بسته بندی کمپوست | بسته بندی کاغذ | بسته بندی قابل بازیافت

بسته بندی کمپوست | بسته بندی کاغذ | بسته بندی قابل بازیافت

Rate this post

بسته بندی کمپوست

بسته بندی کمپوست با هدف تجزیه در عناصر طبیعی در محیط کمپوست ساخته می شود. امروزه نه تنها کمپوست سازی خانگی معمولی را داریم که برای دفع زباله های خانگی مناسب است ، بلکه امکانات کمپوست صنعتی نیز وجود دارد که برای پردازش موثر حجم زیادی از زباله های عمومی و تجاری طراحی شده اند. سه نوع تکنیک کمپوست صنعتی وجود دارد. کمپوست شمع استاتیک باد ، درونی و هوادهی. با این وجود ، هر سه نتیجه یکسان را به دست می آورند ، کمپوست سازی درونی با قابلیت اسکان تقریباً هر نوع پسماند آلی – گوشت ، کود حیوانی ، مواد جامد زیستی و مواد غذایی و غیره در طول فرآیند کمپوست سازی صنعتی ، مواد زائد بسیار متنوع ترین است. در یک محصور محصور قرار می گیرد که دمای ، رطوبت و جریان هوا می تواند به طور مؤثر کنترل شود. مواد زاید به صورت مکانیکی به ایجاد هوادهی تبدیل می شوند که فعالیت باکتری و تجزیه مواد را تشویق می کند. کل مراحل ممکن است بین ۲۱ تا ۸۴ روز طول بکشد. محصول نهایی یک کمپوست با کیفیت بالا است که سرشار از مواد مغذی است. این مورد را می توان در باغ ها ، محوطه سازی ، باغبانی ، کشاورزی شهری و کشاورزی ارگانیک استفاده کرد.

بسته بندی کمپوست

بسته بندی قابل بازیافت

بسته بندی قابل بازیافت بسته بندی است که از همان پلاستیک در همان خانواده پلیمری ساخته می شود. این اجازه می دهد تا آن را با موفقیت در فرآیند بازیافت بدون آلودگی صورت گیرد. به نقل از سایت آموزش چاپ و بسته بندی ، امروزه اکثر بسته های پلاستیکی قابل بازیافت هستند و در محصولات جدید دوباره ساخته می شوند. بازیافت زباله های پلاستیکی استفاده ما از سوخت های فسیلی را کاهش می دهد ، موجب صرفه جویی در انرژی ، فضای دفن زباله و انتشار گازهای دی اکسید کربن و سایر گازهای گلخانه ای می شود. بازیافت پلاستیک به چند مرحله مجزا تقسیم می شود ، اما این بسته به بسته بندی بسته به آن متفاوت است. زباله های بسته بندی در خانه دفع می شود و توسط شرکت های مدیریت پسماند جمع آوری می شود. پس از انتقال ضایعات به محل بازیافت ، سپس با نوع پلاستیک ، رنگ و حتی با روش تولید پلاستیک در وهله اول مرتب می شوند. پس از مرتب کردن پلاستیک ، سپس پاک می شود تا اثری از آلودگی از مواد غذایی ، برچسب ها یا چسب موجود باشد. پلاستیک شسته شده سپس در ذرات ریز خرد می شود و فرآیند آن را آسان تر می کند. پلاستیک خرد شده در دسته های مشابه شناسایی و از هم جدا می شود ، این کار با آزمایش ویژگی هایی مانند تراکم ، ضخامت ، نقطه ذوب و رنگ انجام می شود. پس از طبقه بندی پلاستیک ، آن را درون گلوله های کوچکی ترکیب می کنیم که می توان از آن برای تولید محصولات جایگزین مانند طناب ، اسباب بازی های پلاستیکی ، لوله کشی  ، پالت های پلاستیکی و حتی سطل های بازیافت استفاده کرد. این با آزمایش ویژگی هایی از قبیل چگالی ، ضخامت ، نقطه ذوب و رنگ انجام می شود. پس از طبقه بندی پلاستیک ، آن را درون گلوله های کوچکی ترکیب می کنیم که می توان از آن برای تولید محصولات جایگزین مانند طناب ، اسباب بازی های پلاستیکی ، لوله کشی، پالت های پلاستیکی و حتی سطل های بازیافت استفاده کرد. این با آزمایش ویژگی هایی از قبیل چگالی ، ضخامت ، نقطه ذوب و رنگ انجام می شود. پس از طبقه بندی پلاستیک ، آن را درون گلوله های کوچکی ترکیب می کنیم که می توان از آن برای تولید محصولات جایگزین مانند طناب ، اسباب بازی های پلاستیکی ، لوله کشی ، پالت های پلاستیکی و حتی سطل های بازیافت استفاده کرد.

بسته بندی کاغذ

کاغذ یکی از آسان ترین مواد بسته بندی قابل بازیافت است. هر تن متریک بازیافت شده می تواند تقریباً ۱۹ درخت ، ۲.۶۸ متر فضای دفن زباله و ۱۲۷ کیلو دی اکسید کربن را از جو سالانه نجات دهد. تقریباً مانند بسته بندی پلاستیکی ، بازیافت بسته بندی کاغذ منجر به محصولی خواهد شد که می تواند در همان ظرفیت یا مشابه با کیفیت اصلی از آن استفاده شود. چه شما کاغذ خود را در خانه و چه در مقیاس صنعتی بازیافت کنید ، فرایند در اصل یکسان است. بسته بندی کاغذی می تواند در سطل آشغال ما در خانه دفع شود و در جریان زباله های بازیافت خشک قرار گیرد. پس از جمع آوری ، شرکت های مدیریت پسماند مقاله را به نمرات طبقه بندی می کنند که اساساً کیفیت الیاف را اندازه می گیرد. سپس هر درجه به یک مرکز بازیافت کارخانه کاغذ منتقل می شود و در آنجا بر اساس سطح کار و ساختار آن طبقه بندی می شود. پس از مرتب سازی ، این کاغذ سپس خرد شده و به مخلوطی از آب و مواد شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن ، سدیم هیدروکسید و سیلیکات سدیم اضافه می شود تا تجزیه و جداسازی الیاف کاغذ را به یک محلول با عنوان پالپ اضافه کند. سپس پالپ از طریق چندین صفحه نمایش داده می شود تا آلودگی های بزرگتری از قبیل منگنه ها ، نوارها ، فیلم پلاستیکی و غیره را که در کاغذ بازیافتی وجود دارد ، از بین ببرد. پس از حذف آلودگی های بزرگتر ، پالپ به مخزن شناور اضافه می شود که در آن مواد شیمیایی و حباب های هوا هر نوع جوهر یا رنگ موجود را از بین می برد. در این مرحله ، ممکن است پراکسید هیدروژن و سایر مواد سفید کننده برای افزودن بیشتر سفیدی پالپ اضافه شوند.

 

با تشکر از خواندن این مطلب

پیمایش به بالا