بسته بندی مناسب برای مواد غذایی منجمد

بسته بندی مناسب برای مواد غذایی منجمد

Rate this post

در حین انجماد ، بیشتر فرآورده های غذایی منجمد بسته به میزان رطوبت آنها تا ۹ درصد گسترش می یابد. بنابراین ، مواد بسته بندی غذایی منجمد برای  این تغییرات باید قوی و انعطاف پذیر باشند.انتخاب مواد بسته بندی مناسب برای مواد غذایی منجمد ، کلید مؤثر بودن محصول است.

نکات اساسی که باید هنگام  بسته بندی مواد غذایی منجمد در نظر بگیرید:

  • باید بتواند دمای انجماد بین صفر تا ۴۰ درجه را تحمل کند.
  • جذابیت تصویری به گونه ای باشد که مشتری قبل از هرگونه مصرفی جذب آن شود.
  • پایداری ، انجماد ، ذخیره سازی ، حمل و نقل و گاهی فشار تحت پخت را تحمل کند.
  • لبه های تیز (در صورت وجود) محصول غذایی‌منجمد را به خوبی بسته بندی کند.

گزینه های رایج برای بسته بندی مواد غذایی منجمد شامل قوطی ها، مقوا ، کاغذ روکش شده و مواد پلاستیکی انعطاف پذیر و سفت است. سبزیجات تازه ، میوه ها و گوشت های پوشیده شده نیز از بسته های ساده کوچک استفاده می کنند.

بسته بندی مناسب برای مواد غذایی منجمد

بهترین مواد برای بسته‌بندی غذایی منجمد:

  1. فیلم پلی اتیلن (PE) – فیلم های PE می توانند درجه حرارت تا ۴۰ درجه را تحمل کنند بدون اینکه کیفیت فیلم را به خطر بیاندازد. آنها همچنین مقاومت مکانیکی خوبی و مقاومت در برابر سوراخ در حین حمل و نقل دارند. علاوه بر این ، فیلم های PE قابل چاپ هستند و می توانند برای محافظت بیشتر لایه بندی شوند.
  2.  PE – انواع مختلف پلاستیک مانند HDPE ، LDPE ، پلی پروپیلن و غیره برای ساخت بسته بندی مواد غذایی منجمد استفاده می شود. این شامل بسته بندی های کوچک ، بسته بندی سفت و انعطاف پذیر ، و همچنین در بعضی مواقع بسته بندی یکبار مصرف می شود. پلاستیک مطلوب است زیرا می تواند طیف گسترده ای از دما را تحمل کند و عایق بندی محصولات از محیط بیرونی را فراهم می کند.
  3. پلی اتیلن ترفتالات ( BOPET ) می تواند در برابر تغییر ناگهانی دما مقاومت کند. از این رو، به طور کلی برای استفاده جوش-در-کیسه و یا مایکروویو ظروف محصول منجمد. بسته‌بندی مواد غذایی منجمد سفت و سخت نیز از مشتقات PET استفاده می کند.
  4. مقوا و کاغذ چند لایه – این موارد معمولاً در محصولات FMCG مانند بستنی، آب میوه های تازه و غیره مشاهده می شود. اما این بسته بندی پس از خارج کردن محصول از فریزر ، عمر محدودی دارد.
  5. قوطی های قلع – قوطی های قلع مواد سنتی بسته‌بندی مواد غذایی منجمد هستند. با این حال ، مارک های شناخته شده هنوز برای حفظ هویت نام تجاری خود از قوطی های قلع استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا