فلکسوگرافی چگونه کار می کند؟

فلکسوگرافی چگونه کار می کند؟

Rate this post

فلکسوگرافی یک فناوری قابل اعتماد است که از طریق توسعه مداوم آن در طی چند دهه انجام می شود و بسیاری از تکنیک های دیگر را برای تولید مورد استفاده قرار می دهد. در این مقاله درباره آن خواهیم گفت.

مزایای استفاده از فلکسوگرافی

فلکسوگرافی ، همچنین به عنوان چاپ فلکسو  یا چاپ سطح شناخته می شود ، در بسته بندی و برچسب زدن مانند لیبل IML به خوبی کار می کند. روی هر سطحی با جوهرهای چسبناک کمتر کار می کند که خشک کردن سریع را تسهیل می کند. برای سفارشات بزرگ عالی است زیرا در مدت زمان کوتاهی تولید می شوند. هزینه نگهداری تجهیزات نیز کم است. صفحات چاپ دوام دارند. شما به هر رنگی به صفحه نیاز دارید براتان انجام می دهد.

طراحی و ویژگی های چاپ مطبوعات

طراحی مطبوعات فلکسو برای کاربردهای بی شماری در تولید بسیار مهم است. هنگام در نظر گرفتن بازنگری برای برنامه های فلکسو باید به عواملی مانند سایه های افت ، وضوح تصویر و بسیاری از فاکتورهای دیگر توجه کنید. باید این مطلب را درک کنید که طراحی بر کیفیت کلی محصول تأثیر می گذارد. اگر فقط با چاپگرهای افست زیربنایی کاغذ آشنا هستید و دوست دارید فلکسوگرافی را امتحان کنید ، ممکن است برخی آموزش های اضافی لازم باشد زیرا این نوع چاپ متفاوت است. برای جلوگیری از خطاهای غیرضروری باید ویژگی ها را بفهمید.

فلکسوگرافی چگونه کار می کند؟
فلکسوگرافی چگونه کار می کند؟

 

چگونه کار می کند

فلکسو یک تکنیک عالی برای اهداف تجاری و چاپ  است که مستقیماً روی سطح محصول چاپ می شود و در مقایسه با دیگر فرایندها ساده تر است. سطح چاپ شده باید انعطاف پذیر باشد. اینجاست که نام فلکسوگرافی گرفته شده است. این شبیه به چاپگر حروفچینی یا حتی تمبر لاستیکی در نحوه عملکرد آن است.

۱) صفحات معمولاً از پلاستیک ، پلیمر یا لاستیک ساخته می شوند ، این به آنها اجازه می دهد تا از جوهرهای مختلف استفاده کنند. صفحات دارای تصویر سطح بالا بوده و بر روی سیلندرهای چاپ ثابت یا سوار شده است.

۲) جوهر از طریق یک مونتاژ کوچک غلطک (رول چشمه و رول آنیلوکس ) از طریق صفحه های چاپی اعمال می شود ، و فشار کمتری نسبت به یکدیگر اعمال می کنند. رول مادر کندتر حرکت می کند تا جوهر اضافی را از بین ببرد و آنیلوکس رول حجم دقیقی از جوهر را به صفحات چاپی منتقل می کند. جوهر های کاربردی را می توان با استفاده از تیغ مخصوص به طور یکنواخت  تمیز کرد. که باعث صرفه جویی در وقت برای تمیز کردن و تنظیم جوهر می باشد. هر چرخش استوانه چاپ تصویری را تولید می کند – به این حالت چاپ دوار گفته می شود.

۳) هر رنگ از صفحه چاپی دیگری استفاده می کند که این کار برای روشن تر شدن تصویر است ،سیستم چاپ تصویری یا الگویی را که برای محصولاتی مانند کاغذ دیواری ، برچسب ها و بسته بندی ها تکرار می شود ، تولید می کند که برای تولید انبوه بسیار عالی است.

۴) حجم و طول تصویر چاپی با توجه به نیاز مشتری متفاوت است. انواع سیلندرهای قابل چاپ قابل تعویض در اندازه های مختلف برای سهولت استفاده  است. از جوهر مرغوب استفاده می شود ، با کمک سیستم های خشک کن مناسب امکان تولید سرعت بالا را فراهم می شود. این امر به تولید چاپهای طولانی در زمانهای نسبتاً کوتاه کمک می کند.

قطعات و تعمیر و نگهداری

فلکسوگرافی فرایندی است که به طور گسترده ای مورد استفاده است و صدها تنوع مختلف آن از نظر تجاری در دسترس است. تجهیزات با سرعتی در حدود ۵۰ تا ۴۰۰ متر در دقیقه کار می کنند که در مقایسه با تعدادی از فرآیندهای دیگر کاملاً سریعتر است. قطعات با دوام هستند و اتصالات مدولار برای کنترل فرآیندهای اتمام مانند لاک زدن ، برش قالب در دسترس هستند. لایه های ورقه ورقه ، فویل سرد / گرم ، برچسب های لایه برداری و غیره. این دستگاه کنترل دقیق روی جوهر ، خشک کردن ، تنش های وب ، طول تصویر ، ثبت بین رنگ ها را به شما ارائه می دهد. همه متغیرها را می توان دقیقاً کنترل کرد ، به حداقل رساندن خطر ریزش ، ضایعات و کاهش مصرف انرژی.

مطبوعات فلکسو به خوبی در مدت های طولانی برای شما کارایی دارد ، مشروط بر اینکه به طور مرتب سرویس و تعمییر شود. تجهیزات فلکسو که در انگلیس طراحی ، تولید و مونتاژ شده اند ، کیفیت بالاتری را در مقایسه با برخی منابع دیگر تضمین می کنند. روند فلکسوگرافی از جهات مختلف بسیار کارآمد است. از هزینه ، حداقل ضایعات ، سرعت و دوام.

 

پیمایش به بالا