بسته بندی و نقش در بازار

نقش و جایگاه بسته بندی در بازار

Rate this post

نقش بسته بندی در بازار

 تکنولوژی جدید در قرن ۱۹ پدیدار گشت، تولید کنندگان را قادر ساخت

تا محصولات خود را در قالب های از پیش تعیین شده ای به فروشگاه ها عرضه کنند.

این تکنولوژی برای اولین بار به آنها این امکان را داد که از محصولات شان بیشتر و بهتر بهره برداری کرده

و آن ها را در حالی که هنوز تازه هستند کنسرو و به بازار عرضه کنند. همچنین آنها می توانستند

به روشی جذاب محصولات خود را برای فروش به بازرگانان آماده سازی کنند.

بسته بندی

کاربردهای سودمندانه بسته بندی

بسته بندی در روزهای نخست، اساس آسودمندانه بود. چرا که باعث توزیع موثر کالا و محصولات به شیوه ای جذاب می شد.

امروزه محصولات می توانند فریبنده تر باشند اما هنوز نیاز اساسی به محافظت از آنها وجود دارد.

توزیع محصول می تواند روندی پیچیده باشد، اما محصولات همچنان نیازمند به بقا

در حمل و نقل هستند و باید هنگام رسیدن به قفسه دست نخورده و سالم باشند.

کاربرد بسته بندی

جایگاه بسته بندی در ترکیب بازار و بازاریابی

چنان که رابرت اوپای ( Robert Opie در کتاب « منبع بسته بندی » (چاپ ۱۹۹۱) اشاره می کند: « کاربردهای اساسی غیر از محافظت از محصول و افزایش نمود ظاهری و تسهیل در توزیع آن، خیلی زود با سایر عوامل دیگر نیز هماهنگ می گردند. شاید بادوام تر باشند، اما نتایج نشان دورتر از دسترس می باشد. *

جایگاه بسته بندی

وی در ادامه به توصیف تاثیر  پر خرده فروشی (با تعریفی ضمنی از کیفیت و کمیت) می پردازد که به ناپدید شدن

بازرگان مقرراتی و ظهور خرده فروش سلف سرویسی منتهی می گردد. رابرت اوپای ( Robert Opie) به آسانی می توانست به سایر

نقش های جدید بسته بندی اشاره نماید 

 یکی از برجسته ترین این نقش های جدید به جایگاه این مورد در ترکیب بازاریابی مربوط می شود.

بازاریان هم اکنون از دامنه ای گسترده ای از رسانه ی جمعی جهت بهره برداری برخوردارند که

 می بایست به این فهرست اضافه نمود همانطور که پل سافت

گیج (Paul southgate) در « طراحی برند » (چاپ ۱۹۹۹) ذکر می کند جیمز پیلدیچ

(James Pilditch) بود که برای اولین بار به اهمیت بسته بندی به عنوان ابزار بازاریابی در کتاب «فروشنده خاموش» (چاپ ۱۹۷۳) پی برد.

پیمایش به بالا