بسته بندی در شرکت های تولیدی مواد غذایی

بسته بندی در شرکت های تولیدی مواد غذایی

Rate this post

اکثر شرکت های تولید مواد غذایی یا مواد مورد نیاز خود را با استفاده از کار دستی بسته بندی می کنند و یا بسته بندی را بر عهده سازمان می دهند. اما وقتی این شرکت ها حجم زیادی داشته باشند ، بسته بندی دستی به سرعت ناکارآمد می شود و هزینه های برون سپاری فقط افزایش می یابد.بنابراین شرکت های تولیدی وعده غذایی به طور فزاینده ای به دنبال اتوماسیون بسته بندی به عنوان یک راه حل برای کاهش هزینه های نیروی کار و برون سپاری ، کنترل زنجیره تأمین خود و کنترل روند بسته بندی برای به حداکثر رساندن کارآیی و سود هستند.

اما این نکته وجود دارد:

ویژگی ای که باعث می شود شرکت های غذایی بسیار مورد علاقه مصرف کنندگان قرار گیرند (طیف گسترده ای از مواد از قبل بسته بندی شده) همان چیزی است که می تواند اتوماسیون بسته بندی کیت وعده غذایی را به چالش بکشد. هیچ چیزی به اندازه یک دستگاه مناسب برای همه این وسعت مواد گسترده وجود ندارد. هر محصول غذایی دارای خواص خاص خود است که به تنظیمات و اجزای سازنده دستگاه بسته بندی مختلف نیاز دارد. برای شرکت تولیدی وعده های غذایی ، این احتمالاً به معنای سرمایه گذاری مقدار قابل توجهی از منابع در چندین خط بسته بندی است. و مطمئناً ، بسته بندی محصولات و اندازه های مختلف در یک دستگاه واحد ممکن است ، اما اپراتورهای تجهیزات باید هر بار که یک ماده جدید برای بسته بندی آماده شده است ، قطعات را تغییر دهند و این می تواند یک فرایند فنی و وقت گیر باشد.

چند مورد از راه حل اتوماسیون بسته بندی تولیدی غذا :

چند مورد از راه حل اتوماسیون بسته بندی تولیدی غذا :

  • گوشت و سبزیجات تازه وخوراکی: دستگاه های پر کننده عمودی با فرم ارتقاء یافته دارای حداکثر سرعت و دقت بسته بندی و در عین حال امکان دسترسی حداکثر به قطعات دستگاه جهت بهداشتی و تمیز کردن مناسب را نیز دارند.
  • مواد خشک مانند  برنج و سیر:  دستگاه های VFFS انتخاب خوبی برای مواد خشک است زیرا این تجهیزات می توانند با کمی سفارشی سازی ، این محصولات را به نسبت آسان و سریع بسته بندی کنند. سفارشی سازی کمتر برابر با هزینه های پایین و تحویل سریعتر است .
  • ادویه جات ترشی جات و سس ها:  ماشین آلات بسته بندی ساشه  به سرعت و با دقت ، بسته های کوچکی از مواد تشکیل دهنده مانند ادویه و سس را پر کرده و مستحکم می کند.
  • بسته های سرد: یکی دیگر از برنامه های در حال رشد بسته بندی که با ظهور خدمات تحویل  غذا پدیدار شده است ، بسته بندی های سرد جهت ارسال مواد به  مصرف کنندگان است. پیش از این چیزی که برون سپاری شده بود ، برخی از شرکت های سازنده وعده های غذایی است که این را پیدا کرده اند که می توانند بسته بندی های سرد را با ماشین های VFFS  به راحتی به دست مصرف کننده نهایی برسانند
پیمایش به بالا