فویل آلومینیوم و فیلم پلی استر متالایز: کاربردها و تفاوت ها

فویل آلومینیوم و فیلم پلی استر متالایز: کاربردها و تفاوت ها

Rate this post

فویل آلومینیوم و فیلم پلی استر متالایز طیف گسترده ای از برنامه های در حال رشد را پوشش می دهند و آن را به یکی از سریعترین بخش های در حال رشد در بازار بسته بندی انعطاف پذیر تبدیل می کنند.

در نگاه اول ، دو نوع فیلم مشابه هستند. با این حال ، آنها خواص بسیار متفاوتی ارائه می دهند ، و بسته به برنامه های کاربردی ، هرکدام از آنها را پرکاربرد تر می کنند

 

بسته بندی مواد غذایی ساخته شده از آلومینیوم

خواص فویل آلومینیومی

فویل آلومینیومی معمولاً از آلومینیوم خالص ساخته شده و حداقل ۹۹٪ از آلومینیوم تشکیل می شود. بعد  از آسیاب نورد –  آلومینیوم به ضخامت مورد نظر می رسد.

فویل های بسیار نازک در مرحله آخر با هم پیچیده می شوند و دوباره از هم جدا می شوند این فرآیند دو نوع از اتمام طبیعی تولید می کند: قسمت بیرونی فویل که با رول کار آسیاب تماس می گیرد به پایان می رسد “شفاف” ، در حالی که با طرف دیگر تماس می گیرد. فویل آلومینیومی (فویل به فویل) به پایان رسید “مات”.

آلومینیوم با نورد سرد جامد می شود و سخت و شکننده می شود. با این وجود ، یک عملیات حرارتی متعاقب آن در کوره بازپخت باعث می شود که فیلم ها دوباره نرم و قابل انعطاف شوند .

 

فویل های آلومینیومی با ضخامت حدود ۱۲-۲۰ میکرون دارای خاصیت مانع هستند  این بدان معنی است که این فویل ها در برابر آب و گازها غیرقابل نفوذ هستند . فویل های نازک تر نمی توانند همان ۱۰۰٪ خاصیت سد را تضمین کنند. با این حال ، آنها همچنین ویژگی های مانع را نشان می دهند و اطمینان حاصل می کنند که غذا به دلیل محافظت در برابر نور ، مدت زمان بیشتری تازه می ماند. 

فویل آلومینیومی بدون از دست دادن خاصیت مانع به راحتی قابل تغییر شکل است.

فویل آلومینیوم از نظر فیزیولوژیکی برای بدن بی ضرر است. اما ، غذاهای اسیدی ، قلیایی و شور نباید با فیلم در تماس باشند. فویل آلومینیومی سبک و مقاوم در برابر آب ، بخار آب ، روغن و گاز است.

برای بسته بندی ، به ندرت از فویل آلومینیومی خالص استفاده می شود. در اکثر موارد ، فویل آلومینیوم با فیلم های پلاستیکی (به عنوان مثال ، BOPET یا BOPP) یا کاغذ لمینت می شود. فیلم های کامپوزیت نسبت به فویل های آلومینیومی خالص مزایایی دارند ، به عنوان مثال مقاومت بیشتری در برابر زنگ زدگی و یا سختی. علاوه بر این ، فویل آلومینیومی را می توان رنگ کرد و چاپ کرد تا نیازهای بسته بندی مدرن را برآورده کند.

خصوصیات فیلم PET-met

کپسول های قهوه آلومینیومی

کپسول قهوه نیز از آلومینیوم ساخته شده است

 

 

 

 

 

 

 

 

علاوه بر اثر نوری ، تبخیر آلومینیوم به ویژه در مقایسه با فیلم پلاستیکی غیر فلزی ، به منظور بهبود اثرات سد آن  در برابر بخارات ، گازها و رایحه ها ، عمل می کند. به طور کلی ، فیلم های Bopet متالایز نسبت به فویل آلومینیومی  از گاز کمتری برخوردار هستند ، اما در برابر پارگی ، انعطاف پذیر تر و سبک تر هستند . همچنین ، آنها نسبت به خوردگی حساسیت کمتری دارند و به اندازه فویل آلومینیومی خالص مانند چروک مستعد نیستند.

فیلم های PET-met فقط از ۱٪ آلومینیوم ساخته شده اند که برای یک فویل آلومینیومی لازم بود. بنابراین ، PET-met به ویژه به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست برای آلومینیوم بسیار جالب است.

برنامه های کاربردی برای فویل آلومینیوم

فویل های آلومینیومی همه جانبه هستند و تقریباً در تمام بخش های صنعت استفاده می شود. فویل آلومینیومی سبک و در عین حال مقاوم در برابر  بسیاری جهات  است و آن را برای بسته بندی انواع مختلف محصولات و استفاده می کنند.

در صنعت داروسازی ، از فویل آلومینیوم برای محافظت از داروها در برابر تأثیرات خارجی هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی استفاده می شود.

به سختی هر ماده ای به اندازه آلومینیوم همه کاره است.

صنایع غذایی متکی بر فویل آلومینیوم و آلومینیوم فویل بسته بندی کامپوزیت، با بهره گیری از ویژگی های بهداشتی .مواد الکترونیکی در صنعت آرایشی انواع لوله های آلومینیومی و قوطی های اسپری استفاده می شود.

مهمتر از همه ، صنعت ساخت و ساز از عایق فویل آلومینیومی استفاده می کند ، به عنوان مثال برای عایق کاری فاضلاب ، خطوط لوله و ساختمانهای کامل و همچنین ساخت موانع بخار برای سونا یا دیواره های انبار.

به ویژه در بخش انرژی از وزن کم و رسانایی زیاد فویل آلومینیومی برای عایق کاری کابلهای برق استفاده می شود. صنعت ارتباطات راه دور ، از سوی دیگر، با استفاده از فویل آلومینیوم و خواص مانع خاص خود را برای محافظت از کابل های فیبر نوری از رطوبت و برای محافظت از کابلهای مخابراتی از تداخل الکترومغناطیسی ناشی از دستگاه های الکترونیکی استفاده می کند.

برنامه های کاربردی برای فیلم پلی استر متالایز شده

برنامه های کاربردی برای فیلم پلی استر متالایز شده

فیلم های Bopet متالیزه یک راه حل ایده آل برای همه برنامه هایی است که نیاز به حفظ طعم و طراوت دارند . این مناسب برای بسیاری از برنامه های کاربردی در صنعت بسته بندی و همچنین برای برنامه های کاربردی در بخش های فنی و صنعتی است.

فیلم های پلی استر دارای مزایای ویژه ای هستند که در آن نیاز به چسبندگی بیشتر از فویل آلومینیوم است

فیلم Bopet متالیزه می تواند روی مانند فویل آلومینیومی چاپ شود.

بنابراین ، فیلم های bopet فرصتی ایده آل برای ترکیب برخی عملکردهای محافظ و مانع با ظاهری جذاب است .

به عنوان مثال ، همراه با مواد دیگر ، فویل های bopet برای بسته بندی میان وعده ای مناسب هستند ، کاورهای مخصوص ظروف حرارتی مانن کیسه های پر کننده محصولات آرایشی. قهوه  در آن بسته بندی های bopet خشک می ماند و عطر و طعم کامل آنها را برای مدت طولانی حفظ می کند.

 

در موارد خاص غذاهای اسیدی ، قلیایی یا نمکی ، فیلم های پلی استر متالیزه جایگزین مناسبی برای فویل های آلومینیومی هستند ، زیرا قرار گرفتن در معرض طولانی تر یا یک منطقه تماس بزرگ از آلومینیوم با آن مواد می تواند انتشار بالقوه مضر آلومینیوم را به محتوای خوراکی آزاد کند.

سیستم های عایق ، به عنوان مثال برای عایق در برابر تابش گرما در ساختمان ها یا در برابر هدایت گرما در پانل های عایق خلا ، همچنین با فیلم های bopet متالایز قابل استفاده می باشند.

 

پیمایش به بالا