ملزومات بسته بندی انواع پودر: چند نکته مهم که باید در نظر بگیرید

ملزومات بسته بندی انواع پودر: چند نکته مهم که باید در نظر بگیرید

Rate this post

انواع پودر مانند ادویه جات ، پروتئین یا پودر شیر ، مخلوط نوشیدنی یا فرآورده های دارویی و ضدعفونی کننده می باشند ، بسته بندی پودر یکی از بزرگترین بازار تجهیزات بسته بندی  است که تقریباً یک سوم از تاسیسات دستگاه بسته بندی را تشکیل می دهد.

در مورد بسته بندی پودر ، سه نکته اصلی وجود دارد. که سازنده تجهیزات بسته بندی شما باید بداند تا بهترین راه حل بسته بندی پودر را برای برنامه خاص ارائه دهد.

جریان آزاد یا بدون جریان ، سوال این است!

محصول پودر هنگامی که ذرات آن یکدست نباشند ، جریان آزاد محسوب می شود . نمونه هایی از این قندها یا نمک سفره ای است که هنگام پخش ، آزادانه جریان می یابد. فشار اضافی معمولاً این نوع پودرها را فشرده نمی کند و معمولاً هنگام دستکاری شکل آنها را حفظ نمی کنند.

محصول پودر در هنگام چسبندگی ذرات بدون جریان در نظر گرفته می شود. نمونه هایی از آن شکر قهوه ای یا شیر پودر است که تمایل دارد شکل خود را در هنگام دستکاری حفظ کند و تحت فشار جمع شود.

یک روش (بسیار غیر علمی) برای تعیین اینکه آیا جریان آزاد است یا جریان غیر آزاد ،است. به سادگی انگشت خود را درون ظرفی از محصول پودر فشار دهید. اگر محصول بعد از برداشتن آن ، تورفتگی انگشت خود را نشان داده  ، احتمالاً جریان غیر آزاد است. اگر در صورت برداشته شدن ، انگشت شما هیچ گونه تورفتگی ماندگار نداشته باشد ، احتمالاً محصولی از پودر جریان آزاد است.

جریان آزاد یا بدون جریان ، سوال این است!

تاثیر جریان آزاد یا غیر آزاد در بسته بندی چیست؟

تعیین اینکه آیا محصول شما دارای جریان آزاد یا غیر آزاد است برای موفقیت پروژه بسته بندی پودر شما بسیار مهم است . به ویژه ، این نوع پرکننده شما را تحت تأثیر قرار می دهد تا محصول  پودر خود را در بسته بندی آن بطور صحیح پخش کند.

به طور کلی ، پروژه های بسته بندی پودر با جریان آزاد می توانند از پرکننده های محصول حجمی یا جریان آزاد استفاده کنند ، در حالی که بسته بندی پودر بدون جریان نیاز به پرکننده مخصوص ترشح مناسب محصولات چسبنده را دارد.

چرا مواد در تراکم‌پودر اهمیت زیادی دارند؟

چگالی یک محصول پودر هم قابلیت “پایدار بودن” پودر و هم پایدار نبودن را دارد. یک فرمول اساسی که برای محاسبه تراکم مورد استفاده قرار می گیرد ، جرم کل تقسیم بر حجم کل است ، اگرچه روش ها و دستگاه های دیگری نیز وجود دارند که می توانند چگالی را با دقت بیشتری محاسبه کنند. چگالی انبوه معمولاً به عنوان g / cm3 نشان داده می شود.

محصولات پودر خشک و پر جریان مانند شکر گرانول معمولاً خیلی فشرده نمی شوند و از چگالی فله کم هستند. محصولات بدون چسبندگی و بدون چسبندگی مانند شکر قهوه ای از چگالی فله بالاتری برخوردار هستند که هنگام فشرده شدن حتی بیشتر می شوند.

ملزومات بسته بندی انواع پودر: چند نکته مهم که باید در نظر بگیرید

تراکم چه ارتباطی با ماشین آلات بسته بندی دارد؟ 

به عنوان یک مثال شدید: بسته بندی ۵۰ گرم ماسه مرطوب در مقابل ۵۰ گرم دانه های قهوه بو داده را در نظر بگیرید. هر دو با وزن ۵۰ گرم یکسان هستند اما ابعاد و نوع بسته بندی به دلیل مقدار فضای خالی در اطراف و داخل محصولات بسیار متفاوت خواهد بود. شن و ماسه دارای فضای خالی کمتری است و در بسته بندی فشرده تر می شود و باعث می شود کیسه ای کوچکتر باشد. دانه های قهوه حاوی فضای خالی بسیار بیشتری است و به هیچ وجه زیاد فشرده نمی شود و این امر نیاز به یک کیسه بسیار بزرگتر دارد.

اینجاست که تراکم در هنگام بسته بندی پودرها مورد توجه مهمی قرار می گیرد: تأثیر مستقیمی در اندازه و ویژگی های کیسه ، نوع پرکننده مورد نیاز و همچنین سرعت بسته بندی دارد.

پیمایش به بالا