بسته بندی و چاپ محصول

بسته بندی و چاپ محصول

Rate this post

محصول تولید شده به مصرف‌کننده کمک می‌کند تا با نام شرکت، آرم و طرح شرکت از بین مارک‌های مختلف یک برند را انتخاب و خرید کنند. از بسته بندی و چاپ به عنوان های گوناگون مثل آخرین فروشنده ۵ ثانیه پایانی، بازاریابی، رسانه پایدار نام برده می‌شود.

 هر محصولی با بسته ‌بندی صحیح و اصولی با شکل ظاهری و حتی رنگ و چاپ نقش بسزایی در جدا سازی مارک، نام و نشانی کالای شما دارد.

بسته بندی چیست؟

بسته  بندی یکی از ارکان مهم تهیه محصول بوده که برای شناسایی و نگهداری از آن به کار می‌رود.

مراحل بسته بندی

  مراحل بسته بندی را می‌توان اینگونه ذکر کرد:

* طراحی

* ارزیابی

* تولید

 به بیان دقیق تر چاپ و گذاشتن یک سری اطلاعات روی بسته ‌بندی محصولات بیانگر سطح کیفیت کالای شما است.

نکاتی در مورد خلق بسته بندی عالی

۱- خلاق و منحصر به فرد باشید: مثل ایجاد مارپیچ و جدول روی بسته ‌بندی یا حتی تشویق به جمع کردن کلکسیون خاص مانند کارت، عروسک، عکس بازیکنان محبوب را در روی آنها طراحی کنید.

۲- انتخاب رنگ و قلم مناسب برای متن: رنگ انتخابی متناسب با محصول باشد و نوشته ها با ترکیب و کنتراست درستی به کار روند.

۳- خوانایی در برچسب‌ها: اکثر خریداران با اطلاعات درج شده روی بسته بندی آنها را انتخاب می‌کنند. سعی کنید برچسب محصولات خوانا و واضح باشد.

۴- استفاده از تصاویر: این تصاویر می‌توانند عکس یک مدل، محصول یا حتی کاریکاتور باشد.

۵- مرتبط بودن بسته بندی به خود محصول: قلم، رنگ طرح و شکل بسته بندی محصول باید با نوع کالا متناسب باشد.

۶- استفاده از زبان مناسب: همیشه به خاطر داشته باشید مصرف کننده افراد مطلع و باسوادی هستند.

۷- طراحی بسته‌بندی با کاربری آسان: فراموش نکنید اکثر مصرف کنندگان افرادی پرمشغله هستند پسر کنید زندگی آنها را آسان کنید. (سهولت در بسته‌بندی)

۸- بسته ‌بندی ناخنک زده ممنون: امنیت کالا اهمیت زیادی دارد. بسته بندی طراحی کنید که مهر و موم باشد.

۹- راحتی در باز کردن بسته بندی محصولات: برای نحوه باز کردن و استفاده از محصول خود راهنما قرار دهید.

۱۰- استفاده از اصل سادگی در بسته‌بندی: همیشه بسته بندی طراحی کنید که هم بزرگسالان و هم کودکان به راحتی بتوان آنها را استفاده کنند.

سخن آخر

 از چاپ و بسته بندی می توان به عنوان یک فروشنده خاموش نام برد، که بدون هیچ توضیح اضافه‌ای از طرف فروشنده باعث جذب خریدار و تشویق آن به خرید محصول می کند.

پیمایش به بالا