ایده خوبی دارند که این ترکیبات برای هر نوع مواد غذایی به بهترین وجه کار می کنند و می توانند به ماندگاری بیشتر محصول شما کمک کنند.

بسته بندی غذایی
بسته بندی غذایی

بودجه

بسته بندی قطعاً ارزان نمی آید. اما اگر با یک تهیه کننده با کیفیت که مایل به دانستن نیازهای شما و تجارت شما باشد می تواند تأثیر هزینه های بسته بندی را به حداقل برساند تا بهترین گزینه های موجود را در اختیار شما قرار دهد. شما نمی توانید تأمین کننده بسته بندی خود را بدون در نظر گرفتن بودجه در نظر بگیرید و هنگامی که بودجه خود را می دانید ، باید یک تهیه کننده را درگیر مراحل اولیه کنید. در حقیقت ، بسته بندی معمولاً حدود ۱۰٪ از هزینه کل محصول شما را دارد ، بنابراین منطقی است که با همکاری با یک متخصص فصلی هزینه های احتمالی را کاهش دهید.

هزینه های کل تولید را ابتدا و سپس منابع و نیروی کار را درک کنید. اگر بسته بندی مورد نظر شما در بودجه شما جای نمی گیرد ، به راحتی از بین نرفت. روند بسته بندی مواد غذایی و قیمت ها غالباً تغییر می کنند ، بنابراین در یک یا دو سال می توان طرح شما خیلی خوب در دسترس بود. مراقب هزینه های مواد نیز باشید زیرا در نوسانات ، گاه به طرز چشمگیر ، در طول سال تغییر می کند.

بسته بندی غذایی
بسته بندی غذایی

روندها

روند بسته بندی می تواند نقش زیادی در طراحی شما داشته باشد. به عنوان مثال ، بسته بندی های سازگار با محیط زیست در تمام صنایع بویژه مواد غذایی و آشامیدنی یک موضوع در حال رشد در سراسر تخته است.

بدانید که رقابت شما به چه معنی است. در صورت امکان ، به جای اینکه در انتهای دم بچرخید ، شروع یک روند باشد ، مانند بازگشت در سال ۹۷ ، وقتی که بالاخره اولین صفحه خود را درست همانطور که دوستان و خانواده ام به تلفنهای همراه تغییر دادند ..

ماندن در بالای روند ، این بینش را در مورد اینکه چه عناصر طراحی برای محصولات خاص استاندارد هستند ، ارائه می دهد و چه مواردی را می توان در آنها بهبود داد. در حالی که مطمئناً ابتکاری در طراحی بسته بندی شما مهم است ، اما انحراف بیش از حد از هنجار می تواند مصرف کنندگان را سردرگم کرده و آنها را به سمت رقابت سوق دهد. در طی فرایند طراحی بسته بندی ، سعی کنید تعادل بین خلاقیت و آشنایی برقرار شود.

برای به دست آوردن الهام از روند بسته بندی در سراسر صنعت بازدید کنید. از بسته بندی خود برای صحبت با بازار هدف خود در هر مرحله از مراحل طراحی استفاده کنید. از انتخاب در گواهینامه هایی که انتخاب می کنید برای نشان دادن محصول خود نسبت به مواد بسته بندی مورد استفاده و تأثیر آن بر محیط استفاده نکنید ، غافل شوید.
شخصیت

یک طراحی بسته بندی باید منعکس کننده خود محصول و همچنین مارکی باشد که در زیر آن تولید می شود. در حالی که بیش از حد از هنجارهای شناخته شده جهانی در بسته بندی منحرف نمی شوید ، شما هنوز هم نیاز به بسته بندی خود دارید تا بتوانید مارک خود را از رقابت متمایز کنید. نحوه ارائه محصول می تواند یک عامل تعیین کننده بین مارک شما نسبت به دیگری خریداری شود و طراحی آن ، فرصتی را برای خریدار برای خرید فراهم می کند.

رنگ عناصر خاصی از طراحی بسته بندی و سهولت استفاده آن مانند قابلیت قابلیت اطمینان می تواند خرید را خراب یا خراب کند. تحقیقات صحیح را در مورد بازارهای هدف خود انجام داده و آنچه را که می خواهند یا با چه چیزی مبارزه می کنند ، مشخص کنید و از اینکه محصول شما نیازهای آنها را برآورده می کند ، سرمایه گذاری کنید.

با در نظر داشتن این عوامل و خلاقیت در طراحی شما می تواند در بازار هدف شما جلب کند و تأثیر مثبتی بر خط اصلی شما بگذارد.

 

پیمایش به بالا