بسته بندی سبزیجات

بسته بندی در سبزیجات

Rate this post

 

بسته بندی به عنوان یک ابزار کار آمد سالهاست که مورد نظر کارشناسان علم بازاریابی قرار گرفته است.

استفاده از انواع مختلف بسته بنادی ضمن اینکه قابلیت نگهداری بهتری را به کالا می بخشد

در کسب سهم بالاتری از بازار برای کالای مورد نظر تیز مؤثر است.

بسته بندی سبزیجات

نظریه پردازان بازاریابی در رابطه با بسته بندی

دو نقش مهم برای بسته بندی متصور هستند که عبارتند از نقش Protective و نقش Promotive .

چنانکه از واژه به کار گرفته شده برای این نقش ها نیز بر می اید نقش نخست

به وجه نگهداری و دوام حاصل از بسته بندی و نقش دوم به جنبه آگاهی دهنده و پیش برنده بسته بندی اشاره دارد.

تغییر روش زندگی افراد جامعه و گرایش به زندگی ماشینی از یکسو و اشتغال بانوان در خارج از خانه

از دیگر سو موجب پیدایش نیاز های جدیدی گشته است که پیش از این توسط خود

خانواده تامین می شد، استفاده از کالاهای آماده طبخ از جمله این نیاز های نو است.

تمایل به استفاده از سبزیجات فرآوری و بسته  شده نیز در زمره این نیازها قرار می گیرد

که با ارضای آن استفاده از سبزیجات تازه نیازی به صرف وقت برای شستشو،

آماده سازی و ضد عفونی در محل مصرف نخواهد داشت.

بسته بندی

با توجه به بازار تقاضای گسترده داخلی برای انواع سبزیجات، خصوصا نحوه عرضه آنها

در مراکز خرید بزرگ و سوپر مارکتها ، لزوم توجه بیشتر به بسته بندی این مواد

به منظور افزایش سهولت دسترسی ( عرضه ) و نگهداری مشخص تر می شود.

چرا که بسته  بهداشتی سبزیجات موجب کاهش ضایعات و آلودگی های آن خواهد شد.

ضمن اینکه پرداختن به این موضوع دارای توجیه مناسب اقتصادی بوده و

با اجرای این طرح، | می توان بستر مناسبی را برای اشتغال نیروهای

ماهر و نیمه ماهر فراهم آورد که با توجه به ماهیت

صنایع غذایی بانوان می توانند سهم بسزایی در آن داشته باشند

پیمایش به بالا