بسته بندی

تغییر ظاهر بسته بندی از ۲۰۰ سال پیش تا کنون

Rate this post

 

تغییر ظاهر بسته بندی از 200 سال پیش تا کنون

بسته بندی به طور خاص بر روی محتوا ، حفاظت ، حفظ ، راحتی ، ارائه ، ارتباط با برند ، ارتقاء ، اقتصاد ، مسئولیت محیطی متمرکز است.

۲۰۰ سال گذشته شاهد ظهور بسته بندی از یک ظرف ساده برای محصول هستیم تا یک عنصر مهم در طراحی محصول کامل شود

به عنوان مثال ، بسته بندی غذایی سس گوجه فرنگی در بطری های شیشه ای گرفته تا بطری های پلاستیکی چند لایه قابل فشرده سازی با مواد مانع اکسیژن برای ماندگاری طولانی این یک محفظه کامل از ظروف ، بطری تا کیسه است.

مرروی بر بسته بندی طی سال های گذشته تا کنون:

۱۸۰۰-۱۹۰۰: کوزه های شیشه ای مهر و موم شده ، قوطی  لحیم کاری شده ، دستگاه ساخت کیسه های کاغذی ، استفاده از مواد راه راه روکش دار ، اولین کارتن تاشو ساخته شده با ماشین ، اولین کلاه تاشو تاشوئی ماشین ، کلاه تاج برای بطری های شیشه ای ، ایده ساخت بطری کاملاً اتوماتیک

 

دهه ۱۹۰۰: ظروف شیر کاغذ با روکش پارافین ، کارتن های مقوا مومی

به عنوان ظروف برای کرم استفاده می شدند ، فیلم سلولزی

بازسازی شده (RCF) ، تجاری سازی بطری کاغذ ، یک جعبه خالی تاشو

به نام Pure-Pak ، تجاری سازی استفاده از غذاهای یخ زده در بسته

های خرده فروشی ابتدا با استفاده از کارتن هایی که با دستمال کاغذی

واکس زده شده بودند ، فرآیند ریخته گری سلولز و معرفی محصول آنها ،

سلوفان ، اتیلن برای اولین بار بصورت تجاری ساخته شد و بصورت پلیمریزه ،

ظروف آئروسل توسط ارتش آمریکا برای ترک سموم دفع آفات مورد استفاده قرار گرفت.

بعداً ، پلی وینیلیدن کلرید (PVdC) – که اغلب از آن به عنوان ساران (Saran) یاد می شود –

به عنوان رزین مانع مورد استفاده قرار میگیرد،

از کیسه retort برای غذاهای فرآوری شده گرما ابتدا برای ارتش آمریکا تهیه شد ،

بسته پلاستیکی لیمویی قابل فشرده Jif با آب لیمو ترشح شد.

تترا پاک کارتن شیر چهار گوشه خود را راه اندازی کرد.

 

آخرین تحولات در بسته بندی مواد غذایی:

در پاسخ به تغییر شیوه زندگی مصرف کننده ، گروه های بزرگی از خرده فروشی ها

و صنایع خدمات غذایی تحول پیدا کرده اند. موفقیت آنها شامل ترکیبی کاملاً رقابتی

از تخصص لجستیکی ، بازرگانی ، بازاریابی و خدمات به مشتریان است که همگی

به بسته بندی با کیفیت بستگی دارد. صنایع خرده فروشی ، تولید مواد غذایی

و عرضه بسته بندی در حال گسترش فعالیت های خود در سطح بین المللی هستند.

بسته بندی همراه با تحولات در علم مواد غذایی ، تکنیک های پردازش و حفظ ،

از روش های مختلفی برای اطمینان از ایمنی مصرف کننده و یکپارچگی محصول استفاده شده است.

موفقیت هم در بسته بندی و هم در فناوری غذایی از این نظر نشانگر این واقعیت است

که هر روز محتویات میلیاردی بسته ها با خیال راحت مصرف می شود.

پیشرفت های اخیر:

بسته بندی فعال 
فعال شامل تعامل بین بسته بندی و فرآورده های غذایی برای افزایش ماندگاری

آن محصول است که معمولاً با اضافه کردن مواد فعال به داخل بسته بندی

یا فیلم بسته بندی مانند دستگاه های محافظ اکسیژن ، دی اکسید کربن

و اتیلن و جذب کننده رطوبت صورت می گیرد.

 

بسته بندی هوشمند بسته بندی
هوشمند را می توان به عنوان “سیستم های بسته بندی تعریف کرد که قادر

به انجام کارکردهای هوشمند (مانند تشخیص ، سنجش ، ضبط ، ردیابی ،

برقراری ارتباط و استفاده از منطق علمی) برای تسهیل تصمیم گیری از نظر تمدید عمر مفید ،

افزایش ایمنی هستند. ، بهبود کیفیت ، ارائه اطلاعات و هشدار درباره مشکلات احتمالی.

” سیستم های بسته بندی هوشمند برای کنترل شرایط خارجی (مانند دما) یا ترکیبات

نشانگر (مانند فرار) از مواد غذایی حاوی سنسورهای داخلی یا خارجی هستند

که می توانند وضعیت کیفیت آن مواد غذایی را نشان دهند. سنسورها را می توان

با برچسب های RFID مرتبط کرد تا این اطلاعات را در کل فرآیند زنجیره تأمین برقرار کند.

 

منابع تجدیدپذیر
امروزه بیشتر و بیشتر ، شرکتهای آگرووداد صریحاً خواهان راه حل های بسته بندی

زیست محور هستند ، زیرا در آینده مواد سبز استاندارد خواهد بود. این مواد بیولوژیکی مبتنی

بر پلیمرهای طبیعی مانند نشاسته ، سلولز یا پروتئینها هستند ، اما همچنین

در مورد پلیمرهای ساخته شده توسط میکروارگانیسم هایی مانند پلی هیدروکسی

آلکانواتها (PHA) یا پلی پپتیدها ، و نکته آخر اینکه در مورد پلیمرهای ساخته شده

از بلوک های ساختمانی مبتنی بر زیست شناختی مانند پلیمرهای اسید یا پلیمرهای مبتنی بر فوران و ایزو سورباید.

 

Polylactic acid
یکی از مواد بیولوژیکی که FBR روی آن کار می کند ، اسید پلیلاکتیک (PLA) است.

یک پروژه در بهبود خواص فیلم های PLA تک و چند لایه متمرکز است.

آخرین نسل از فویل PLA در حال حاضر شفاف ، براق و قوی است و نفس می کشد.

علاوه بر این ، کمپوست بودن مورد بررسی قرار گرفته است. این خواص باعث می شود

این فویل برای کاربردهای مختلف از جمله روی سبزیجات و میوه بسیار مناسب باشد.

آزمایشگاه
بسته بندی آزمایشگاه بسته بندی ممکن است به کاربران بسته بندی کمک کند

تا ضمن حمایت از تولید کنندگان بسته بندی در بازاریابی به ارزش افزوده محصولات خود ،

بهینه ترین بسته بندی را برای محصولات خود انتخاب کنند.

بسته بندی هم از نظر استراتژیک و هم از نظر تاکتیکی در عملکرد عملکرد بازاریابی اهمیت دارد.

در جایی که مارک ها به رقابت می پردازند ، بسته بندی های خاص یا نوآورانه غالباً کلید اصلی شرکت های برتر رقابت هستند.

بسته بندی باید به عنوان بخشی از فرآیند تولید و توزیع محصول در نظر گرفته شود

و اقتصاد زنجیره تأمین باید در تمام آن عملیات – از جمله بسته بندی – در تحویل محصول به کاربر نهایی در نظر گرفته شود.

پیمایش به بالا