طرح-و-بسته-بندی-مواد-غذایی

طرح و بسته بندی مواد غذایی

۵/۵ - (۲ امتیاز)

طرح و بسته بندی مواد غذایی بسته بندی مناسب برای جلب توجه مردم و ایجاد برند به یاد ماندنی به ویژه در زمینه های غذا، بسیار دارای اهمیت است؛ بسته بندی های جذاب و خلاقانه جعبه مواد غذایی باعث ایجاد جذب در مصرف کنندگان می شود و به شما این امکان را می دهد که با جعبه و برچسب مناسب، نشان دهید که دقیقاً چه چیزهایی درون جعبه شما قرار دارد.

مناسب ترین طراحی و چاپ برای جعبه های مواد غذایی
طراحی جعبه فقط برای زیبا شدن محصول نیست. بلکه هویت برند شما را هم مشخص می کند و منجر به بالا رفتن فروش می شود. نکات مهم در طراحی و چاپ جعبه مواد غذایی مناسب:

۱- پاسخ به سوالات کلیدی

پاسخ دادن به برخی سوالات کلیدی مانند:

* کیفیت و مواد بسته بندی
* ساخت جعبه بسته بندی
* سادگی و سهولت بسته بندی ثانویه
* سهولت ذخیره سازی و توزیع
*عمر مفید
* اطلاعات
* حس مشتری

۲- شناخت هویت برند خودتان

جعبه بسته بندی شما، از اولین نقاط تماس مصرف کننده با محصول تان است. هنگام تهیه یک طرح برای بسته غذایی، باید درک درست و کاملی از برند خود داشته باشید.

 

۳- فرم و عملکرد جعبه مواد غذایی

طراحی خوب و مناسب جعبه های مواد غذایی باعث می شود تا جذابیت قفسه، جنبه عملکردی ایمنی و محافظت از مواد غذایی در قفسه فروشگاه های مواد غذایی می شود.

 

۴- مواد مورد استفاده در طراحی

مواد مورد نیاز در بسته بندی سنتی مانند آلومینیوم، پلاستیک، شیشه و مقوا است. امروزه مواد بسته بندی بکار رفته سازگار با محیط زیست ومدرن ، پیشرفت هایی حاصل شده است.
مهمترین مقوای بکار رفته در جعبه سازی مواد غذایی ، مقوای ایندربرد است که از مقواهای بهداشتی و پاک محسوب می شود. از مقوای پشت سفید و گلاسه هم برای تولید جعبه غذا استفاده می شود.

۵- هزینه های طراحی و چاپ

پس از تمام شدن مراحل تعیین و توسعه مشخصات جعبه مواد غذایی، باید بودجه و هزینه خودتان را برای طراحی و چاپ جعبه حتما معین کنید. در مرحله طراحی و چاپ جعبه، امکان دارد فرصت های صرفه جویی و پس انداز وجود داشته باشد. پس، با دقت با طراحان زبده و شرکت های چاپ جعبه مواد غذایی مشورت کرده تا بهترین قیمت ممکن را به دست آورید. گاهی اوقات با صرف کردن کمترین هزینه، می توان بهترین کار را سفارش داد.

نکات مهم در طرح و بسته بندی مواد غذایی:

بهداشت و سلامت جعبه برای حفظ ارزش غذایی محصولات در طول عمرشان
• مقاومت و استقامت مناسب جعبه متناسب با وزن و سنگینی محصول و میزان بار موجود
• قابلیت و توانایی حفظ مواد غذایی از آلودگی های محیطی مثل دما، نور، گرد و غبار
• مقاومت حرارتی مواد بکار رفته در جعبه بسته بندی مواد غذایی
• جعبه های ضد رطوبت مخصوص مواد غذایی یخچالی
• واکنش ندادن ماده غذایی با مواد بسته بندی

پیمایش به بالا