تاریخچه چاپ فلکسو :مطالعه کاربردهای بازار فلکسو

تاریخچه چاپ فلکسو :مطالعه کاربردهای بازار فلکسو

Rate this post

فرآیند چاپ فلکسو توسط ایالات متحده اختراع شد ، از آن زمان تاکنون مسیری طولانی در توسعه آن به وجود آمده است. اولین مطبوعات فلکسو با عنوان المپیا ۱۲۷۵ که توسط ویند مولر و هولسر در سال ۱۹۵۴ ساخته شد. صفحه فتوپلیمر توسط دوپوینت در دهه ۱۹۷۰ توسعه یافت. معرفی فناوری ساخت صفحات CDI توسط DuPoint در دهه ۲۰۰۰. ظهور صفحه HD Flexo توسط Esko در سال ۲۰۱۴. گسترش چاپ گسترده گاموت در سال ۲۰۱۸…

پذیرش فرایند چاپ فلکسو در مناطق مختلف بسیار متفاوت است. براساس مجله CI Flexo Tech ، این فلکسو ۱۰٪ فرآیند چاپ بسته بندی انعطاف پذیر را در منطقه آسیا اقیانوسیه ، ۵۳٪ در منطقه اروپا و ۸۰٪ در قاره آمریکا به عهده دارد. Flexo توانست به سرعت در سراسر منطقه آمریکا گسترش یابد زیرا فلکسو توسط آمریکا توسعه یافته است ، همچنین به این دلیل که بازار در آن زمان به ویژه در مورد کیفیت چاپ دلپذیر نیست.

روند چاپ فلکسو بر محیط زیست

 درمناطق آسیایی به دلیل آگاهی کمتری در نگرانی های زیست محیطی وجود دارد و زنجیره تأمین فلکسوگرافی یکپارچه و بالغ تر است. در نتیجه منجر به توسعه کندتر روند فلکسو در منطقه می شود. در منطقه اروپا ، حتی اگر به اندازه منطقه آمریکا گسترش نیافته باشد ، فلکسو قسمت اصلی است. Flexo مخفف بهره وری بوده و در شرایط خاص از مزیت فرایند چاپ برخوردار است. به عنوان مثال ، ویژگی های دقیق و پایدار فرآیند چاپ فلکسو CI در هنگام چاپ بستر که خاصیت کششی زیادی دارد ، مزیت آن را دارد. علاوه بر این ، فرایند فلکسو اساساً با انواع جوهرهای مختلف مبتنی بر حلال ، مبتنی بر آب ، UV ، EB سازگار است …

در زیر ما کاربردهای مختلفی از فناوری چاپ Flexo را با توجه به آماری که توسط مجله CI Flexo Tech ارائه شده است ، ارائه کرده ایم.

خط در هر اینچ (LPI) برنامه

همانطور که نشان داده شده ، LPI استفاده شده برای چاپ فیلم بالاتر از LPI است که برای چاپ کاغذ استفاده می شود. ۵۹٪ از کارهای چاپ از یک صفحه ۱۲۰LPI یا بالاتر برای فیلم استفاده می کردند و تنها ۴۵٪ برای کاغذ. این یک بار دیگر نشان دهنده نیاز پایین بازار در هنگام چاپ روی کاغذ نسبت به چاپ فیلم است.

تعداد استفاده از رنگ هنگام چاپ

استفاده از چاپ ۴-۵ رنگ تقریبا برای فیلم و کاغذ تقریباً یکسان است. با این حال ، استفاده از بیش از ۶ رنگ در فیلم بسیار بیشتر از کاغذ است و برعکس ، استفاده از رنگ ۱-۳ در کاغذ بسیار بیشتر از فیلم است. 

پیمایش به بالا