لمینت اکستروژن

فرآیند لمینت اکستروژن در بسته بندی غذایی

Rate this post

از فرآیند لمینت اکستروژن می توان برای افزودن ویژگی ها و مزایای اضافی ، مانند خواص مانع یا اجزای تزئینی ، به رزین های ترموپلاستیک استفاده کرد. به نقل از سایت لفاف مهر آموز ، لمینت اکستروژن یک فرآیند تبدیل است. که به دو ماده مختلف در خط می توان برای دستیابی به ساختار ورق چند لایه کمک کرد. در طی فرآیند لایه برداری اکستروژن ، پلیمر انتخاب شده از طریق قالب به صورت ورق خارج می شود و به عنوان بستر فیلم برای لمینت کردن آن عمل می کند. هنگامی که ورق و فیلم کنار همدیگر قرار می گیرند ، ورق هنوز مقدار خوبی از گرما را تحمل می کند ، این امکان را می دهد تا فیلم از طریق انتقال حرارت به سطح ورق بپیوندد. برای اطمینان از پیوند بستر و فیلم با هم ، فیلم اغلب آنچه را که به عنوان یک لایه شناخته می شود ، حمل می کند ، به عنوان یک لایه سازگار عمل می کند که به بستر و فیلم اجازه می دهد تا به یکدیگر بپیوندند. این لایه برای اطمینان از عدم لایه ورقه شدن فیلم به مرور زمان مهم است.

مواد مورد استفاده در لمینت اکستروژن

الکل اتیلن وینیل

الکل اتیلن وینیل (EVOH) یک کوپلیمر اتیلن و وینیل الکل است. این ماده معمولاً به عنوان یک مانع اکسیژن برای برنامه های بسته بندی غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده نسبت به سایر پلاستیک ها هنگام نگه داشتن هوا و طعم دادن به آن برتر است. شفاف ، مقاوم در برابر آب و هوا ، روغن و حلال ، مقاوم در برابر انعطاف پذیری ، قالب ، قابل بازیافت و قابل چاپ است.   به دلیل هزینه ، بیشتر در یک لایه نازک استفاده می شود که به صورت متراکم یا لایه بندی شده بر روی سایر مواد است.

فیلم پلی استر ( BOPET ) : منحصر چاپ و لمنیت

فیلم مایلر ( فیلم پلی استر ۵ سانتی بدون کرونا – جهت کابل برق و.. ):

فیلم مایلر یک فیلم Bopet چند منظوره است که ساخته شده در انواع مختلفی از  ضخامت های مختلف است.  این  ماده اصولا فیلم پلی استر ۵ سانتی بدون کرونااست که یکی از موارد استفاده ان در کابل برق و.. است.

فیلم اکریلیک:

این فیلم با آب و هوا اکریلیک تثبیت شده در برابر ضربه و اشعه ماوراء بنفش تثبیت شده برای هر دو کاربرد داخلی و خارجی است. که می تواند به  ورق یا گلوله های ABS  و  HIPS لمینت شود . این فیلم در برابر اشعه ماوراء بنفش ، مقاوم در برابر سایش ، مقاومت در برابر سایش و مواد شیمیایی ، قارچ و کپک و مقاوم در برابر رنگ ، همه در حالی که به عمق رنگ برتر ، یکنواختی سطح مقاوم است.

پیمایش به بالا