دستگاه بسته بندی مواد غذایی در منزل

۵/۵ - (۳ امتیاز)

کار در منزل نداریم،لطفا پیام ندید

بسته بندی مواد غذایی در منزل با استفاده از دستگاه بسته بندی مواد غذایی در منزل نیز مثل هر شغل دیگری احتیاج به وسایل و لوازم و ابزار مخصوص به خود دارد. در این مطلب تصمیم  داریم شما را با انواع دستگاه بسته بندی خانگی آشنا کنیم و مزیت‌ و خصوصیات هر کدام را بررسی نماییم. اگر شما هم قصد راه اندازی یک کسب و کار خانگی مخصوصا شغل بسته بندی را دارید، پیشنهاد می‌ کنیم این محتوا را تا انتها  حتما مطالعه کنید، تا به عنوان یک راهنما برای خرید و بسته بندی مواد غذایی در منذل به شما کمک کند.

بررسی انواع بسته بندی:

بسته بندی انواع مختلفی دارد و نمی‌توان گفت که از یک روش و فرایند در بسته بندی استفاده می‌شود، هر محصولی بسته بندی مناسب خود را دارد، برای مثال: تصور کنید در بسته بندی  بستی شما آب معدنی قرار دهید، آیا این کار مناسب است! به همین دلیل است که می‌گوییم بسته بندی انواع متفاوتی دارد که بر اساس محصول یکی از آن‌ها انتخاب می‌شود.

بسته بندی شیشه‌ای:

اولین نوع بسته بندی که مورد استقبال افراد بسیار زیادی قرار دارد بسته بندی شیشه‌ای است، می‌توان گفت که از قدیم این نوع بسته بندی وجود داشته است و امروزه نیز در صنعت چاپ و بسته بندی از آن استقبال زیادی می‌شود.

بطری‌ها و ظروف شیشه‌ای برای بسته بندی از مزایای بسیار زیادی برخوردارند، امروزه برخی از محصولات را مشاهده می‌کنیم که دارای بسته بندی شیشه‌ای هستند، از نظر شیمیایی شیشه خنثی می‌باشد و هیچ واکنشی به محصولی که در داخل آن قرار می‌دهید ندارد؛ برای برخی از محصولات خوراکی از بسته بندی شیشه‌ای استفاده می‌شود، اکثر محصولات غذایی و خوراکی در بسته بندی شیشه‌ای قرار می‌گیرند که از نظر زیبایی کمک زیادی می‌کند، برای مثال بیشتر مربا‌ها در شیشه قرار دارند و دلیل آن این است که طعم و مزه ‌آن‌ها به دلیل واکنش نداشتن شیشه تغییر نمی‌کند و مشتری می‌تواند محتویات داخل آن را مشاهده کند.

بسته بندی مواد غذایی
بسته بندی مواد غذایی

بسته بندی فلزی:

یکی دیگر از انواع بسته بندی که مورد استفاده اکثر صنایع قرار گرفته است بسته بندی فلزی می‌باشد که به احتمال زیاد آن را در اکثر مکان‌ها دیده‌اید، اگر قوطی‌های رنگ را دیده باشید متوجه شده‌اید که بسته بندی آن‌ها از فلز می‌باشد، در صنعت چاپ و بسته بندی قوطی‌ها یا بسته بندی‌های فلزی به دلیل داشتن مقاومت در برابر برخی از آسیب‌ها کاربرد بسیار زیادی دارد.

قوطی‌های فلزی در برابر حرارت مقاوم هستند و محصولاتی که نیاز است از آن‌ها در برابر حرارت مراقبت کرد را با بسته بندی فلزی به بازار عرضه می‌کنند تا هیچ آسیبی به محصول مورد نظر وارد نشود.

کار در منزل نداریم،لطفا پیام ندید

بسته بندی پلاستیکی:

یکی دیگر از بسته بندی‌ها که امروزه شاهد گسترش آن در صنعت چاپ و بسته بندی هستیم پلاستیک است، این نوع به دلایل مختلفی می‌توان گفت در تمام صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد و در قدیم این روش برای بسته بندی محصولات وجود نداشت بطری، نایلون، قوطی و… برای بسته بندی وجود دارند که از جنس پلاستیک است.

یکی از دلایل محبوب بودن این نوع بسته بندی برای صنایع قیمت مناسب آن است، بسته بندی پلاستیکی نسبت به انواع دیگر ارزان‌تر است؛ پلاستیک به راحتی به هر نوع شکل و مدلی که شما بخواهید برای بسته بندی محصولتان در نظر بگیرید به وجود می‌آید و به وسیله پلاستیک می‌توانید طرح انحصاری خود را برای بسته بندی محصولاتتان بسازید.

در مورد پلاستیک باید این نکته را بدانید به دلیل استفاده از مواد شیمیایی برای ساخت آن احتمال بروز بیماری در افراد بسیار زیاد است و احتمال نشان دادن واکنش به محصول را دارند.

بسته بندی کاغذی:

یکی دیگر از انواع بسته بندی، کاغذی می‌باشد، این نوع برای اکثر محصولاتی که در ابعاد‌های معمولی هستند مورد استفاده قرار می‌گیرد و بر اساس ابعاد و مقدار محصولتان می‌توانید از این نوع بسته بندی استفاده کنید، البته که نمی‌توان برای تمام محصولات این نوع را انتخاب کرد برای مثال شما نمی‌توانید برای محصولی مانند رنگ از این بسته بندی استفاده کنید؛ اگر به خوبی به اکثر بسته بندی قهوه‌ها یا پودرها دقت کرده باشید متوجه می‌شوید که آن‌ها در پاکت‌های کاغذی قرار دارند، در صنعت چاپ و بسته بندی این روش را به دلایل مختلف بسیار دوست دارند.

بسته بندی مواد غذایی خانگی
بسته بندی مواد غذایی خانگی

راهنمای خرید دستگاه های بسته بندی مواد غذایی خانگی

 

در هنگام خرید دستگاه بسته بندی لازم است تا به چند نکته اساسی توجه کنید:

* حجم تولید شده محصول خانگی

*  توان تولیدی توسط دستگاه

* نوع محصول برای بسته بندی

* کیفیت و نوع بسته بندی

* هزینه در نظر گرفته شده برای خرید دستگاه

با توجه به این موارد شما می ‌توانید یک دستگاه کامل و مناسب را انتخاب و با آگاهی آن را خریداری کنید.

 

معرفی انواع دستگاه بسته بندی خانگی

 

بسته بندی در منزل می‌ تواند شامل خشکبار، حبوبات، ادویه، آجیل، زعفران، گوشت ، نان باشد. افرادی که متقاضی راه اندازی  کسب و کار های خانگی هستند می توانند طبق علایق خود و بازار هدف مواد اولیه را تهیه و اقدام به بسته بندی آنها کنند. لازم به یاد آوری است که اگر شما دچار آلرژی یا مشکلات تنفسی هستید، هیچ گاه بسته بندی ادویه را انتخاب نکنید زیرا ممکن است سلامتی تان را به خطر بیندازد.

با بالا رفتن فشارهای اقتصادی، خیلی از افراد در قالب کسب و کارهای کوچک و خانگی در سراسر کشور شروع به کار کرده اند و از این راه در صنایع بسته بندی خانگی در سال‌ های گذشته بیشتر استقبال شد.

تولید محصولات مخصوصا در صنایع غذایی حتما باید با بسته بندی مناسب و ایده آل همراه باشد و حتی بسیاری از کسب و کارها در بخش مهمی از کارهای خود  تمرکز را  روی بسته بندی محصولات گوناگون قرار داده اند.

اگر شما هم جز افرادی هستید که  در فکر راه اندازی یک کسب و کار خانگی مثل تولید پیاز داغ خانگی، میوه خشک کنی در منزل، تولید رب گوجه ، بسته بندی خشکبار و حبوبات هستید پیشنهاد می ‌کنیم با دقت و آگاهی قبل از شروع کار اقدام کنید.

چاپ بسته بندی مواد غذایی
چاپ بسته بندی مواد غذایی

مزایای استفاده از انواع دستگاه بسته بندی خانگی

 

انواع مختلفی از دستگاه بسته بندی خانگی می تواند در ایجاد یک کسب و کار خانگی حتی کوچک برای شما پردرآمد و کاملا مناسب باشد. برای هر محصول یک دستگاه مناسبی وجود دارد که طبق آن و با استفاده خانگی خود دارای  قیمت مناسبی نیز است. بعضی از کسب و کارهای خانگی حتی می تواند محصولی تولید نکند و تنها با خریداری دستگاه بسته بندی  می توانید محصولات عمده را تهیه و بعد از تبدیل به  وزن و اندازه های کوچک تر آن را بسته بندی و به فروش برسانید.

بسته بندی خود  نشان دهنده کیفیت و احترام گذاشتن به مصرف کننده است. درزمانی که محصول تولیدی شما دارای کیفیت بالایی باشد اما از نظر بسته بندی قابل قبول نباشد، پس نمی تواند در بازار انتظار فروش و  پیشرفت داشت. استفاده کردن از انواع دستگاه های بسته بندی خانگی باعث می شود تا بتوانید یک ظاهر بسته بندی حرفه ای و صنعتی به محصول خود داده و فروش را افزایش دهید.

مزیت استفاده از دستگاه های بسته بندی خانگی این است که نیروی کار کمتری احتیاج دارد. در بیشتر موارد  در کسب و کارهای خانگی اشخاص از  افراد خانواده استفاده می کنند و تعداد آن ها معمولا محدود هستند. زیرا  دستگاه ها کار را آسان  تر می کنند و موجب استفاده از افراد کم و بالا رفتن سود فروش می شود.

 

انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی در منزل در خانه

 

۱- دستگاه دوخت پلاستیک

۲-  دستگاه دوخت گونی دستی

۳- دستگاه وکیوم خانگی

۴- دستگاه سیل رومیزی

۵-  دستگاه سلفون کش خانگی

 

کاربرد انواع دستگاه بسته بندی مواد غذایی در خانه

 

* بسته بندی مواد غذایی آماده

* بسته بندی انواع محصولات غذایی و حتی غیر خوراکی گوناگون

* بسته بندی وسایل و کار های دستی  در منزل

فیلم cpp جهت بسته بندی مواد غذایی
فیلم cpp جهت بسته بندی مواد غذایی

بررسی بسته بندی مواد غذایی با فیلم CPP

فیلم CPP، به معنای پلی پروپیلن ریخته‌گری شده، یک فیلم پلی‌پروپیلن بدون کشش است که با توجه به مواد اولیه به CPP هموپلیمری و CPP کوپلیمر شده تقسیم می‌شود و به CPP عمومی، WMCPP، RCPP طبقه‌بندی می‌شود.

ویژگی های فیلم CPP به شرح زیر است:

۱. فیلم CPP شفافیت بالایی دارد، از بسیار صاف و بدون چروک است ولی در برابر روغن ایده آل نیست.

۲. فیلم CPP دارای مقاومت درجه حرارت خوبی است ( ۱۴۰ درجه )، به راحتی تغییر شکل می دهد، دارای درجه خاصی از خراش بدون از دست دادن انعطاف پذیری است و دارای آب بندی حرارتی خوبی است.

۳. فیلم CPP غیر سمی، بی بو و بهداشتی است، با چگالی ۰.۹۲g/cm3.

ویژگی های اصلی آن عبارتند از: قیمت پایین، نرم،  حفاظت از محیط زیست و بدون آلودگی

معایب:  این ماده برای استفاده در دماهای بالا، به طور کلی در ۶۰ درجه مناسب نیست.

 فیلم cpp برای چه نوع بسته بندی هایی مناسب است ؟

 بسته بندی لباس و گل. کاغذ و فیلم آلبوم عکس; بسته بندی مواد غذایی؛ و فیلم متالایز برای بسته بندی و دکوراسیون مانع. بسته بندی آب نبات (فویل پیچ خورده)، بسته بندی دارویی (کیسه تزریق)، جایگزینی پی وی سی در آلبوم عکس، پوشه و اسناد، کاغذ مصنوعی، نوار چسب، جای کارت ویزیت، چسب حلقه و پایه مواد کامپوزیت کیسه ای.

گروه آموزشی چاپ و بسته بندی لفاف مهر آموز
www.chapamoz.ir

1 دیدگاه دربارهٔ «دستگاه بسته بندی مواد غذایی در منزل»

  1. سلام.
    ادمین گرامی سوالی داشتم خدمتتان
    برای بسته بندی مواد غذایی شما سلفون bopp را پیشنهاد میدید یا سلفون cpp
    اصلا فرق این دو مورد را میشه بفرمایید؟

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

پیمایش به بالا