روانشناسی رنگ در برند سازی شما + موارد بسته بندی

روانشناسی رنگ در برند سازی شما + موارد بسته بندی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

تحقیقات علمی اخیر درباره تأثیرات روی رنگها در فعالیتهای بازاریابی  نشان می دهد  که ۶۰ تا ۹۰ درصد از تصمیم مصرف کننده در مورد یک محصول مبتنی بر رنگهاست. هنگامی که صحبت از عملکرد یک مارک و جذابیت بسته می شود ، رنگ یکی از مهمترین متغیرها است. در نظر داشته باشید که واکنش روانشناختی به یک رنگ ، و آرم یا مارک همراه ، در نهایت به تجربیات و ترجیحات شخصی مصرف کننده بستگی دارد.

روانشناسی رنگ در بازاریابی

مصرف کننده تحت تأثیر رنگها است زیرا زیبایی بر ادراک برند تأثیر می گذارد. یعنی رنگ ها نحوه تفسیر مصرف کنندگان از آرم ، مارک و شخصیت شرکت را تعریف می کنند.  از نظر بیولوژیکی فرد را به تمرکز روی موارد آشنا و بی خطر تبدیل می کند. بهترین راه برای یک تجارت کوچک و متوسط ​​برای تمایز خود از رقابت است. برندها و لوگوهایی که یک ویژگی غالب مانند اخلاص ، هیجان ، شایستگی ، پختگی و ناهمواری را در خود دارند ، می توانند با مشتری پیوند ایجاد کنند و به رشد روابط مشتری با آنها ادامه دهند.

اولویت های رنگ در بسته بندی

مناسب بودن یک محصول و بسته نیز به ترجیحات مصرف کننده بستگی دارد. فرهنگ ، پیشینه و محیط مصرف کننده فرد نقش تعیین کننده ای در تعیین مناسب بودن رنگ برای ترجیحات خواهد داشت. در ایران ، رنگهای مردانه تر به رنگ آبی تمایل دارند و به دنبال آن سبز و سیاه قرار دارند. رنگهای زنانه شامل آبی ، بنفش ، سبز و قرمز است. همچنین مصرف کنندگان مشروط به انتظار محصولات در رنگ ها و سایه های خاص هستند.

معنی 

رنگ سفید یک تخته خالی است که سادگی و پاکیزگی را برقرار می کند. رنگ سفید ممکن است برای مصرف کنندگان منطقی ، محافظه کار جذاب باشد. از طرف دیگر ، سیاه رنگی قدرتمند است که به معنای کنترل ، قدرت ، طبقه و اقتدار است. هنگامی که رنگ بسته بندی سیاه است ، مصرف کنندگان ممکن است درک کنند که این محصول ظریف ، با کیفیت بالا یا با ارزش است. آبی مورد علاقه همه مصرف کنندگان است. سبز با رشد ، ثروت و هماهنگی همراه است. قرمز باعث تحریک عمل و هیجان می شود. نارنجی نشان دهنده سرگرمی و خوش بینی است. رنگ زرد بسیار مثبت و خلاق است. بنفش برای لوکس و کیفیت کار است.

باید توجه داشته باشید که همیشه تغییر رنگ ثانویه برای تغییر مفهوم ، ایده خوبی است. یک رنگ همراه روشن تر ، جدی بودن رنگ تیره را به حداقل می رساند. روانشناسی رنگ ، نظریه رنگی بینش قدرتمندی در مورد اسرار بازاریابی و برندسازی ارائه می دهد.

 

پیمایش به بالا